Ekologicky a Bezpečne v Spišskej Novej Vsi
Mesto Spišská Nová Ves
Projekt rieši výstavbu cyklistických komunikácii a komunikácii pre chodcov a imobilných občanov, funkčných tried D2 a D3 vedúcich k pešej zóne, funkčnej triedy D1, ktorú predstavuje budúcu zdieľanú plochu „shared space“ na ľavom brehu rieky Hornádu v úseku medzi dvoma mostami (medzi ulicami Starosaská a Elektrárenská). Pre zabezpečenie dopravnej obsluhy objektov bývania, občianskej vybavenosti a samotného toku Hornád sa vybudujú prístupové komunikácie - funkčnej triedy C3 , kategórie MOU 6.5/30 a MOK 3.75/30. Na ich koncoch sa nachádzajú obratiská a prístup pre sanitky, či technické zásahové vozidlá SVP, či pre dopravnú obsluhu stávajúcich objektov, Prístupová komunikácia nachádzajúca sa za bytovými domami slúži v obmedzenej miere na zásobovanie malými a strednými osobnými motorovými vozidlami skupiny . V pridruženom dopravnom priestore navrhovaných komunikácii sa nachádzajú chodníky a cestičky pre cyklistov a spevnené plochy budúcej spevnenej plochy. Chodníky budú od jazdných pásov oddelené zvýšenou obrubou.
Celkový cieľ projektu:
v predmetnej časti mesta Spišská Nová Ves je zámer mesta - doriešiť dlhodobo neukončené a komplikované nemotorové dopravné vzťahy a jedným z dôležitých zámerov projektu je doriešiť chýbajúce cyklistické prepojenie územia spoza rieky Hornád smerom do stredu mesta. Týmto spôsobom chce mesto vytvárať podmienky pre nahrádzanie motorovej dopravy nemotorovou (predovšetkým cyklistickou dopravou), vytvárať podmienky pre zvyšovanie jej bezpečnosti ale i atraktívnosti pre občanov.
Špecifické ciele projektu:
Projekt je zameraný na dosiahnutie nasledovného:
- V danom území je plánovaná revitalizácia a doplnenie novej atraktívnej infraštruktúry a to prevažne pre nemotorovú cyklistickú dopravu a jej moderné a funkčné zapojenie do okolia – zásadná regenerácia a revitalizácia tohto územia
- Výstavba nadväzuje na už existujúcu cyklistickú a pešiu infraštruktúru a tu naplánovanou doplnkovou cyklistickou infraštruktúrou zvyšuje hodnotu celého územia a projektu
- Z pohľadu vylepšenia prevádzkových vzťahov a kultivácie dopravy zabezpečuje projekt aj riešenie prepojenia na verejnú a osobnú dopravu na blízke zástavky MHD (minimálne 4 zástavky MHD)
- Projekt zabezpečuje komplexnú dostupnosť a značné zvýšenie podielu cyklistickej a pešej dopravy a inej alternatívnej dopravy na celkovej deľbe prepravnej práce - spájanie dôležitých centier osídlenia s zónami ktoré generujú minimálne 500 pracovných miest
- Projekt zabezpečí aj zapojenie sa do alternatívnej formy dopravy (elektro-bicykle, elektro-zariadenie pre imobilných občanov, a podobne) – lebo počíta s nabíjacími stanicami na elektrozariadenia tohto typu.
Územie budúcej stavby sa nachádza v Spišskej Novej Vsi, stavebné práce sa uskutočnia na parcelách číslo: C KN 2181/16, 2451/1, 2181/10, 2453/3, 9171/2, 9171/2, 9171/3, 10187, 2455/11, 2455/12, C-KN 73583/2 z listu vlastníctva č. 1 a E KN 52497/2 z listu vlastníctva č. 4342 .
Stavba bude realizovaná v zmysle Oznámenia o začatí konania o zmene stavby pred jej dokončením pod číslom 20-1788-2/2019-JS.
Realizácia celého projektu bude uskutočnená počas 23 mesiacov, v období 11/2021 – 09/2023.
:
Hlavná aktivita č. 1: Prístupová komunikácia (v zmysle výzvy patrí pod typ aktivity A.1.)
Hlavná aktivita č. 2.: Mostné prepojenie cyklomagistrály do centra mesta (v zmysle výzvy patrí pod typ aktivity A.4.)
Hlavná aktivita č. 3: Vybudovanie upokojovacj zóny – shared space (v zmysle výzvy patrí pod typ aktivity A.3.)
Hlavná aktivita č. 4: Dobudovanie doplnkovej cyklistickej infraštruktúry (v zmysle výzvy patrí pod typ aktivity A.2.)
Hlavná aktivita č. 5. Tvorba propagačných materiálov (v zmysle výzvy patrí pod typ aktivity B.1.)
Pôjde o riadenie projektu prostredníctvom obsadenia pozície projektového manažéra, manažéra pre VO a finančného manažéra. Do tejto aktivity je zaradená aj publicita projektu - realizácia dočasného pútača a stálej tabule.
Termín realizácie: 11/2021 do 09/2023
Cieľová skupina projektu:
Miesto realizácie projektu:
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Tvorba propagačných materiálov
|
Typ
B. RIUS_bez UMR_Pro…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Vybudovanie doplnkovej cyklistickej inf…
|
Typ
A. RIUS_bez UMR_Rek…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Vybudovanie upokojovacej zóny "shared s…
|
Typ
A. RIUS_bez UMR_Rek…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Mostné prepojenie mestskej cyklomagistr…
|
Typ
A. RIUS_bez UMR_Rek…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Prístupová komunikácia
|
Typ
A. RIUS_bez UMR_Rek…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.01.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.11.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dĺžka nových úsekov cyklistických komunikácií
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,1247 (km)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vytvorených prvkov doplnkovej cyklistickej infraštruktúry
|
Hodnota
-
|
Cieľ
3,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet vybudovaných prvkov upokojovania dopravy
|
Hodnota
-
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet zavedených propagačných aktivít
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|