Nové učebne pre ZŠ Kecerovce
Obec Kecerovce
V tomto projekte sa uchádzame o zriadenie učebne polytechnickej výchovy a zriadenie školskej knižnice. Škole chýbajú všetky odborné učebne a aj napriek tomu, že škola má zriadenú školskú knižnicu, nesĺňa kritéria modernej školskej knižnice a potrebuje revitalizovať. Je takmer nevyhnutné knižnicu doplniť aktuálnym knižným fondom a vybavením, aby sme ju mohli systematicky využívať vo vyučovacom procese, ako aj pri voľno časových aktivitách. Obec nedisponuje podobnými priestormi, takže táto knižnica by ponúkala priestorové možnosti pre realizáciu aktivít celoživotného vzdelávania obyvateľov obce. Ked’že žiaci školy pochádzajú prevažne zo sociálne-znevýhodneného prostredia rozvoj motoriky, manuálnych zručností a pracovných návykov sú kľúčovými otázkami, preto jednou z priorít je zriadenie polytechnickej učebne. Tento krok by významne prispel predovšetkým k zlepšeniu uplatniteľnosti žiakov na trhu práce, podporil by žiakov k výberu správneho povolania a umožnil škole zapájať sa do medzinárodných projektov, do spolupráce s okolitými obcami, odbornými školami. Revitalizáciou knižnice chceme naplniť hlavné ciele školy a obce zlepšenie výsledkov našich žiakov v medzinárodnom, ako aj národnom meraní dosiahnutých vedomostí. Zámerom je taktiež rozvoj materiálno-technického vybavenia našej základnej školy z hľadiska jej funkcie ako centra celoživotného vzdelávania a jej sprístupnenie (podporených učební) pre verejnosť a poskytovateľom celoživotného vzdelávania v súlade so zákonom č. 568/2009 o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Podpora základného vzdelávania bude preto v rámci IROP a nášho projektu zameraná na budovanie a rekonštrukciu odborných učební a to konkrétne: školskej knižnice a polytechnickej učebne pre rozvoj manuálnych zručností žiakov našej základnej školy.
Hlavný cieľ projektu súvisí so špecifickým cieľom 2.2.2 - Zlepšenie kľúčových kompetencií žiakov základných škôl, prioritnej osi č. 2 - Ľahší prístup k efektívnym a kvalitnejším verejným službám ako aj s globálnym cieľom IROP, ktorým je: prispieť k zlepšeniu kvality života a zabezpečiť udržateľné poskytovanie verejných služieb s dopadom na vyvážený a udržateľný územný rozvoj, hospodársku, územnú a sociálnu súdržnosť regiónov, miest a obcí. Hlavný cieľ projektu súvisí aj s tematickým cieľom č. 10 - Investovanie do vzdelania, zručností a celoživotného vzdelávania. Tematický cieľ č. 10 zameraný na rozvoj vzdelávania na každom jeho stupni (predprimárne, primárne, stredné a celoživotné vzdelávanie). Hlavným cieľom podpory je vytvoriť podmienky pre kvalitné vzdelávanie, a tým zlepšiť kvalitu života obyvateľstva. Cieľovou skupinou tematického cieľa sú deti, žiaci v procese vzdelávania. Zároveň hlavný cieľ projektu súvisí aj s investičnou prioritou č. 2.2: Investovanie do vzdelania, školení a odbornej prípravy, zručností a celoživotného vzdelávania prostredníctvom vývoja vzdelávacej a výcvikovej infraštruktúry. Hlavným cieľom projektu je zvýšenie kvality vzdelávania odborných predmetov modernizáciou a vybavením odborných učební na základnej škole.
Špecifické ciele projektu:
- obstaranie školskej knižnice,
- obstaranie polytechnickej učebne
- zlepšenie technického vybavenia polytechnických učební,
- zlepšenie technického vybavenia školských knižníc,
Podpora základného vzdelávania je v rámci IROP zameraná na budovanie a rekonštrukciu odborných učební, laboratórií podporujúcich polytechnickú výchovu, technické a prírodovedné zamerania žiakov, jazykových učební pre rozvoj jazykových zručností, a učební IKT pre rozvoj informačno-komunikačných zručností žiakov základných škôl. Nevyhnutnou súčasťou je zabezpečenie materiálno-technického vybavenia podporených objektov s cieľom zlepšenia výsledkov žiakov v medzinárodnom, ako aj národnom meraní dosiahnutých vedomostí a ich úspešnosti na trhu práce. Zámerom je taktiež rozvoj materiálno-technického vybavenia základných škôl z hľadiska ich funkcie ako centier celoživotného vzdelávania a ich sprístupnenie (podporených učební) pre verejnosť a poskytovateľom celoživotného vzdelávania v súlade so zákonom č. 568/2009 o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Realizáciou projektu bude zabezpečená modernizácia materiálno-technického vybavenia základnej školy z hľadiska jej funkcie ako centra celoživotného vzdelávania a jej sprístupnenie (podporených učební) pre verejnosť a poskytovateľom celoživotného vzdelávania v súlade so zákonom č. 568/2009 o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Podpora základného vzdelávania bude preto v rámci IROP a predkladaného projektového zámeru zacielená na modernizáciu a rekonštrukciu odborných učební a to konkrétne: školskej knižnice a polytechnickej učebne. Súčasťou učební budú aj plnohodnotne vybavené pracoviská učiteľa.
Naplnenie cieľov bude dosahované realizáciou dvoch hlavných aktivít projektu:
- Zriadenie školskej knižnice v ZŠ Kecerovce
- Zriadenie polytechnickej učebne v ZŠ Kecerovce
- Informovanie a komunikácia
- Riadenie projektu
Stanovený celkový cieľ projektu, súvisí so špecifickým cieľom zodpovedajúcim príslušnej prioritnej osi „Zlepšenie kľúčových kompetencií žiakov základných škôl“ a s globálnym cieľom IROP ako aj s vybraným tematickým cieľom výzvy a investičnou prioritu. Miestom realizácie projektu je: Základná škola Kecerovce, Kecerovce, 044 47, Kecerovce 79
Realizáciou aktivít projektu budú naplnené uvedené merateľné ukazovatele projektu:
- P0069 Kapacita podporenej školskej infraštruktúry základných škôl
- P0321 Počet podporených učební polytechnických
- P0322 Počet podporených školských knižníc
- P0327 Počet podporených základných škôl
Predkladaný projekt je v súlade s Regionálnou integrovanou územnou stratégiou Košického kraja na roky 2014 – 2020 a Integrovanou územnou stratégiou udržateľného mestského rozvoja mestskej funkčnej oblasti krajského mesta Košice na roky 2014 – 2020 konkrétne s Investičnou prioritou č. 2.2
Investovanie do vzdelania, školení a odbornej prípravy, zručností a celoživotného vzdelávania prostredníctvom vývoja vzdelávacej a výcvikovej infraštruktúry, Špecifický cieľ č. 2.2.2
Zlepšenie kľúčových kompetencií žiakov základných škôl kde výsledkom podpory okrem iného má byť aj:
- zabezpečenie technického vybavenia polytechnických učební,
- zabezpečenie technického vybavenia školských knižníc
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Zriadenie polytechnickej učebne v ZŠ Ke…
|
Typ
D. RIUS_bez UMR_Obs…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2019
|
Skutočný začiatok
14.08.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2020
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Zriadenie školskej knižnice v ZŠ Kecero…
|
Typ
B. RIUS_bez UMR_Obs…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2019
|
Skutočný začiatok
14.08.2019
|
Plánovaný koniec
01.01.2020
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.08.2019
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.04.2020
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Kapacita podporenej školskej infraštruktúry základných škôl
|
Hodnota
0,0 (osoby)
|
Cieľ
850,0 (osoby)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2019
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených knižníc
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2019
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených učební polytechnických
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2019
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených základných škôl
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2019
|
Riziko
-
|