Popis projektu

Cieľom projektu je zlepšiť dostupnosť k infraštruktúre TEN-T a cestám I. triedy v regióne Horné Považie. Špecifickým cieľom projektu je rekonštruovať a modernizovať vybrané úseky cesty II/541 a II/583 za účelom zlepšenia dostupnosti k sieti TEN-T a cestám I. triedy v regióne Horné Považie.

Cesta II/541 slúži ako obchádzková trasa v prípade uzatvorenia I/10 v úseku Bytča - Makov. Dopravné napojenie na centrum osídlenia 3. skupiny, 2. podskupiny - mesto Bytča a podpora rozvoja považskej rozvojovej osi Bratislava – Trnava – Trenčín – Žilina v zmysle záväznej časti KURS 2001 v platnom znení, dopravné napojenie na cestu medzinárodného významu E 442. Nepriame napojenie na sieť TEN-T Balticko – Jadranský koridorcez úsek II/507 alebo cez II/487) a nepriame napojenie na sieť TEN-T koridor Rýn - Dunaj. 

Cesta II/583 slúži ako hlavný dopravný ťah z regiónu Orava do krajského mesta Žilina - hlavné centrum osídlenia 1. skupiny, 1. podskupiny  podľa záv. časti zmien a dopl. č. 1 KURS 2001, spája dva silné regióny Oravu a Horné Považie a v širších súvislostiach napája aj región Kysuce. Rovnako tvorí dopravné napojenie do Dolného Kubína, slúži ako obchádzková trasa cesty I/18 v úseku Kraľovany – Žilina a v spojitosti s II/520 aj ako obchádzková trasa cesty I/11, v úseku Žilina – Krásno nad Kysucou. Tvorí priame napojenie na TEN - T – Balticko – Jadranský koridora nepriame napojenie na TEN-T na koridor Rýn – Dunaj. 

Projekt nadväzuje na projekt D1 „Považská Bystrica – Hričovské Podhradie“ a D3 „Hričovské Podhradie – Žilina, Brodno“, ktoré sú už v prevádzke a D3 „Čadca, Bukov - Svrčinovec“  - vo výstavbe.   Rekonštruovať a zmodernizovať cesty II/541 a II/583 je potrebné zdôvodu odstránenia identifikovaných problémov, potreby zvýšenia plynulosti dopravy, zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. V rámci realizácie predloženého projektu budú zrekonštruované cesty II.triedy s dĺžkou 3,5369 km. Technické zabezpečenie realizácie projektu bude riešené dodávateľsky. Prevádzková a technická udržateľnosť výstupov projektu počas celého obdobia udržateľnosti bude zabezpečená žiadateľom v súlade s platnou slovenskou legislatívou. ŽSK má potrebné finančné krytie na zabezpečenie prevádzky a udržateľnosti výstupov projektu

Viac
Subjekt
Žilinský samosprávny kraj
Miesta realizácie
Veľké Rovné, Teplička nad Váhom, Žilina
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.08.2022 - 01.06.2023
Celková suma
1,141,660 €
Vlastné zdroje
57,083 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
RIUS
Operačný program
Integrovaný regionálny operačný program
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Rekonštrukcia a modernizácia ciest II. …
Typ
B. RIUS_bez UMR_Rek…
Plánovaný začiatok
01.08.2022
Skutočný začiatok
01.08.2022
Plánovaný koniec
01.06.2023
Skutočný koniec
16.06.2023
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.08.2022
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.06.2023
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Celková dĺžka nových ciet (II a III. triedy)
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (km)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách II. a III. triedy
Hodnota
20,362 €
Cieľ
20,362 €
Naposledy aktualizované
30.10.2023
Riziko
Áno
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (II. a III. triedy)
Hodnota
3,5369 (km)
Cieľ
3,5369 (km)
Naposledy aktualizované
30.10.2023
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Združenie "Ovčiarsko"
IČO
17317282
Názov
RESTADO s.r.o.
IČO
36726010
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.