Modernizácia údržbovej základne v Košiciach, realizácia - II. etapa (I. fáza)
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Predmetom realizácie projektu je 2. etapa modernizácie technickej základne na opravu a údržbu vozidlového parku dráhovej MHD. Táto pozostáva zo stavebných prác, obstarania strojného a technologického vybavenia, technických zariadení, dielenského náradia.
DPMK zabezpečuje ako jediná spoločnosť pravidelnú mestskú hromadnú dopravu v Košiciach. Mesto Košice je metropolou východného Slovenska, v ktorej v súčasnosti žije 229 tisíc obyvateľov. DPMK svoje služby poskytuje nielen Košičanom, ale aj cestujúcim z prímestských častí. Nosnú kostru dopravného systému MHD tvoria električková a autobusová trakcia, ktoré sa na celkových prepravných výkonoch podieľajú 99 %.
Mesto Košice a DPMK sa preto od roku 2014 snažia riešiť súčasnú situáciu nedobrú situáciu MHD investíciami do infraštruktúry MHD a do obnovy vozového parku. Iba samotný DPMK zrealizoval projekty v rokoch 2013 – 2015 na zlepšenie MHD zo štrukturálnych fondov EÚ vo výške 52,61 miliónov EUR. V tomto programovom období podnik zrealizoval nákup električiek, autobusov a elektrobusov, automatov na cestovné lístky za 26,50 milióna EUR. V súčasnosti podnik realizuje 3 projekty na 1. etapu modernizáciu depa, odbavovacieho, tarifného a dispečerského systému za 24,59 milióna EUR.
Z dôvodu, že podnik začal masívne investovať do koľajových vozidiel a mesto Košice do modernizácie tratí. Zostáva už len modernizácia technického zázemia a opakovaný nákup stredných električiek, aby bol DPMK schopný zlepšiť stávajúcu pozíciu na trhu. Súčasný stav technického zázemia je nevyhovujúci a hlavne s ohľadom na realizáciu projektu obnovy vozového parku je bezvýhradne nutné, aby došlo k modernizácii ako technologického vybavenia pre údržbu električiek, tak celkového prostredia pre zaistenia adekvátneho technického zázemia pre bezproblémovú prevádzku moderných koľajových vozidiel. Všetky objekty i koľaje sú v nevyhovujúcom stave, čo si vyžaduje okamžitú rozsiahlu modernizáciu.
Cieľom projektu je zabezpečiť pripravenosť areálu na zmenu vozového parku. A to v zmysle modernizácie koľajovej časti (koľajový spodok, zvršok, výhybky, spevnené plochy, prípojky sietí, kanalizácia, prívod stlačeného vzduchu, oplotenie) a súvisiacich technológií (trakčné vedenie, napájacie a spätné vedenie, oznamovacie káble, dátové zariadenia, kamerový systém atď.). Súčasťou projektu je najmä výstavba novej haly ťažkej údržby a obstaranie oznamovacích zariadení, diagnostického zariadenia na geometriu kolies, vybavenia skúšobne elektromotorov, dielenského nábytku a náradia, stĺpových zdvihákov, pojazdnej plošiny, kovobrábacích strojov, lisu na nalisovanie želežničných súkolesí a zariadenia kováčskej vyhne.
Projekt zásadne zlepší a skvalitní údržbovú základňu podniku. Primárne je určený širokej cestujúcej verejnosti, pracovníkom vo vozovni a riadiacemu manažmentu DPMK. Zo zlepšenia kvality údržby či čistoty vozidiel však budú benefitovať aj vodiči autobusov, keďže to zníži počet konfliktných situácií a sťažností počas prepravy cestujúcich. Dopravca bude profitovať hlavne vytvorením priestorov na adekvátnu údržbu, zníženou poruchovosťou, energetickou náročnosť údržby, prevádzkou, či zníženým vplyvom počasia na odstavené vozidlá. Z projektu bude tiež profitovať aj integrátor verejnej osobnej dopravy IDS Východ s.r.o. Projekt vytvorí predpoklady pre rozvoj integrovaného dopravného systému v meste a kraji. V neposlednom rade bude beneficientom aj Mesto Košice, ktoré môže s DPMK riešiť optimalizáciu MHD na území mesta.
Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy prostredníctvom 2. etapy modernizácie údržbovej základne.
Projekt bude realizovaný za pomoci jednej hlavnej aktivity s názvom „Modernizácia údržbovej základne 2. etapa". Realizáciu hlavnej aktivity projektu zabezpečia externí dodávatelia vybraní vo verejnom obstarávaní. Začiatok realizácie hlavnej aktivity je stanovený na 09/2022 po podpise zmlúv s dodávateľmi stavebných prác, strojného vybavenia, technologických zariadení, dielenského náradia a nábytku. Koniec realizácie hlavnej aktivity projektu je stanovený na termín 12/2023. Dĺžka trvania hlavnej aktivity projektu je 16 mesiacov. Okrem toho súčasťou sú aj výdavky na stavebný dozor a dodatočné výdavky na stavebné práce.
Realizáciou projektu sa naplní 1 merateľný ukazovateľ:
P0492 Počet vybudovaných a modernizovaných technických základní na opravu a údržbu vozového parku dráhovej MHD – 1
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Modernizácia údržbovej základne 2. etapa
|
Typ
D. Vybudovanie a mo…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2022
|
Skutočný začiatok
07.11.2022
|
Plánovaný koniec
01.06.2024
|
Skutočný koniec
26.06.2024
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.10.2022
|
Skutočný začiatok
30.11.2022
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
31.12.2023
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet vybudovaných a modernizovaných technických základní na opravu a údržbu vozového parku dráhovej MHD
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry
|
Hodnota
40,82 (%)
|
Cieľ
40,82 (%)
|
Naposledy aktualizované
31.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
|
IČO
31701914
|
Názov
TSS GRADE, a.s.
|
IČO
35802723
|
Názov
BUNG Slovensko s.r.o.
|
IČO
35908025
|
Názov
Homola spol. s r.o.
|
IČO
31325921
|
Názov
Metrostav Slovakia a. s.
|
IČO
47144190
|