VÝSTAVBA CHODNÍKA ZA ÚČELOM PREPOJENIA PRIEMYS. ZÓNY S OBYTNOU ZÓNOU
Obec Klasov
Predmetom projektu s názvom „VÝSTAVBA CHODNÍKA ZA ÚČELOM PREPOJENIA PRIEMYS. ZÓNY S OBYTNOU ZÓNOU“ je investícia zameraná na výstavbu chodníka. Realizáciou aktivít dôjde k podpore zlepšovania základných služieb pre obyvateľov obce Klasov. Projekt si kladie za cieľ prispieť k zlepšeniu poskytovania miestnych služieb, čo zároveň prispieva k zvýšeniu kvality života na vidieku. Zlepšené podmienky pre obyvateľov budú mať vplyv na zabránenie odlivu obyvateľov z vidieka. Pre efektívny a udržateľný rast vidieckych oblastí je dôležité podporovať investície do infraštruktúry.
Objekty budú realizované v rámci verejného priestranstva v obci Klasov. Stavebné činnosti budú riešené na existujúcom obecnom priestranstve a budú si vyžadovať len minimálne obmedzenia v doprave podľa bezpečnostných dopravných predpisov použitím dočasného dopravného značenia.
Majiteľom, užívateľom a prevádzkovateľom riešených objektov je obec Klasov.
Celková dĺžka navrhovaného chodníka je 211,2m, plocha riešeného chodníka je 400m2. Jedná sa o návrh nového chodníka v šírke 2,0mm. Výstavba chodníka sa navrhuje za účelom prepojenia priemyselnej zóny s obytnou zónou. Chodník je vedený pozdĺž existujúcej komunikácie.
V súčasnosti sa na danej ploche nachádza trávnatá plocha v miernom svahu.
Vrstvy navrhovaných chodníkov sú s povrchovou úpravou zo zámkovej dlažby . Súčasťou chodníka je jeden vjazd šírky 5,0m. V tomto mieste dochádza k zníženiu obrubníka 20mm nad úroveň cesty a zároveň je v tomto mieste navrhnutá iná skladba chodníka, tak aby bol vhodný aj na prejazd osobnými autami. V miestach kde dochádza ku kríženiu cestnej a pešej komunikácie sú navrhované prechody pre chodcov. V týchto miestach je chodník upravený výškovo aj povrchovo tak, aby vyhovoval aj pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie. Bezbarierová úprava chodníkov sa napája na existujúci znížený obrubník. Max sklon chodníka pri napojení na cestu je 8,33%. Chodník je v priečnom smere so sklonom 2%.
Chodník na styku so zeleňou je ohraničený čiastočne parkovým obrubníkom a čiastočne L prefabrikátmi. Chodník je od cesty oddelený cestným obrubníkom. Výškový rozdiel medzi chodníkom a cestou je 80mm. Na styku cesty a chodníka bude v 2% spáde smerom do cesty osadený obrubník 1000x200x100 na šírku 200mm. Sklon bude smerom do cesty.
Zloženie jednotlivých vrstiev chodníka:
Zámková dlažba 200x100 hr. 60 mm
Štrkové lôžko fr. 4-8mm hr. hr. 40 mm
Štrkodrva fr. 0-32 mm hr. hr. 100 mm
Štrkové lôžko fr.0-63 hr. 150mm
spolu : hr. 350 mm
podklad - rastlý terén
Zloženie jednotlivých vrstiev vjazdu:
Zámková dlažba 200x100 hr. 60 mm
Štrkové lôžko fr. 4-8mm hr. hr. 40 mm
Kamenivo spevnené cementom hr. 100 mm
Štrkové lôžko fr.0-63 hr. 150mm
spolu : hr. 350 mm
podklad - rastlý terén
Na rastlú a dostatočne spevnenú zemnú pláň sa zhotoví nezámrzná nosná vrstva z ťaženého kameňa alebo štrku (zrnitosť 0/32mm) a zhutní. Na vrchnú nosnú vrstvu sa zhotoví betónové lôžko (min. C 16/20), zrnitosť (0/8 - 0/16, konzistencie S1 a zarovná do roviny zodpovedajúcej plánovanej úrovni vrchnej plochy obrubníkov pri zohľadnení výšky obrubníka. Ukladanie musí byť vykonané tak aby plocha betónového lôžka bola zaťažovaná rovnomerne. Kontaktná plocha obrubníkov musí byť pred uložením dôkladne navlhčená. Pri ukladaní je potrebné zabezpečiť , aby sa celá spodná plocha obrubníka dôkladne spojila s betónom lôžka. Je vhodné použiť prísadu na zlepšenie priľnavosti. Obrubníky sa uložia výškovo, smerovo zvisle do lôžka. Na vyrovnanie do požadovanej nivelety sa použije smerová šnúra, drevené resp. gumové kladivo spolu s dreveným poklepovým hranolom. Ihneď po zrovnaní obrubníka sa nanesie po stranách obrubníka betónová zmes v sklone cca 45° pre vytvorenie bočnej podpory. Betónová zmes sa ihneď zhutní prepichovaním, aby sa dosiahlo jeho spojenie s lôžkom a priľnutie na obrubník.
Na rastlú a dostatočne spevnenú zemnú pláň sa zhotoví nezámrzná nosná vrstva zo štrkového lôžka. Na hornú vrstvu sa zhotoví betónové lôžko z betónu C 16/20 hr.150mm. Do maltového lôžka sa osadí L-prefabrikát. Na spojenie oporných stien sa vsunie bránová oceľ 14-16mm cez horné pevné osi. Následným preklepaním osí sa dosiahne zvýšená bezpečnosť pri montáži. Škáry medzi stenami nesmú byť uzatvorené. Škáry na zadnej strane je treba zamaskovať cca 20cm širokou bitúmenovou lepenkou. Pretože zadná strana steny je pri zemi zámerne drsná nesmie sa uskutočniť kompletné pokrytie. Prípadne je treba rešpektovať DIN 18337 „Tesnenia proti tlačiacej vode.“
Pri budovaní nového chodníka dochádza k vybúraniu časti obrubníka v dĺžke 2,2m.
Odvodnenie chodníka je riešené do cesty a následne do zelene. Chodník je priečne vyspádovaný 2% spádom smerom k ceste. Na styku cesty a chodníka je osadený obrubník naležato v úrovni cesty tiež s 2% spádom smerom k ceste. Celý profil cesty je vyspádovaný do terénu.
Odvodnenie L profilov je riešené drenážnou rúrou DN80. Drenážna rúra bude osadená na úrovni betónového L profilu po celej dĺžke betónového múru a následne vyvedená do zelene. Drenážne rúry sa uložia do vykopaných rýh, ktoré sa zasypú drveným kamenivom fr. 32-63mm. Kamenivo bude obalené geotextíliou.
• Osadenie dočasného dopravného značenia
• Odstránenie časti existujúceho obrubníka
• Odstránenie podložia pod nový chodník, obrubníky a L-prefabrikáty
• Položenie podkladových vrstvy štrku fr.0-63 hr 150mm
• Zhutnenie vrstvy štrku 150mm do roviny
• Osadenie parkového obrubníka a L-prefabrikátov
• Osadenie prídlažby a cestného obrubníka pozdĺž cesty
• Položenie podkladových vrstvy štrku fr.0-32hr 100mm
• Zhutnenie vrstvy štrku 10mm do roviny
• Položenie štrkového lôžka fr. 4-8 hr. 40mm
• Položenie zámkovej dlažby hr. 60mm nad úroveň obrubníka (o cca 5mm vyššie)
• Vyplnenie dlažby jemným suchým pieskom
• Zhutnenie dlažby
• Odstránenie dočasného dopravného značenia
• Danie do užívania - kolaudácia
Projekt prispieva k naplneniu fokusovej oblasti 6B. -Podpora miestneho rozvoja vo vidieckych oblastiach, MAS výstavba a rekonštrukcia miestnych komunikácií, lávok, mostov, chodníkov a záchytných parkovísk, autobusových zastávok. V prípade investícií do miestnych komunikácii, tie budú umožnené len v malom rozsahu a za predpokladu, že prispievajú k oživeniu znevýhodnenej vidieckej oblasti, kde môže zlepšiť prepojenie medzi vidieckymi oblasťami a širšou dopravnou sieťou, príp. budú prispievať k miestnemu ekonomickému rozvoju (napr. k rozvoju vidieckeho cestovného ruchu a pod.) Konkrétnejšie aktivity: miestne komunikácie v dedinách, vidiecke cesty a chodníky (cesty a chodníky aj vrátane parkovísk), parkoviská, priekopy a rigoly (len ak sú súčasťou popri realizovanej ceste, resp. chodníku), cestné mosty (z ocele, betónu alebo z iného materiálu) spolu s nadjazdami a príjazdami, pešie mosty (lávky pre peších),autobusové prístrešky (autobusové zastávky).;. Ciele projektu sú v súlade s cieľmi Programu rozvoja vidieka pre opatrenie 7. Základné služby a obnova dedín vo vidieckych oblastiach, nakoľko samotné investície prispejú k zlepšeniu kvality života na vidieku.
V rámci predkladaného projektu pôjde o naplnenie hlavného cieľa projektu prostredníctvom výstavby chodníka. Po realizácii výstavby chodníka sa predpokladá zvýšená bezpečnosť pre peších obyvateľom obce. Nakoľko sa chodník nachádza v susedstve priemyselného parku je potreba podotknúť, že vybudovaním chodníka zvýšime bezpečnosť občanom našej obce ako i iných obcí, ktorý pracujú v priemyselnej zóne.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
VÝSTAVBA CHODNÍKA ZA ÚČELOM PREPOJENIA …
|
Typ
6B. Podpora na inve…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2023
|
Skutočný začiatok
03.03.2025
|
Plánovaný koniec
01.06.2025
|
Skutočný koniec
27.05.2025
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet novovytvorených pracovných miest projektom prepočítaný na ekvivalent plného pracovného úväzku
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (pracovné miesto)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|