ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá)

Železnice Slovenskej republiky

Popis projektu

Predmetom projektu: „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá)“ je modernizácia jestvujúcej dvojkoľajne železničnej trate 106A Kraľovany – Púchov v úseku Púchov – Považská Teplá, a železničných staníc ležiacich na tomto úseku: ŽST Považská Bystrica a ŽST Považská Teplá, pričom zo ŽST Považská Teplá sa po modernizácii stane iba zastávka.

Prvá realizačná etapa je rozdelená do piatich ucelených častí stavby: UČS 00 ŽST Púchov, ŽST Žilina, UČS 44 traťový úsek Púchov – Považská Bystrica, UČS 45 ŽST Považská Bystrica, UČS 46 traťový úsek Považská Bystrica – Považská Teplá, UČS 47 ŽST Považská Teplá. Predmetná trať leží na trase štátna hranica UA / SK – Košice – Kysak – Poprad – Tatry – Kraľovany – Žilina – Púchov – Nové Mesto nad Váhom – Trnava – Bratislava, ktorá tvorí významné železničné dopravné prepojenie medzi východným Slovenskom a západným Slovenskom severným ťahom cez Žilinu. Táto trasa je významná z hľadiska smerovania prepravných prúdov vo vnútroštátnej osobnej aj nákladnej doprave v smere východ – západ a opačne a sever – juh a opačne. Popri národnom význame je prítomný aj silný medzinárodný (európsky) význam, nakoľko trať 106A Kraľovany - Púchov je vedená v osi jedného z hlavných koridorov transeurópskej dopravnej siete (TEN – T), ktorou Európska únia definovala dôležité trasy spájajúce významné body záujmu v rámci európskeho priestoru. Cieľom TEN – T je vytvorenie jednotného vnútorného trhu s cieľom zabezpečiť konkurencieschopnejšie hospodárstvo, kvalitnú a rozvinutú dopravnú infraštruktúru, vyššiu zamestnanosť, deľbu prepravnej práce v prospech ekologicky priaznivejších módov dopravy, nižšie emisie skleníkových a znečisťujúcich plynov, vyššiu bezpečnosť cestnej premávky, menej kongescií, nižší počet dopravných nehôd a nižšiu výška škôd na majetku a zdraví vznikajúcu v súvislosti s nimi. 

Viac
Subjekt
Železnice Slovenskej republiky
Miesta realizácie
Udiča, Nimnica, Púchov, Považská Bystrica
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2016 - 01.12.2023
Celková suma
349,583,068 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
210,146,304 €
Nezrovnalosti
34,791,114 €
Druh projektu
Veľký projekt
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Stavebné práce
Typ
A. Modernizácia žel…
Plánovaný začiatok
01.09.2016
Skutočný začiatok
07.09.2016
Plánovaný koniec
01.12.2023
Skutočný koniec
16.05.2022
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.03.2016
Skutočný začiatok
01.03.2018
Plánovaný koniec
01.12.2023
Skutočný koniec
31.12.2023
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Celková dĺžka nových alebo zmodernizovaných nástupíšť (základná sieť TEN-T)
Hodnota
1808,0 (m)
Cieľ
1808,0 (m)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
-
Názov
Úspora produkcie emisií CO2 (vplyvom modernizácie železničných tratí)
Hodnota
0,0 (tona)
Cieľ
6676,16 (tona)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
Áno
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (%)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom modernizácie tratí)
Hodnota
0,0 (tona)
Cieľ
20,11 (tona)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
Áno
Názov
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom modernizácie tratí)
Hodnota
0,0 (tona)
Cieľ
1,55 (tona)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
Áno
Názov
Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu
Hodnota
7,901,166 €
Cieľ
7,921,734 €
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
-
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T (CORE)
Hodnota
15,921 (km)
Cieľ
15,921 (km)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
Áno
Názov
Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu
Hodnota
18,0 (počet)
Cieľ
18,0 (počet)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
-
Názov
Úspora času v železničnej doprave (na základnej sieti TEN-T)
Hodnota
0 €
Cieľ
1,630,244 €
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
Áno
Názov
Úspora času v železničnej doprave na základnej sieti TEN-T (min.)
Hodnota
0,0 (min)
Cieľ
3,24 (min)
Naposledy aktualizované
19.04.2024
Riziko
Áno
Subjekt Suma celkom Vrátená suma Suma na vymáhanie Typ Stav
Subjekt
-
Suma celkom
22,236 €
Vrátená suma
22,236 €
Suma na vymáhanie
22,236 €
Typ
Iné nezrovnalosti v…
Stav
Vysporiadaná
Subjekt

Železnice Slovenskej republiky

Suma celkom
34,695,991 €
Vrátená suma
34,695,991 €
Suma na vymáhanie
34,695,991 €
Typ
Výrazná zmena param…
Stav
Vysporiadaná
Subjekt

Železnice Slovenskej republiky

Suma celkom
72,888 €
Vrátená suma
72,888 €
Suma na vymáhanie
72,888 €
Typ
Nezákonné a/alebo d…
Stav
Vysporiadaná
Názov IČO
Názov
DEC International s. r. o.
IČO
46370218
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.