Zabezpečenie financovania miezd a odmien zamestnancov koordinátora pomoci podieľajúcich sa na efektívnom čerpaní finančných prostriedkov z EŠIF V.
Protimonopolný úrad SR
Zákon č. 358/2015 Z. z. o úprave niektorých vzťahov v oblasti štátnej pomoci a minimálnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o štátnej pomoci) (ďalej len „zákon o štátnej pomoci“) stanovuje ako koordinátora pomoci Protimonopolný úrad SR a stanovuje jeho hlavné úlohy. Vychádzajúc z Pozičného dokumentu Európskej komisie k Partnerskej dohode pre Slovenskú republiku na roky 2014 – 2020 koordinátor pomoci má byť nezávislý orgán, má mať dostatok zdrojov (rozpočet a kvalifikovaní zamestnanci) a jeho názory a stanoviská majú byť záväzné (odkaz č. 15 pozičného dokumentu).
Na dôležitosť postavenia koordinátorov pomoci v členských štátoch poukazuje Európska komisia aj v súvislosti s prípravou na nové programové obdobie 2021 – 2027, a to najmä prostredníctvom zadefinovania tzv. základných podmienok, ktoré musia byť splnené, aby členské štáty mohli efektívne čerpať prostriedky z EŠIF. Vychádzajúc z horizontálnej základnej podmienky „Nástroje a kapacita na účinné uplatňovanie pravidiel štátnej pomoci“, členské štáty musia zabezpečiť a potvrdiť, že riadiace orgány majú nástroje a kapacity na overenie dodržiavania pravidiel štátnej pomoci, a to prostredníctvom prístupu k odbornému poradenstvu a usmerňovaniu v oblasti štátnej pomoci, ktoré poskytujú odborníci na štátnu pomoc z miestnych alebo národných orgánov. Vychádzajúc zo zákona o štátnej pomoci, národným orgánom je v tomto prípade Protimonopolný úrad SR, pričom zvyšovanie povedomia o pravidlách v oblasti štátnej pomoci patrí k jeho dlhodobým cieľom, či už prostredníctvom posudzovaní konkrétnych opatrení pomoci, pracovných stretnutí, školení, metodickej alebo konzultačnej činnosti.
Koordinátor pomoci, okrem uvedeného, posudzuje aj opatrenia súvisiace s pandémiou COVID-19, ktoré môžu byť spolufinancované z EŠIF.
Financovanie administratívnych kapacít koordinátora pomoci zabezpečí efektívne a účinne riadenie a koordináciu štátnej pomoci a minimálnej pomoci poskytovanej z EŠIF. Financovanie miezd a odmien oprávnených administratívnych kapacít koordinátora pomoci a zamestnancov vykonávajúcich podporné činnosti pre oprávnených zamestnancov koordinátora pomoci je predmetom predkladaného projektu.
Z projektu bude podporených 5 administratívnych kapacít a 4 podporné pozície, v prepočte FTE je to 3,35. Uvedené administratívne kapacity, ako aj podporné pozície budú čiastočne refundované.
Projekt svojim zameraním nadväzuje na ukončený projekt PO1 OP TP s názvom „Zabezpečenie financovania miezd a odmien zamestnancov koordinátora pomoci podieľajúcich sa na efektívnom čerpaní finančných prostriedkov z EŠIF“ a kódom v ITMS2014+ 301011A597, projekt PO1 OP TP s názvom „Zabezpečenie financovania miezd a odmien zamestnancov koordinátora pomoci podieľajúcich sa na efektívnom čerpaní finančných prostriedkov z EŠIF II.“ a kódom v ITMS2014+ 301011J753, projekt PO1 OP TP s názvom „Zabezpečenie financovania miezd a odmien zamestnancov koordinátora pomoci podieľajúcich sa na efektívnom čerpaní finančných prostriedkov z EŠIF III.“ a kódom v ITMS2014+ 301011U943 a projekt PO1 OP TP s názvom „Zabezpečenie financovania miezd a odmien zamestnancov koordinátora pomoci podieľajúcich sa na efektívnom čerpaní finančných prostriedkov z EŠIF IV.“ a kódom v ITMS2014+ 301011ALX9.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Zabezpečenie financovania miezd a odmie…
|
Typ
A. Refundácia miezd…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2021
|
Skutočný začiatok
01.01.2021
|
Plánovaný koniec
01.12.2021
|
Skutočný koniec
31.12.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet refundovaných hodín zamestnancov mimopracovného pomeru
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Priemerný počet pracovníkov refundovaných z OP TP
|
Hodnota
3,4 (FTE)
|
Cieľ
3,35 (FTE)
|
Naposledy aktualizované
10.03.2022
|
Riziko
-
|
Názov | Vlastník dokladu | Dodávateľ | Žiadaná suma | Schválené na preplatenie | Realizácia |
---|---|---|---|---|---|
Názov
625005 Na poistenie v nezamestnanostiÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
256 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
625002 Na starobné poistenieÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
3,580 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
612002 Ostatné príplatky okrem osobných príplatkovÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
1,541 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
611 Tarifný platÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
13,390 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
625007 Na poistné do rezervného fondu solidarityÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
1,214 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
625004 Na invalidné poistenieÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
767 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
625003 Na úrazové poistenieÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
204 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
625001 Na nemocenské poistenieÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
358 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
621 Poistné do Všeobecnej zdravotnej poisťovneÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
1,092 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
614 OdmenyÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
3,958 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
616 Doplatok k platuÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
46 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
623 Poistné do ostatných zdravotných poisťovníÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
1,465 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
612001 Osobný príplatokÚčtovný doklad 01/2021 (január 2021 - marec 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
6,637 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
637033 Mzdové výdavkyúčtovný doklad 02/2021 - apríl až september 2021 |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
61,278 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov
637 033 Mzdové výdavkyúčtovný doklad 03/2021 (október 2021 - december 2021) |
Vlastník dokladu
Protimonopolný úrad SR
|
Dodávateľ
Protimonopolný úrad SR
|
Žiadaná suma
32,352 €
|
Schválené na preplatenie
-
|
Realizácia
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Protimonopolný úrad SR
|
IČO
00699063
|