Popis projektu

Primárnym dôvodom realizácie projektu implementácie Komplexného interoperabilného systému ŽSR je naplnenie požiadaviek vyplývajúcich z Nariadení Európskej Komisie o technickej špecifikácii interoperability (TSI) týkajúcej sa subsystémov „telematické aplikácie v osobnej doprave“ (TAP) a „telematické aplikácie v nákladnej doprave“(TAF) z pohľadu ŽSR (ako manažéra infraštruktúry), ako aj požiadaviek definovaných v Hlavnom pláne (Master Plan) ŽSR. Implementáciou uvedených nariadení sa zabezpečí prepojenie železničných národných sietí v rámci EÚ podľa TSI a dôjde k integrácii informačných a komunikačných systémov rôznych manažérov infraštruktúry a dopravcov. Zjednotenie telematických aplikácií v železničnej doprave je kľúčovým faktorom pri zabezpečovaní kvality medzinárodných železničných služieb, predovšetkým v rastúcom segmente medzinárodnej nákladnej dopravy.

V ŽSR sa v rámci realizácie požadovaného projektu zabezpečí také nastavenie vnútropodnikových procesov, ktoré plne korešponduje s funkciami subsystémov TSI TAF/TAP. Tým sa predpokladá dosiahnutie celkovej interoperability slovenskej železničnej infraštruktúry a taktiež zjednodušenie prístupu ďalších európskych dopravcov na slovenský dopravný trh, čo sa následne odrazí vo zvýšení dopravných výkonov železničnej dopravy. Z pohľadu celkovej implementácie interoperability sa požaduje:

  •          Technické a prevádzkové zabezpečenie TSI TAF/TAP procesov (v súčasnosti chýbajú jednoznačné identifikácie TSI TAF/TAP a časť dátových správ),
  •          Monitorovanie a prognózovanie vývoja dopravy, objednávanie kapacity a trás,
  •          Podpora samotnej prevádzky – operatívne i základné plánovanie dopravy, prideľovanie kapacity železničnej dopravnej cesty a trás vlakov, sledovanie jazdy vlakov v reálnom čase, vypracovávanie elektronických podkladov,
  •          Štandardizovaná výmena dát medzi prevádzkovateľmi infraštruktúry a dopravcami v rámci celej EÚ.

Viac
Subjekt
Železnice Slovenskej republiky
Miesta realizácie
Bratislava - mestská časť Nové Mesto, Trnava, Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom, Trenčín, Púchov, Žilina, Čadca, Kúty, Bratislava - mestská časť Devínska Nová Ves, Vrútky, Kraľovany, Nitra, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad, Spišská Nová Ves, Margecany, Kysak, Košice - mestská časť Staré Mesto, Prešov, Rožňava, Lučenec, Zvolen, Banská Bystrica, Bratislava - mestská časť Staré Mesto, Nové Zámky, Komárno, Galanta, Štúrovo, Vranov nad Topľou, Trebišov, Šurany, Humenné, Čierna nad Tisou, Trenčianska Teplá, Prievidza, Vysoké Tatry
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.07.2020 - 01.12.2023
Celková suma
12,776,203 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
Národný projekt
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Vývoj a dodanie softvéru a súvisiacej i…
Typ
A. Implementácia TS…
Plánovaný začiatok
01.07.2020
Skutočný začiatok
15.07.2020
Plánovaný koniec
01.12.2023
Skutočný koniec
31.12.2023
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.07.2020
Skutočný začiatok
25.02.2021
Plánovaný koniec
01.12.2023
Skutočný koniec
31.12.2023
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Celkový objem medzinárodnej prepravy na koridore TEN-T Orient/východné Stredomorie (úsek št. hr. ČR/SR - Kúty – Bratislava)
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (vlkm)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
Áno
Názov
Počet zavedených informačných systémov na výmenu štandardizovaných údajov medzi železničnými správami
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
15.01.2024
Riziko
-
Názov IČO
Názov
DITEC, a.s.
IČO
31385401
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.