Popis projektu

Cieľom dopytovo – orientovaného projektu Zavedenie pro-klientsky orientovaných procesov a služieb pre podporu klientov SP (ďalej aj ako „Elektronická zložka klienta“ alebo „EZK“) je zavedenie elektronických služieb pre klientov a optimalizácia procesov SP, čím sa zároveň podporí výkon v oblasti sociálneho poistenia.

Dopad projektu sa dotýka subjektov sociálneho poistenia na celom území Slovenskej republiky, podporuje celonárodné aktivity na základe programového vyhlásenia vlády, systémových zmien a priorít vlády. Sociálna poisťovňa (ďalej len „SP“), ktorej činnosť vyplýva zo zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov, má špecifické postavenie v rámci našej spoločnosti. V rámci dávkovej agendy sociálneho poistenia rieši nároky prakticky všetkých občanov vo väzbe na vznik určitej životnej situácie. V rámci transformácie súčasného agendového spracovania na systém poskytovania elektronických služieb v kontexte životných situácii (ďalej aj „ŽS“) bude SP reagovať na vzniknutú životnú situáciu občana a odbremení ho od administratívnej záťaže.

Projekt EZK je jedným z projektov reformného zámeru Efektívne služby Sociálnej poisťovne v oblasti sociálneho poistenia, ktorý  bol schválený Hodnotiacou komisiou na MV SR dňa 20.7.2017 a nadväzuje na ostatné čiastkové projekty realizované podľa schváleného reformného zámeru.
Projekt EZK prispieva k dosiahnutiu špecifických cieľov PO7 7.3 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov a 7.4 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov.

Cieľom je poskytovať služby klientom SP pohodlne, pružne, efektívne a užívateľsky prívetivo. Zavedenie procesov starostlivosti o klienta znamená, že špecializovaní klientski pracovníci budú mať k dispozícii v reálnom čase kompletný profil klienta tak, aby mohli viesť s ním kvalifikovane komunikáciu bez toho, aby im klient musel vysvetľovať kto je a aký je jeho vzťah so SP. Zároveň zamestnanci budú môcť proaktívne kontaktovať klientov na základe očakávaných udalostí, ktoré im ponúka klientsky IS. Zavedenie multikanálového prostredia pre prístup klientov k službám SP  umožní klientom vyberať si spôsob, ktorý im najviac vyhovuje pre komunikáciu (pobočka, call centrum, portál SP, mobilné aplikácie, sociálne siete, API rozhrania).
Elektronická zložka klienta bude integrovaný a prierezový systém slúžiaci pre správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie. Systém EZK bude súčasťou podpory procesov sociálneho poistenia tým, že poskytne funkcie na manipulácie s dokumentmi a ich poskytovanie pre ostatné systémy. Sám teda nie je biznisovým systémom, ale technickou platformou pre ostatné biznisové systémy.

Projekt bude realizovaný prostredníctvom štyroch hlavných aktivít v súlade s príručkou pre žiadateľa OPII Prioritná os 7, ktorými sú: Analýza a dizajn, Implementácia, Testovanie a nasadenie. Podporné aktivity Riadenie projektu a Publicita a informovanosť budú realizované počas trvania celého projektu. 

Miestom realizácie projektu je Bratislavský, Banskobystrický, Žilinský, Košický,  Prešovský, Nitriansky, Trenčiansky a Trnavský kraj.

Projekt naplní tieto nasledovné dva ciele - projektové ciele:
1. Poskytovanie užitočných služieb s pridanou hodnotou;
2. Optimalizácia a automatizácia procesov uchovávania a obehu dokumentov.

KPI - Počet zavedených inovovaných služieb pre klientov Sociálnej poisťovne, východisková hodnota r. 2019: 4, cieľová hodnota r. 2023: 31. 
SP aktuálne poskytuje štyri elektronické koncové služby publikované prostredníctvom ÚPVS s celkovou početnosťou podaní za minulý rok 498 648:

  1. Sprístupňovanie saldokonta individuálneho účtu poistenca (sluzba_egov_1904) 
  2. Podávanie základných zúčtovacích dokladov pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti (sluzba_egov_1905)
  3. Poskytovanie informatívnych výpočtov a vybraných informácií na úseku sociálneho poistenia  (sluzba_egov_1906)
  4. Podávanie výkazov pre odvádzateľov poistného na sociálne poistenie  (sluzba_egov_1903_v.1)

Z uvedeného vyplýva pre tento KPI  východisková hodnota 4, pričom po realizácii projektu a zavedení navrhovaných 27 inovovaných služieb, bude naplnená jeho cieľová hodnota 31.

KPI - Počet podaných žiadostí realizovaných elektronicky, ktorých agenda je obsiahnutá v projekte (okrem žiadostí realizovaných prostredníctvom služby typu "Všeobecná agenda"), východisková hodnota r. 2019: 0, cieľová hodnota r. 2023: 200 000.:
V súčasnosti poskytované štyri služby nie sú obsiahnuté v projekte a týmto projektom ani nebudú nahradené a v prevažnej časti poskytujú služby pre podnikateľov. Z týchto dôvodov nie je početnosť podaní započítaná ani vo východiskovej hodnote KPI projektu „Pomer zrealizovaných elektronických podaní voči celkovému počtu podaní, ktorých agenda je obsiahnutá v projekte“, aby cieľová hodnota v roku 2023 nebola ovplyvnená službami, ktoré nijako nezasahujú do projektu. Z tohto dôvodu je teda východisková hodnota 0.
Cieľová hodnota 200 000  vyplýva z celkovej početností podaní 843 952 v rámci existujúcich služieb, ktoré sú v aktuálnom stave realizované papierovou formou a odhadovaným počtom podaní, ktoré budú realizované elektronicky po ukončení projektu.  Početnosť podaní je stanovená za minulý rok a vychádza aj z Výročnej správy o činnosti Sociálnej poisťovne za rok 2018. V rámci navrhovaných služieb bude aj 6 služieb novovytvorených, ktoré v súčasnosti SP neposkytuje, ale predstavujú vysoký potenciál a pridanú hodnotu pri ich využívaní. Ide o služby, ktoré sú zamerané  na zobrazovanie stavu konaní, dokumentov a údajov pre klientov SP, ako aj služby súvisiace s naplnením atribútov s cieľom podporiť národnú a cezhraničnú úroveň poskytovania služieb. Cieľová hodnota  200 000 je ambícia projektu, ktorá vychádza zo skúseností a predpokladov využívania služieb po ich nasadení a potom aj neskôr v budúcnosti spolu s nárastom elektronických zručností klientov.  Zároveň je v súlade s KPI -Pomer zrealizovaných elektronických podaní voči celkovému počtu podaní, ktorých agenda je obsiahnutá , kde je cieľová hodnota definovaná v pomere 25% zrealizovaných elektronických podaní voči súčasnému stavu.v projekte. Východisková hodnota v r. 2019 je 0.


KPI - Pomer dokumentov, ktoré sú realizované elektronicky koncovými službami, prístupné v elektronickej zložke klienta: východisková hodnota r. 2019: 0, cieľová hodnota r. 2023: 100%. Po implementovaní projektu sa očakáva 100% prístupných dokumentov v elektronickej zložke klienta.

Uvedené merateľné ukazovatele sú stanovené vzhľadom na plánované aktivity projektu primerane a realizáciou projektu je možné dosiahnuť nastavené cieľové hodnoty.   

Predložený projekt je plne v súlade so schválenou štúdiou uskutočniteľnosti _SU_405  - Zavedenie pro-klientsky orientovaných procesov a služieb pre podporu klientov SP (EZK) - dopytovo orientovaný projekt vrátane jej príloh a so stanoviskom ÚPPVII. Výnimkou je mierna úprava v rámci rozpočtu projektu. V ŠU je indikatívny rozpočet projektu stanovený v sume 4.997.652 EUR. V rámci tejto ŽoNFP je rozpočet projektu upravený z dôvodu splnenia povinností v rámci NFP a to na celkový výšku 4.996.557 EUR.

Viac
Subjekt
Sociálna poisťovňa
Miesta realizácie
Bratislavský kraj, Banskobystrický kraj, Žilinský kraj, Košický kraj, Prešovský kraj, Nitriansky kraj, Trenčiansky kraj, Trnavský kraj
Stav
Zmluva uzavretá
Realizácia
01.08.2021 - 01.04.2023
Celková suma
4,996,557 €
Vlastné zdroje
0 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Nasadenie
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.10.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.04.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Testovanie
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.10.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.04.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Implementácia
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.10.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.01.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Analýza a dizajn
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.08.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.11.2022
Skutočný koniec
-
Názov
Nasadenie
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.10.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.04.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Testovanie
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.10.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.04.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Implementácia
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.10.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.01.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Analýza a dizajn
Typ
B. Zavedenie inovat…
Plánovaný začiatok
01.08.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.11.2022
Skutočný koniec
-
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.07.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.06.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.07.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.06.2023
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet dodatočných elektronických služieb pre občanov, ktoré je možné riešiť mobilnou aplikáciou
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.