Areál materskej školy Zvončeková
Mesto Stupava
Kritérium nedostatočnej kapacity materských škôl je jedným z najdôležitejších v súvislosti s cieľom, ktorým je zvyšovanie zaškolenosti detí. Nedostatok kapacít materských škôl je v súčasnosti mimoriadne závažný problém, ktorý predstavuje bariéru pre zamestnanosť žien a tým má vplyv na mladé rodiny, ktoré nemôžu naplno využívať svoj pracovný potenciál a tým zvyšovať príjem do domácnosti. Zároveň je veľmi dôležitou potreba poskytnúť deťom v predškolskom veku možnosť navštevovať materské školy, ktoré svojou vysokou kvalitou výchovy a vzdelávania pripravujú deti na vstup do základnej školy a do života ako takého. Je nepochybné, že dieťa v predškolskom veku má potrebu získavať vedomosti, nadväzovať sociálne kontakty, rozvíjať svoj intelekt v kolektíve, a preto sú práve materské školy nenahraditeľné.
V ostatnom období mesto Stupava rieši problematiku zvýšenia kapacity materských škôl v meste z dôvodu veľkého počtu neumiestnených, resp. neprijatých detí do predškolských zariadení. Hlavný dôvod je nedostatočná kapacita jestvujúcich materských škôl. Každým rokom sa zvyšujú nevybavené žiadosti o prijatie detí do materských škôl, na ktoré vplýva hlavne rastúci počet detí v predškolskom veku, postupné rozrastanie mesta a prisťahovanie mladých rodín do Stupavy. Aj napriek rozšíreniu existujúcich kapacít objektov materských škôl v posledných štyroch rokoch formami prístavby, nadstavby alebo rekonštrukcie, sa nepodarilo dostatočne pokryť potreby na umiestnenie detí v Stupave. Čiastočným riešením tohto problému je navrhovaná výstavba materskej školy na ul. Zvončeková s počtom 4 tried s celkovou kapacitou 92 detí.
Predmetom projektu je výstavba a zriadenie novej Materskej školy Zvončeková, zameranej na inkluzívne vzdelávanie. Inkluzívne vzdelávanie zahŕňa nutnosť orientovať materskú školu, učebné osnovy, spôsoby hodnotenia, pedagogické metódy a podporné programy tak, aby boli deti ich plnohodnotnými členmi. Cieľom je vytvoriť také výchovno-vzdelávacie prostredie, v ktorom sa deti, učitelia i rodičia detí budú cítiť dobre, ktoré bude maximálne ústretové z hľadiska ich individuálnych potrieb a problémov.
Význam navrhovaného projektu predstavuje súlad s globálnym cieľom a prispieva k zlepšeniu kvality života a zabezpečuje udržateľné poskytovanie verejných služieb s dopadom na vyvážený a udržateľný územný rozvoj, hospodársku, územnú a sociálnu súdržnosť regiónov, miest a obcí. Tento projekt nadväzuje na špecifický cieľ príslušnej prioritnej osi 2 - ľahší prístup k efektívnym a kvalitnejším verejným službám. Navrhovaný projekt je v súladeso špecifickým cieľom 2.2.1 Zvýšenie hrubej za školenosti detí materských škôl, ktorý nadväzuje na Tematický cieľ č. 10 zameraný na rozvoj vzdelávania na každom stupni, teda aj predprimárne vzdelávanie.
Hlavným cieľom je vytvoriť podmienky pre dostupné kvalitné vzdelávanie, a tým zlepšiť kvalitu života obyvateľstva.
Cieľovou skupinou projektu sú deti od 3 do 6 rokov. Projekt rieši nedostatočnú kapacitu občianskej vybavenosti v oblasti predprimárneho vzdelávania, teda pre deti od 3 do 6 rokov.
Miestom realizácie je mesto Stupava.
-
-typ aktivity - Výstavba nových objektov materských škôl vrátane prvkov inkluzívneho vzdelávania –priradené merateľné ukazovatele:
1. Kapacita podporenej školskej infraštruktúry materských škôl – počet 92
2. Počet podporených materských škôl – 1
3. Počet nových verejných budov – 1
4. Nové alebo renovované verejné alebo obchodné budovy na území mestského rozvoja – 952,80 m2
5. Podlahová plocha nových verejných budov v m2 – 952,80 m2
- typ aktivity - Stavebno-technické úpravy areálu materskej školy vrátane detských ihrísk, športových zariadení pre deti - uzavretých aj otvorených areálov s možnosťou celoročnej prevádzky, záhrad vrátane prvkov inkluzívneho vzdelávania - priradené merateľné ukazovatele:
1. Počet podporených areálov MŠ - 1
Kapacitu novovybudovaného zariadenia dokážeme naplniť vzhľadom na analýzu súčasného stavu a množstvo nevybavených žiadostí. Deklarované cieľové hodnoty merateľných ukazovateľov sa dosiahnu po realizácii projektu a budú dokladované prostredníctvom monitorovacích správ a z výstupných zostáv ITMS.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Úprava areálu MŠ
|
Typ
D. UMR_Stavebno-tec…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Výstavba materskej školy Zvončeková
|
Typ
A. UMR_Výstavba nov…
|
Plánovaný začiatok
01.02.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Kapacita podporenej školskej infraštruktúry materských škôl
|
Hodnota
-
|
Cieľ
92,0 (osoby)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových verejných budov
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených materských škôl
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Podlahová plocha nových verejných budov
|
Hodnota
-
|
Cieľ
952,8 (m2)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Nové alebo renovované verejné alebo obchodné budovy na území mestského rozvoja / Nové alebo renovované verejné alebo komerčné budovy na území mestského rozvoja
|
Hodnota
-
|
Cieľ
952,8 (m2)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených areálov MŠ
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|