ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá)
Železnice Slovenskej republiky
Predmetom projektu: „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá)“ je modernizácia jestvujúcej dvojkoľajne železničnej trate 106A Kraľovany – Púchov v úseku Púchov – Považská Teplá, a železničných staníc ležiacich na tomto úseku: ŽST Považská Bystrica a ŽST Považská Teplá, pričom zo ŽST Považská Teplá sa po modernizácii stane iba zastávka.
Prvá realizačná etapa je rozdelená do piatich ucelených častí stavby: UČS 00 ŽST Púchov, ŽST Žilina, UČS 44 traťový úsek Púchov – Považská Bystrica, UČS 45 ŽST Považská Bystrica, UČS 46 traťový úsek Považská Bystrica – Považská Teplá, UČS 47 ŽST Považská Teplá. Predmetná trať leží na trase štátna hranica UA / SK – Košice – Kysak – Poprad – Tatry – Kraľovany – Žilina – Púchov – Nové Mesto nad Váhom – Trnava – Bratislava, ktorá tvorí významné železničné dopravné prepojenie medzi východným Slovenskom a západným Slovenskom severným ťahom cez Žilinu. Táto trasa je významná z hľadiska smerovania prepravných prúdov vo vnútroštátnej osobnej aj nákladnej doprave v smere východ – západ a opačne a sever – juh a opačne. Popri národnom význame je prítomný aj silný medzinárodný (európsky) význam, nakoľko trať 106A Kraľovany - Púchov je vedená v osi jedného z hlavných koridorov transeurópskej dopravnej siete (TEN – T), ktorou Európska únia definovala dôležité trasy spájajúce významné body záujmu v rámci európskeho priestoru. Cieľom TEN – T je vytvorenie jednotného vnútorného trhu s cieľom zabezpečiť konkurencieschopnejšie hospodárstvo, kvalitnú a rozvinutú dopravnú infraštruktúru, vyššiu zamestnanosť, deľbu prepravnej práce v prospech ekologicky priaznivejších módov dopravy, nižšie emisie skleníkových a znečisťujúcich plynov, vyššiu bezpečnosť cestnej premávky, menej kongescií, nižší počet dopravných nehôd a nižšiu výška škôd na majetku a zdraví vznikajúcu v súvislosti s nimi.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Stavebné práce
|
Typ
A. Modernizácia žel…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2016
|
Skutočný začiatok
07.09.2016
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
16.05.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.03.2016
|
Skutočný začiatok
01.03.2018
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
31.12.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Celková dĺžka nových alebo zmodernizovaných nástupíšť (základná sieť TEN-T)
|
Hodnota
1808,0 (m)
|
Cieľ
1808,0 (m)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Úspora produkcie emisií CO2 (vplyvom modernizácie železničných tratí)
|
Hodnota
0,0 (tona)
|
Cieľ
6676,16 (tona)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (%)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Úspora produkcie emisií NO2 (vplyvom modernizácie tratí)
|
Hodnota
0,0 (tona)
|
Cieľ
20,11 (tona)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora produkcie emisií PM10 (vplyvom modernizácie tratí)
|
Hodnota
0,0 (tona)
|
Cieľ
1,55 (tona)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Hodnota prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu
|
Hodnota
7,901,166 €
|
Cieľ
7,921,734 €
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných železničných tratí v sieti TEN-T (CORE)
|
Hodnota
15,921 (km)
|
Cieľ
15,921 (km)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Počet prvkov zabezpečujúcich bezpečný alebo bezbariérový prístup k výsledkom projektu
|
Hodnota
18,0 (počet)
|
Cieľ
18,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Úspora času v železničnej doprave (na základnej sieti TEN-T)
|
Hodnota
0 €
|
Cieľ
1,630,244 €
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Úspora času v železničnej doprave na základnej sieti TEN-T (min.)
|
Hodnota
0,0 (min)
|
Cieľ
3,24 (min)
|
Naposledy aktualizované
19.04.2024
|
Riziko
Áno
|
Subjekt | Suma celkom | Vrátená suma | Suma na vymáhanie | Typ | Stav |
---|---|---|---|---|---|
Subjekt
-
|
Suma celkom
22,236 €
|
Vrátená suma
22,236 €
|
Suma na vymáhanie
22,236 €
|
Typ
Iné nezrovnalosti v…
|
Stav
Vysporiadaná
|
Subjekt
Železnice Slovenskej republiky |
Suma celkom
34,695,991 €
|
Vrátená suma
34,695,991 €
|
Suma na vymáhanie
34,695,991 €
|
Typ
Výrazná zmena param…
|
Stav
Vysporiadaná
|
Subjekt
Železnice Slovenskej republiky |
Suma celkom
72,888 €
|
Vrátená suma
72,888 €
|
Suma na vymáhanie
72,888 €
|
Typ
Nezákonné a/alebo d…
|
Stav
Vysporiadaná
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
DEC International s. r. o.
|
IČO
46370218
|