Inklúzia v praxi alebo vzdelanie pre všetkých bez rozdielu
Základná škola s materskou školou
Projekt je zameraný predovšetkým na znevýhodnené skupiny, ktoré v našej škole vzdelávame. Sú to žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami /ŠVVP/, sociálne znevýhodneného prostredia /SZP/ a marginarizovaných rómskych komunít /MRK/.
Cieľom projektu je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu a študijné výsledky žiakov v oblasti matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti v našej základnej škole, a to v nadväznosti na výsledky žiakov v Programe medzinárodného hodnotenia žiakov PISA2.
Aktivity výzvy sú zamerané tak na žiakov ZŠ vrátane žiakov so ŠVVP, ako aj na pedagogických a odborných zamestnancov.
Základná škola s materskou školou v Slanci je čo sa týka skladby žiakov rôznorodá. Celkovo ju navštevuje 223 žiakov, z ktorých 180 bude tvoriť cieľovú skupinu /bez žiakov 1.ročníka/. Z daného počtu je 57 žiakov z marginarizovných rómskych komunít, 25 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a 45 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami rôzneho postihu /aspergerov syndróm, ADD, AHD, poruchy učenia, poruchy správania, sluchové a zrakové postihnutie/.Títo žiaci majú problém s prospechom a ukončujú povinnú školskú dochádzku skôr ako v deviatom ročníku. Častokrát zažívajú pocit neúspechu v škole, čo sa odzrkadlí aj na testovaní žiakov - T5, T9, TIMSS, PISA.
V rámci testovania PISA sa naši žiaci pohybovali v strede okolo 50% v obidvoch predmetoch.
Projekt "sa bude realizovať za účelom zlepšenia výsledkov testovania našich žiakov, zníženia miery predčasného ukončovania povinnej školskej dochádzky ako aj zvýšenia miery inklúzie v ZŠ s MŠ Slanec prostredníctvom aktivít:
1. Vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov - PZ a OZ absolvujú vzdelávanie zamerané využívanie IKT v edukačnom procese s cieľom pomôcť žiakom zo znevýhodnených skupín. Počet vzdelávaní 2 za účasti 24 frekventantov. Výstupom bude certifikát.
2. Extra hodiny budú zamerané na zvýšenie vedomosti žiakov v oblasti matematickej, čitateľskej
a prírodovednej gramotnosti s cieľom zlepšenia študijných výsledkov žiakov a rovnakého
prístupu ku vzdelaniu pre všetkých bez rozdielu. Primárne vzdelávanie - 10 hodín, nižšie sekundárne - 15 hodín.
3. Pedagogické kluby v počte šesť
Klub učiteľov rozvíjania ČIG PV - 10 členov
Klub učiteľov rozvíjania ČIG NSV - 10 členov
Klub učiteľov MAT-IKT - 5 členov
Klub učiteľov prírodovedných predmetov - 5 členov
Klub učiteľov zameraný na podporu PISA gramotností žiakov so ŠVVP - 5 členov
Klub učiteľov mimoškolských aktivít - 8 členov
4. Súčasťou naplnenia cieľov projektu je zakúpenie interaktívnych tabúľ, učebných pomôcok, odbornej literatúry, učebníc, pracovných zošitov pre žiakov, zakúpenie notebookov pre učiteľov, ktorí budú implementovať extra hodiny.
Nákupom učebných pomôcok zabezpečíme lepšiu kvalitu vzdelávania a naplnenosť cieľov projektu a následne aj merateľných ukazovateľov.
Projekt bude riadený interným personálom školy, ktorý má skúsenosti s realizáciou viacerých národných projektov /MRK1, MRK2, PRINED, ŠOV, Nórske fondy/.
Implementáciou projektu v ZŠ s MŠ Slanec sa predpokladá lepšia pripravenosť žiakov pre trh práce, lepšie výsledky v testovaní, celkove zlepšenie školskej úspešnosti žiakov.
Realizácioa jednotlivých aktivít je v súlade so zámermi
.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Vzdelávanie PZ a OZ
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.04.2019
|
Skutočný koniec
30.04.2019
|
Názov
Koordinácia projektu
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2021
|
Skutočný koniec
31.01.2021
|
Názov
Aktivity v kluboch
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2021
|
Skutočný koniec
31.01.2021
|
Názov
Extra hodinami k zlepšeniu študijných v…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2021
|
Skutočný koniec
31.01.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2021
|
Skutočný koniec
31.01.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
234,0 (počet)
|
Cieľ
180,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
04.03.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
245,0 (počet)
|
Cieľ
180,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
04.03.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
23,0 (počet)
|
Cieľ
24,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
04.03.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
20,0 (počet)
|
Cieľ
100,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
04.03.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
23,0 (počet)
|
Cieľ
24,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
04.03.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola s materskou školou
|
IČO
17070589
|
Názov
LiberaTerra, s.r.o.
|
IČO
35927097
|