Popis projektu

Zlepšenie kvality infraštruktúry v oblasti kultúry v obci Hervartov. 

  • Zatraktívnenie spoločenskej sály kultúrno-správnej budovy 
  • Zvýšenie  vidieckej oblasti – obce, ktorej unikátny drevený kostolík Sv. Františka z Assisi je zapísaný v Zozname UNESCO a nachádzajúcej sa v okrese Bardejov 
  • Zvýšenie elektroinštalácie a elektroinštalačných prvkov

Realizácia investičnej aktivity „Rekonštrukcia kultúrno-správnej budovy v obci Hervartov“  - rekonštrukcia podhľadu je vyvolaná nevyhovujúcim stavom a najmä fyzickým a morálnym opotrebením pôvodného. Spoločenská miestnosť v objekte kultúrno-správnej budovy v obci Hervartov slúži ako reprezentačný priestor pre kultúrne a spoločenské udalosti obce. Rekonštrukciou podhľadu sa zvýši hodnota priestoru ako vizuálne. tak aj spoločensky. Elektroinštalácia objektu kultúrno-správnej budovy pozostáva zo silnoprúdových rozvodov. Projekt nerieši NN prípojku a ani meranie spotreby elektrickej energie. Prípojka a meranie ostáva bez zmeny.
Navrhovaná rekonštrukcia kultúrno-správnej budovy (súpisné číslo 84) je situovaná na parcele č. CKN 288 v k. ú. obce Hervartov evidovanej na LV č. 478

14.2 - 6B. Podpora miestneho rozvoja vo vidieckych oblastiach

6B. Podpora miestneho rozvoja vo vidieckych oblastiach

Predkladaný projekt je v súlade s PHSR obce Hervartov vypracovaným do r. 2020, najmä s jeho opatrením „dobudovanie infraštruktúry“.

Link: https://www.hervartov.sk/e_download.php?file=data/editor/5sk_1.pdf&original=HERVARTOV%20%20PHSR.pdf  

: obec Hervartov je oprávneným žiadateľom - obec z územia príslušnej MAS, nie je dlžníkom na sociálnom ani zdravotnom poistení, ani dlžníkom príspevkov na starobné dôchodkové poistenie, nie je voči nemu vedené konkurzné konanie, nie je v konkurze, v reštrukturalizácii a nebol voči nemu zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku. Žiadateľ, ani jeho štatutárny orgán neboli právoplatne odsúdení za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov EÚ, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe. 

 (oprávnené činnosti)projekt je v súlade investície súvisiace s vytváraním podmienok pre trávenie voľného času vrátane príslušnej infraštruktúry –  rekonštrukcia objektov v obci pre komunitnú/spolkovú činnosť vrátane rekonštrukcie existujúcich kultúrnych domov

rozpočet projektu bol stanovený autorizovaným stavebným inžinierom – projektantský rozpočet (výkaz výmer bol súčasťou procesu verejného obstarávania) a tiež na základe vykonaného procesu verejného obstarávania – víťazný stavebný rozpočet. 

Výdavky budú vynaložené v súlade s ustanoveniami PRV SR 2014 – 2020, Systémom riadenia CLLD a príručkou pre žiadateľa/prijímateľa na oprávnené aktivity. Výdavky sú v súlade s cieľmi projektu a prispievajú k dosiahnutiu plánovaných cieľov projektu. Výdavky sú primerané, t.j. zodpovedajú obvyklým cenám v danom mieste a čase a zodpovedajú potrebám projektu. Výdavky budú identifikovateľné a preukázateľné a budú doložené účtovnými dokladmi, ktoré budú riadne evidované u prijímateľa v súlade s platnou legislatívou. Výdavky budú  preukázané  faktúrami alebo inými účtovnými dokladmi rovnocennej preukaznej hodnoty, ktoré budú riadne evidované v účtovníctve prijímateľa v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi a zmluvou o NFP. Výdavky budú spĺňať zásadu riadneho finančného hospodárenia, ktorá zahŕňa zásady hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti, podľa čl. 30 nariadenia 966/2012. Ďalej budú výdavky spĺňať aj účelnosť napr. v zmysle § 2 ods. 2 písm. o) zákona o finančnej kontrole. 

žiadateľ využije systém kombinácie refundácie a zálohových platieb 

do výšky max. 50% oprávnených výdavkov. Žiadateľ svojím rozpočtom spĺňa kritérium minimálnej a maximálnej výšky príspevku na projekt v zmysle stratégie CLLD uvedenú v rámci kritérií oprávnenosti (minimálna výška celkových oprávnených výdavkov projektu v EUR a maximálna výška celkových oprávnených výdavkov projektu v EUR). 

Oprávnené aktivity projektu v rámci podopatrenia 7.4, nie sú poskytovaním pomoci de minimis, a teda vo vzťahu k oprávneným aktivitám sa neuplatňujú pravidlá pomoci de minimis. 

 bude zabezpečené vedením obce a pracovníkmi Obecného úradu Hervartov. Hlavnú zodpovednosť za implementáciu bude mať starosta obce Miroslav Mackanič, ktorý bol zvolený za starostu obce v roku 1998 a starostom je už 5. volebné obdobie. Starosta obce má teda bohaté skúsenosti s riadením projektov, nakoľko sa podieľal na všetkých doterajších projektoch spolufinancovaných z fondov EÚ a projektoch z iných verejných finančných zdrojov (napr. rekonštrukcia verejného osvetlenia, protipovodňová ochrana, výstavba výhľadne a podobne).

Starosta obce bude zodpovedný za:

  • riadenie projektu,
  • dodržanie hlavných cieľov projektu,
  • koordináciu práce v rámci jednotlivých aktivít projektu,
  • dodržiavanie časového harmonogramu,
  • kontrolu kvality realizácie jednotlivých aktivít,
  • spracovanie výstupov z hodnotenia spätnej väzby a kvality realizovaných aktivít,
  • publicitu projektu.

 projektu bude poverená Mária Tejová, ktorá je zamestnankyňou obce Hervartov od roku 2003. Je zodpovedná za ekonomickú agendu, mzdy a účtovníctvo  obce.

Finančná manažérka (Mária Tejová) bude zodpovedná za:

  • koordináciu kompletného spracovania finančných podkladov projektu pre účely spracovania žiadosti o platbu,
  • komunikáciu s finančným manažérom projektu na úrovni riadiaceho orgánu,
  • plynulý chod účtovnej agendy projektu,
  • kompletné spracovanie účtovníctva vrátane spracovania účtovných dokladov pre účely spracovania žiadosti o platbu,
  • prípravu dokumentácie pre účely spracovania žiadosti o platbu (faktúry, krycie listy, zoznam deklarovaných výdavkov, výpisy z účtu, doklady o poistení majetku, a ďalších)

Obec zabezpečí 

  • zverejnením informácie o realizácii projektu na webovej stránke obce,
  • zabezpečením dočasného pútača a stálej tabule v súlade s manuálom pre publicitu projektu.

Obec si z vlastných zdrojov zabezpečí výkon stavebného dozoru. Stavebný dozor bude vykonávať hlavne tieto činnosti:

  • Zodpovednosť za riadenie a koordinovanie činností na stavbe,
  • Koordinovanie dodávateľov, subdodávateľov a dodávok materiálov,
  • Realizovanie stavebných prác v stanovených časových harmonogramoch, rozsahu a kvalite,
  • Kontrola dodržiavania stavebných postupov, bezpečnostných predpisov a kvality,
  • Riešenie omeškaní dodávok materiálu alebo prác, reklamácií materiálu a vzniknutých prestojov.

Technické zabezpečenie projektu je zabezpečené dodávateľom stavebných prác a elektroinštalácií. Daní dodávatelia budú vybraní verejným obstarávaním s presne špecifikovanými požiadavkami tak, aby bolo zaručené efektívne použitie finančných zdrojov.

Kultúrno-správna budova bude prevádzkovaná žiadateľom, teda obcou Hervartov. Obec Hervartov má fungujúcu kultúrno-správnu budovu a teda disponuje kvalifikovanými pracovníkmi, ktorí zabezpečia jej plnohodnotnú prevádzku.

Viac
Subjekt
Obec Hervartov
Miesta realizácie
Hervartov
Stav
Zmluva uzavretá
Realizácia
01.01.2022 - 01.08.2023
Celková suma
11,580 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
CLLD (Miestny rozvoj vedený komunitou)
Operačný program
Program rozvoja vidieka 2014-2020
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov
Rekonštrukcia kultúrno-správnej budovy
Typ
6B. Podpora na inve…
Plánovaný začiatok
01.01.2022
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.08.2023
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet novovytvorených pracovných miest projektom prepočítaný na ekvivalent plného pracovného úväzku
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (pracovné miesto)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov Vlastník dokladu Dodávateľ Žiadaná suma Schválené na preplatenie Realizácia
Názov

faktúra

faktúra

Vlastník dokladu
Obec Hervartov
Dodávateľ
-
Žiadaná suma
11,580 €
Schválené na preplatenie
-
Realizácia
25.08.2023
Názov IČO
Názov
Jozef Kniš
IČO
41554931
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.