Ako učiť učiteľov učiť - inovácia profesijnej prípravy budúcich učiteľov
Katolícka univerzita v Ružomberku
Projekt "" je primárne zameraný na prepojenie teoretického a praktického vzdelávania v rámci pedagogických praxí študentov študujúcich v učiteľských študijných programoch dennej formy na Teologickej fakulte KU v Ružomberku.
Túto inováciu profesijnej prípravy budúcich učiteľov chce TF KU v Ružomberku realizovať pomocou zlepšenia spolupráce v oblasti mentoringu expertov, pracujúcich na TF KU a pedagógov z praxe, voči študentom učiteľstva. Koordinovaný mentoring a spolupráca týchto dvoch profesionálnych skupín, má za cieľ zvyšovaním počtu hodín pedagogickej praxe skvalitňovať profesijný výkon študentov. Naplnením týchto cieľov sa predpokladá lepšie uplatnenie absolventov učiteľstva v praxi a zvyšovanie ich profesijných zručností.
Okrem zvyšovania rozsahu pedagogických praxí nad rámec ich zadefinovania v študijných programoch, chce TF KU ďalej rozvíjať a skvalitňovať profesijné zručnosti študentov a podporovať ich samostatnosť aj v rámci mesačných pedagogických stáží. Pedagogické praxe a stáže bude realizovať podla inovatívneho modelu (opísaného v jednotlivých podaktivitách) podporujúceho stabilnú spoluprácu s cvičnými základnými a strednými školami v okolí Teologickej fakulty KU (pracovisko Košice a Spišská Kapitula). Na príprave a tvorbe podporných materiálov súvisiacich s metodickými, organizačnými a didaktickými postupmi Mentoringu pedagogickej praxe študentov, sa budú podieľať pedagogický zamestnanci TF KU (špecializácia Filozofia, Etika, Náboženstvo, Hudba). Hmatateľným výstupom, okrem činností súvisiacich s riadením a organizáciou pedagogických praxí a stáží a prípravou nových dokumentov s tým súvisiacich, bude aj 1. databáza cvičných škôl špecializovaných pre výcvik študentov v daných predmetoch; 2. databáza didaktických materiálov pre potreby študentských praxí a stáží; 3. databáza študentských portfólií prezentujúcich profesijný progres študenta.
Úlohou cvičných učiteľov bude rozvíjať a podporovať praktické skúsenosti študentov, oboznamovať ich s chodom školy a jej organizáciou a prehlbovať kompetencie prípravy metodických a školských dokumentov. Podstatnou zložkou je aj financovanie koordinácie celého projektu, ktorú zabezpečia zamestnanci TF KU).
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Ako učiť učiteľov učiť - inovácia profe…
|
Typ
Podpora vytvárania …
|
Plánovaný začiatok
01.09.2020
|
Skutočný začiatok
01.09.2020
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.09.2020
|
Skutočný začiatok
01.09.2020
|
Plánovaný koniec
01.08.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet študentov VŠ študujúcich v študijných programoch pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili kompetencie potrebné pre výkon povolania
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
100,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených fakúlt, ktoré prostredníctvom aktivít zvýšili kvalitu študijných programov pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet študentov VŠ študujúcich v študijných programoch pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
120,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov
Počet fakúlt zapojených do aktivít zameraných na zvýšenie kvality študijných programov pripravujúcich budúcich pedagogických a/alebo odborných zamestnancov
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2020
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Katolícka univerzita v Ružomberku
|
IČO
37801279
|