Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Bratislava - Lamačská brána, projektová príprava (DSPRS) a realizácia
Železnice Slovenskej republiky
Stručný popis projektu
je vypracovanie a dodanie dokumentácie pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby (ďalej len "DSPRS") a súvisiaca inžinierska činnosť, realizácia stavby a vypracovanie a dodanie dokumentácie skutočného vyhotovenia (ďalej len "DSV") Devínska Nová Ves-Bratislava hlavná stanica - Podunajské Biskupice, TIOP č. 1,2,4,5,6,7 -projektová dokumentácia (DÚR)" v rámci ktorého pre TIOP 2 Lamačská brána bola zabezpečená dokumentácia pre územné rozhodnutie (ďalej len "DÚR"). ŽSR postupne vybuduje 7 terminálov: Bratislava - Devínska Nová Ves, Bratislava - Lamačská brána, Bratislava - Patrónka, Bratislava - Mladá Garda, Bratislava - Trnávka, Bratislava - Ružinov a Bratislava - Vrakuňa.
Tento projekt bude realizovaný 2 hlavnými aktivitami:
1) Hlavná aktivita 1 "Stavby - Projektová príprava",
2) Hlavná aktivita 2 "Stavby - Realizácia stavebných prác".
Okrem toho budú realizované :
- Podporná aktivita „Informovanie a komunikácia“,
- Podporná aktivita „Riadenie projektu".
Aktivity sú bližšie popísané nižšie v 7.2 "Spôsob realizácie aktivít projektu."
Projekt bude naplnený 2 merateľnými ukazovateľmi: Počet realizovaných dokumentácií, analýz, štúdií a správ v súvislosti s prípravou, implementáciou, monitorovaním a hodnotením projektu a Počet vybudovaných terminálov osobnej dopravy.
Realizáciou aktivít projektu sa dosiahne napojenie na železničnú, cestnú, mestskú hromadnú dopravu a individuálnu automobilovú dopravu. Hlavným prvkom terminálu bude železničná zastávka s názvom "Bratislava - Lamačská brána". Nová zastávka = terminál bude situovaná v medzistaničnom úseku dvojkoľajnej železničnej trate Lamač a Devínska Nová Ves. Zastávka bude v cca 46,5 km úseku.
projektu je umožniť cestujúcim v rámci integrovaného dopravného systému bezproblémový a rýchly prestup z prostriedkov železničnej dopravy Integrovaného dopravného systému na mestskú hromadnú dopravu, resp. umožnenie prestupu medzi viacerým dopravnými druhmi a presmerovanie ostatných dopravných módov na železničnú dopravu. K bezproblémovému prestupu osôb má slúžiť navrhované stavebné riešenie a technické vybavenie terminálu integrovanej osobnej prepravy.
je široká verejnosť cestujúca daným smerom - jednak iným druhom hromadnej dopravy (autobusovej, električkovej), ale najmä individuálnou dopravou za účelom zvýšenia atraktivity osobnej železničnej dopravy a v záujme podpory udržateľnej regionálnej a miestnej mobility. Stavebnou činnosťou budú získane nasledovné úrovne kvalít:
1) zvýšená bezpečnosť cestujúcich,
2) zvýšený komfort pre cestujúcich,
3) zvýšenie atraktivity MHD.
národného projektu sú v zmysle Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (ďalej len "OPII"), prioritnej osi č. 3 Verejná osobná doprava, investičnej priority 7ii) Vývoj a zlepšovanie ekologicky priaznivých, vrátane nízkouhlukových dopravných systémov vrátane vnútrozemských vodných ciest a námornej dopravy, prístavov, multimodálnych prepojení a letiskovej infraštruktúry v záujme podpory udržateľnej regionálnej a miestnej mobility Železnice Slovenskej republiky (ďalej len "ŽSR"). ŽSR sú subjektom, ktorý svojou činnosťou prispieva k implementácii a napĺňaniu cieľov OPII a sú oprávneným prijímateľom.
Hlavným predmetom činnosti ŽSR je najmä správa a prevádzka železničnej infraštruktúry (ďalej len "ŽI"); poskytovanie služieb súvisiacich s obsluhou ŽI; zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí; budovanie a údržba železničnej infraštruktúry a ďalšie podnikateľské činnosti zapísané v Obchodnom registri Slovenskej republiky.
ŽSR sú podľa zákona prevádzkovateľom železničnej dráhy na území Slovenska. Vyplýva im z toho povinnosť zabezpečovať a obsluhovať celoštátne a regionálne dráhy a organizovať na týchto dráhach dopravu pre všetkých prevádzkovateľov dopravy v zmysle dopravnej politiky štátu a to bez akýchkoľvek diskriminačných obmedzení. Vo svojom portfóliu majú ŽSR v správe železničné trate (normálneho, širokého a úzkeho rozchodu), trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, železničné stanice a pod.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Projektová príprava
|
Typ
E. Projektová prípr…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2022
|
Skutočný začiatok
31.03.2022
|
Plánovaný koniec
01.03.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Realizácia stavebných prác
|
Typ
C. Výstavba a moder…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2023
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.04.2022
|
Skutočný začiatok
31.03.2022
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet realizovaných dokumentácií, analýz, štúdií a správ v súvislosti s prípravou, implementáciou, monitorovaním a hodnotením projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
Áno
|
Názov | Vlastník dokladu | Dodávateľ | Žiadaná suma | Schválené na preplatenie | Realizácia |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Projektová príprava a realizácia stavebných prácfaktúra č. 202211038 |
Vlastník dokladu
Železnice Slovenskej republiky
|
Dodávateľ
TSS GRADE, a.s.
|
Žiadaná suma
456,830 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
02.02.2023
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
TSS GRADE, a.s.
|
IČO
35802723
|