Paneurópska akadémia pre efektívnu a dobrú verejnú správu
Paneurópska vysoká škola n.o.
Projekt „" sa zameriava na adresovanie identifikovaných kľúčových disparít vo verejnej správe a napĺňanie relevantných potrieb a požiadaviek vyplývajúcich z legislatívy Európskej únie, národnej legislatívy a vývoja reformy verejnej správy v Slovenskej Republike.
Celoživotné vzdelávanie, patrí medzi základné priority vedomostnej spoločnosti. Naučiť čo najviac ľudí sa pravidelne vzdelávať, prehlbovať si vedomosti, rozširovať si kompetencie a považovať štúdium nových poznatkov za samozrejmosť svojho každodenného života je v súčasnej dobe výzva nielen pre celú spoločnosť, ale najmä všetky subjekty, ktoré sa na celoživotné vzdelávanie špecializujú. Pravidelné, systematické a vysoko odborné celoživotné vzdelávanie má taktiež opodstatnenie vo verejnej správe. Osobitné kompetencie, ktoré musia pracovníci verejnej správy zvládnuť sú medzinárodné a európske právne štandardy a medzinárodný a európsky systém ochrany ľudských práv. Je nesporné, že najmä na vidieku musia byť osobnosti, ktoré budú vedieť implementovať demokratické štandardy a hodnoty priamo k občanovi. Priblížiť EÚ k jej občanom je hlavná úloha súčasnej európskej politiky. Veľký význam projektu je teda v jeho interdisciplinárnom poňatí, s čiastočným medzinárodným a európskym rozmerom vzdelávania.
Podľa hodnotenia Slovenskej republike v správe OECD z 2014 „Rozvoj udržateľného a strategického rámca pre reformu verejnej správy“ je „verejná správy konfrontovaná s výzvou poskytovať kvalitné verejné služby s menšími zdrojmi a stať sa zdrojom strategických odporúčaní založených na dôkazoch a najlepších politických možnostiach pre dlhodobý rozvoj krajiny“. Zo spomínanej analýzy OECD vyplynulo, že slovenská verejná správa je charakterizovaná najmä nekvalitným a nejednotným systémom riadenia ľudských zdrojov, vysokou fluktuáciou zamestnancov často spojenou s previazanosťou na politický cyklus a ďalšími nedostatkami počnúc náborom a výberom zamestnancov, ich vzdelávaním, hodnotením výkonnosti a kvality, odmeňovaním a dopadmi politických zmien. Paneurópska akadémia pre efektívnu a dobrú verejnú správu bude dôkladne posudzovať všetky tieto faktory, ktoré do značnej miery obmedzujú motiváciu a využitie ľudského kapitálu a tak následne i možnosť pre rast kvality poskytovaných verejných služieb.
Koncepcia dobrej správy predstavuje návod a základný rámec pre výkon verejnej správy vo forme zásad, ktoré sa majú uplatňovať pre riadny a spravodlivý výkon verejnej správy. Túto koncepciu tvoria základné požiadavky na kvalitu činností spravujúcich subjektov voči adresátom ich pôsobenia. Občania EÚ majú rozsiahle oprávnenia v rámci práva na dobrú správu, z tohto dôvodu orgány verejnej správy musia aktívne pristupovať, zlepšovať a zvyšovať kvalitu, resp. efektivitu svojej práce.
Zriadenie Paneurópskej akadémie celoživotného vzdelávania v spojení s Paneurópskou vysokou školou a vytvorenie interdisciplinárneho študijného programu, ponúkajúceho synergicky prepojený program celoživotného vzdelávania, ktorý má prispieť k väčšej systémovosti, pravidelnosti a k vyššej kvalite vzdelávania cieľovej skupiny.
s predpokladanou vekovou štruktúrou od osemnásť rokov do šesťdesiat, so vzdelanostnou úrovňou: stredoškolské a vysokoškolské vzdelanie;
s predpokladanou vekovou štruktúrou od dvadsaťtri do šesťdesiat rokov, so vzdelanostnou úrovňou: vysokoškolské vzdelanie.
V rámci uskutočnených aktivít identifikuje nielen problémové oblasti, ale aj ponúkne vzdelávacie moduly pre vybranú cieľovú skupinu na zlepšenie situácie vo verejnej správe. Projekt sa nezameriava na kontinuálne vzdelávanie zamestnancov a pedagógov, hlavným cieľom je vzdelávanie cieľovej skupiny mimo ich pracovného času za účelom zlepšenia ich všeobecných kompetencii a zručností. Vzhľadom na skutočnosť, že cieľová skupina je alokovaná na celom území Slovenskej republiky a máme zámere akcelerovať efekt mimo hlavného mesta SR a efekt stimulovať v regiónoch, za je v menej rozvinutých regiónoch: Trnavský kraj, Trenčiansky kraj, Nitriansky kraj, Žilinský kraj, Banskobystrický kraj, Košický kraj a Prešovský kraj . Týmto spôsobom tento projekt zároveň
Žiadateľ si zadefinoval , ktorý vychádza zo sociálnych a politických analýz, taktiež vlastných výskumných výstupov v oblastiach, v ktorých sa Paneurópska vysoká škola profiluje ako výskumné pracovisko. Uvedené výstupy sú ďalej pretransformované do navrhnutých modulov vzdelávania. Lektorský tím je zložený z renomovaných akademikov a odborníkov z praxe. Celkove projekt reaguje na závery formulované v dokumente „Rámec národnej stratégie reformy verejnej správy v súvislosti s prioritami definovanými Európskou komisiou do roku 2020“,ktorú vláda SR vzala na vedomie 18.decembra 2013. Z textu stratégie vyplýva, že reforma verejnej správy kladie dôraz na zvýšenie kvality a efektívnosti činnosti vo všetkých ňou realizovaných oblastiach. Stratégia určuje priority a ciele reformy verejnej správy. Podľa textu stratégie v úvodnej časti chýba celoživotnému vzdelávaniu v oblasti verejnej správy systémovosť a prepojenosť medzi vzdelávacími aktivitami. Tieto pretrvávajúce problémy sa týkajú celého Slovenska, vrátane stredoslovenského regiónu.
Cieľ tohto projektu bude napĺňaný , a to:
Prvá aktivita predstavuje nevyhnutnú a dôkladnú prípravu na vykonávanie činnosti akadémie, ktorá spočíva vo vytvorení metodiky a uskutočnení analýzy realizovaných vzdelávacích kurzov. Jednotlivé moduly vzdelávania a kurzy budú odzrkadľovať reálne potreby trhu práce, ktoré vyplynú z rokovaní so zamestnávateľmi a inštitúciami v rámci jednotlivých regiónov. Významným partnerom tohto projektu má byť Združenie miest a obcí Slovenska (ďalej aj ako ZMOS).
ZMOS prejavilo veľký záujem o partnerstvo za účelom zvýšenia kompetencií zamestnancov územnej samosprávy. V rámci tejto aktivity je realizovaná tvorba koncepcie vzdelávacieho programu, ktorá je spojená aj s ďalšími koordinačnými činnosťami. Na základe mapovania potrieb cieľovej skupiny, trhu práce a partnerských inštitúcií, príp. príbuzných vzdelávacích programov a po evaluácii doposiaľ dosiahnutých poznatkov dôjde k vytvoreniu uceleného vzdelávacieho programu, ktorý bude plne rešpektovať potreby praxe. Za účelom dosiahnutia maximálneho výsledku je nevyhnutné, aby došlo k nadviazaniu kontaktu so zahraničnými partnermi a inštitúciami, prostredníctvom diseminácie výstupov a účasťou na konferenciách. Na základe získaných a overených informácií dôjde k vytvoreniu anotácií kurzov a syláb, vyhodnoteniu záujmu cieľovej skupiny a tvorbe prezentačných a koncepčných materiálov, s ktorým súvisí aj grafické spracovanie a tlač výstupov, resp. publikácií.
Po začatí realizácie projektu odborný personál bude zabezpečovať a koordinovať časový harmonogram termínovaných úloh, ktoré vyplývajú z čiastkových aktivít projektu so stanovením zodpovednej osoby za realizáciu konkrétnych úloh ako aj harmonogram stretnutí pracovnej skupiny, vedenie porád odborného kolektívu aktivitu a plnenie úloh zo záverov porád. Výdavky na odborného garanta, expertov a metodikov nadväzujú na túto Aktivitu 1.
V rámci tejto aktivity, v záujme inovácie a europeizácie vzdelávania, má byť realizovaný záverečný inštitucionálny vzdelávací pobyt s vybranými študentmi v úrade European Anti Fraud Office (OLAF). Žiadateľ predpokladá realizáciu približne 10 pracovných ciest. S touto aktivitou súvisia aj výdavky nevyhnutné na zabezpečenie nákupu kníh, učebných pomôcok a materiálov, časopisov na zabezpečenie zvýšenia kľúčových kompetencií cieľovej skupiny. Pôjde aj o cudzojazyčnú literatúru z jednotlivých interdisciplinárnych oblasti, pričom dominantne pôjde o publikácie venované témam inovatívnych foriem vzdelávania a zvyšovania špecifických kompetencií.
v priebehu aktivity bude 8 partnerstiev vytvorené medzi zamestnávateľmi a Žiadateľom, ako poskytovateľmi CŽV s cieľom prispôsobiť obsah CŽV požiadavkám a potrebám zamestnávateľov a trhu práce. Žiadateľ už nadviazal spoluprácu a začal rokovať so Združením miest a obcí Slovenska, ako potencionálnym partnerom, ktorý by privítal pilotný projekt žiadateľa na zvýšenie kompetencií a zručností zamestnancov územnej samosprávy. 18 mesiacov po ukončení aktivity predpokladáme 6 úspešne fungujúcich partnerstiev, ako merateľný ukazovateľ vytvorených partnerstiev medzi zamestnávateľmi a nami, ako poskytovateľmi CŽV.
V rámci tejto aktivity predpokladáme nasledujúce :
- 2x brožúra každá parametrov
- 1x koncepcia a analýza parametrov.
Aktivita č.1 sa má uskutočniť na dvoch miestach, a to v Bratislave, vzhľadom na dostupnosť, súvisiace kontakty a zázemie, a taktiež predpokladáme zriadenie ďalšieho centra v Banskej Bystrici. Na týchto pracoviskách sa budú realizovanie aktivity – t.j. činnosť expertov, metodikov a odborného garanta v súvislosti s ich pracovnou činnosťou v realizovanou analýzou potrieb, kontaktu a rokovaním so zamestnávateľmi a inštitúciami a pod. Vzhľadom na potrebu stáleho využívania, realizovania kurzov, vytvorenia zázemia, priestor bude neustále využitý pre dané potreby. Vytvorenie zázemia v tejto podobe považujeme za nevyhnutné pre realizovanie moderného interdisciplinárneho vzdelávania na základe potrieb trhu práce a pre všetky regióny v rámci Slovenska. Aj týmto spôsobom chceme dosiahnuť, čo najlepšiu dostupnosť zo všetkých regiónov Slovenska a byť zároveň efektívni a hospodárni pri vynakladaní verejných prostriedkov.
Jednotlivé predpokladané moduly vzdelávania budú definitívne zostavené ako výsledok Aktivity č. 1. Žiadateľ bude pružne reagovať na zistené potreby na trhu práce. Vo všeobecnosti sa bude zameriavať predovšetkým na rozvoj europeizácie, etiky a profesionality vo verejnej správe. Na základe predbežných analýz momentálne predpokladá 4 základné vzdelávacie moduly, ktoré budú vhodne doplnené jednotlivými predmetmi, za účelom vytvorenia navzájom prepojeného komplexného celku. Ucelený program celoživotného vzdelávania, ktorý vo veľkej miere prispeje k naplneniu cieľov stratégie by mal pozostávať z nasledujúcich základných modulov: 1. Medzinárodné a európske právne štandardy, 2. Základy psychológie, 3. Mediálne zručnosti, 4.Digitálne zručnosti. Tieto základné moduly môžu byť vhodne doplnené ďalšími čiastkovými vzdelávacími modulmi za účelom odzrkadľovania reálnych potrieb trhu práce a výsledkov Aktivity č.1.
Zvolené východiskové moduly vzdelávania sa opierajú o skúsenosti z výstupov realizovaných nielen na PEVŠ, ale aj na iných slovenských univerzitách (napr. „Analýza spokojnosti s komunikáciou v oblasti verejnej správy“, ktorej autorom je P. Kamenec z Prešovskej univerzity), ktorá podrobne rozoberá problematiku o komunikácii pracovníkovej verejnej správy a materiál Európskej komisie - „Excelentnosť vo verejnej správe pre konkurencieschopnosť v členských štátoch EÚ „(2014).
V rámci aktivity č. 2 lektori a tvorcovia budú pripravovať detailné sylaby jednotlivých predmetov, taktiež bude prebiehať samotná výučba a jej celkové vyhodnotenie formou skúšania. Nevyhnutná je aj samotná príprava vyučovacích materiálov, propagácia kurzov a prieskum záujmu študentov o dané kurzy. Za účelom získania spätnej väzby a komplexného obrazu bude zrealizovaná aj evaluácia výučby. V súvislosti s realizáciou vzdelávacích kurzov v rámci projektu mimo miesta výkonu práce budú uskutočnené domáce pracovné cesty odborného personálu.
v priebehu bude min. 320 účastníkov zapojených do aktivít CŽV s dôrazom na rozvoj kľúčových kompetencií, prehlbovanie a zvýšenie kvalifikácie. Ku dňu ukončenia aktivity predpokladáme min. 270 podporených účastníkov zapojených do aktivít CŽV podporených z OP, s dôrazom na rozvoj kľúčových kompetencií, prehlbovanie a zvýšenie kvalifikácie, ktorí v čase odchodu získali alebo si zvýšili kvalifikáciu.
Získaním, resp. zvýšením kvalifikácie rozumieme získanie certifikovaného výstupu vzdelávania, resp. získanie platného osvedčenia/dokladu o úspešnom zvýšení kvalifikácie absolventa alebo úspešnom absolvovaní vzdelávania na zvýšenie kvalifikácie./ Projekt sa nezameriava na kontinuálne vzdelávanie zamestnancov a pedagógov, ako výsledok vzdelávania cieľová skupiny nezískava kredity za vzdelávanie.
V rámci tejto aktivity predpokladáme nasledujúce :
- 3x reader,
- 2x učebný text,
- vytvorenie samostatnej web stránky so vstupom pre e-learningovú aplikáciu.
Forma študijných materiálov a ich rozsah závisí od preferencie študentov, aktuálnych potrieb a medzinárodných trendov vo výučbe. S touto aktivitou sú spojené aj výdavky nevyhnutné na zabezpečenie nákupu kníh, učebných pomôcok a materiálov, časopisov na zabezpečenie kurzov ďalšieho vzdelávania pre cieľovú skupinu. Pôjde aj o cudzojazyčnú literatúru z jednotlivých interdisciplinárnych oblasti, pričom dominantne pôjde o interdisciplinárne publikácie s rôznorodou odbornou tematikou. Taktiež je nevyhnutný nájom priestorov v súvislosti s realizáciou vzdelávacieho procesu (priestor vhodný na výučbu v Bratislava vzhľadom na súvisiace kontakty a infraštruktúru potrieb cieľovej skupiny a druhého výučbového centra s predpokladom v Banskej Bystrici pre cieľovú skupinu alokovanú v regióne, Banskobystrického, Žilinského, Prešovského a Košického kraja), ktoré sa budú používať pre realizovanie kurzov. So zabezpečením vhodných priestorov súvisí zakúpenie moderného technického vybavenia a didaktických pomôcok pre frekventantov a záoveň vzhľadom na zámer vytvorenia druhého regionálneho pracoviska aj nábytkové zariadenie. V rámci Aktivity č. 1 a č. 2 je taktiež nevyhnutné zabezpečiť príslušné technické vybavenie pre personál a frekventantov. Tieto výdavky sú nevyhnutné pre realizovanie moderného interdisciplinárneho vzdelávania pre zvýšenie uplatniteľnosti na trhu práce.Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.11.2018
|
Skutočný začiatok
12.11.2018
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
30.09.2022
|
Názov
Koordinácia projektu (aktivita 2)
|
Typ
Tvorba a realizácia…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
30.09.2022
|
Názov
Vzdelávacie programy s dôrazom na rozvo…
|
Typ
Tvorba a realizácia…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2019
|
Skutočný začiatok
01.02.2019
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
30.09.2022
|
Názov
Koordinácia projektu (aktivita 1)
|
Typ
Tvorba a realizácia…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2018
|
Skutočný začiatok
12.11.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2020
|
Skutočný koniec
31.03.2021
|
Názov
Inovácia vzdelávania a tvorba partnerst…
|
Typ
Tvorba a realizácia…
|
Plánovaný začiatok
01.11.2018
|
Skutočný začiatok
12.11.2018
|
Plánovaný koniec
01.08.2020
|
Skutočný koniec
31.03.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet partnerstiev medzi poskytovateľmi CŽV, zamestnávateľmi, organizáciami pracujúcimi so znevýhodnenými skupinami osôb fungujúcich 18 mesiacov po ukončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
6,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít CŽV
|
Hodnota
66,0 (počet)
|
Cieľ
320,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet partnerstiev medzi poskytovateľmi CŽV, zamestnávateľmi, organizáciami pracujúcimi so znevýhodnenými skupinami osôb
|
Hodnota
9,0 (počet)
|
Cieľ
8,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov s nízkym vzdelaním/nízkou kvalifikáciou zapojených do aktivít CŽV, ktorí v čase odchodu získali alebo si zvýšili kvalifikáciu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov s nízkym vzdelaním/nízkou kvalifikáciou zapojených do aktivít CŽV
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov CŽV, ktorí v čase odchodu získali alebo si zvýšili kvalifikáciu
|
Hodnota
63,0 (počet)
|
Cieľ
270,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2021
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Paneurópska vysoká škola n.o.
|
IČO
36077429
|
Názov
Walters Kluwer s.r.o.
|
IČO
31348262
|
Názov
LASER servis, spol. s.r.o.
|
IČO
35755989
|
Názov
Nakladatelství C.H.Beck, s.r.o.
|
IČO
46380434
|
Názov
PRINTLAND s.r.o.
|
IČO
46792431
|