Zvýšenie kvality vzdelávania na Základnej škole Heľpa
Základná škola Heľpa
Žiadateľom o NFP v rámci predkladaného projektu je , o ktorej prvý písaný záznam pochádza z roku 1736. V školskom roku 1904/1905 bola cirkevná, Rímsko-katolícka ľudová škola v Heľpe poštátnená. Do roku 1904 existovala škola ako rímskokatolícka cirkevná ľudová škola pod správou školskej stolice. Škola prešla mnohými zmenami, aj organizačnými. V školskom roku 2010/2011 bola Základná škola v Heľpe zrekonštruovaná. V školskom roku 2014/2015 sa stala bezkriedovou školou, klasické tabule a kriedy boli zamenené za biele magnetické tabule a popisovače. Regionálny deň v Základnej škole Heľpa znamenal, že škola dostala certifikát zaraďujúci ju ako školu s vyučovaním regionálnej výchovy. V školskom roku 2013/2014 bola škola úspešná v mnohých projektoch. Vďaka nim i z vlastných zdrojov bola vytvorená aj oddychová zóna pre žiakov so zdravotným znevýhodnením. Školu veľmi úspešne reprezentuje DFS Heľpančok – pravidelný úspešný účastník HDSaT Heľpa.
Výchovno-vzdelávací proces na škole, tak isto ako aj na ostatných školách prechádza neustálymi zmenami s cieľom vytvoriť pre žiakov čo najprijateľnejšie a najkvalitnejšie prostredie na vzdelávanie, ktoré umožní dosahovanie čo najlepších študijných výsledkov všetkých jej žiakov. Dané procesy úpravy a prispôsobovania podmienok výchovno – vzdelávacieho procesu pre výučbu na škole sa uskutočňuje v súlade s princípmi inkluzívneho vzdelávania.
Inovatívny prístup v oblasti vzdelávania, ktorý zdôrazňuje právo každého dieťaťa na kvalitné vzdelávanie je základnou myšlienkou tvorby prostredia, v ktorom bude možné uspokojovať rôznorodé vzdelávacie potreby každého žiaka a tým dosiahnuť zlepšené študijné výsledky žiakov. Daný zámer má škola v záujme dosiahnuť prostredníctvom predkladaného projektu s názvom „Zvýšenie kvality vzdelávania na Základnej škole Heľpa“.
Projekt sa bude realizovať prostredníctvom troch hlavných aktivít, v rámci ktorých bude na jednej strane dochádzať ku zvyšovaniu čitateľských, prírodovedných a matematických zručností a gramotností žiakov a na druhej strane ku podpore rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických pracovníkov. Projekt sa bude implementovať od 02/2019 do 01/2021. V rámci aktivity pre žiakov bude počas cez zvýšený počet hodín vyučovania v čase mimoklubovej činnosti dochádzať ku upevňovaniu a rozširovaniu teoretických a praktických vedomostí žiakov. Pedagógovia budú rozvíjať svoje kompetencie cez organizovanie troch pedagogických klubov.
Cieľovou skupinou projektu bude 188 žiakov školy z 12 tried a 15 pedagogickí pracovníci školy. Obsah jednotlivých aktivít a ich uskutočnenie smeruje ku naplneniu cieľa projektu „, ktorý priamo podporuje Špecifický cieľ výzvy - 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Aktivita č. 2 - Podpora rozvoja kľúčový…
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2021
|
Skutočný koniec
30.06.2021
|
Názov
Aktivita č.3 - Riadenie/koordinácia pro…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2021
|
Skutočný koniec
30.06.2021
|
Názov
Aktivita č. 1 - Tvorba, inovácia, reali…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2021
|
Skutočný koniec
30.06.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2021
|
Skutočný koniec
30.06.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
30,0 (počet)
|
Cieľ
30,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
05.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
198,0 (počet)
|
Cieľ
91,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
05.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
13,0 (počet)
|
Cieľ
8,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
05.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
198,0 (počet)
|
Cieľ
142,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
05.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
18,0 (počet)
|
Cieľ
15,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
05.09.2023
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Heľpa
|
IČO
37828355
|
Názov
Učebné pomôcky, s.r.o.
|
IČO
31641199
|
Názov
MMJ Invest, s.r.o.
|
IČO
36764361
|
Názov
Dušan Majer- Knihkupectvo DUMA
|
IČO
10831398
|