Manažment údajov PPA
Pôdohospodárska platobná agentúra
Dôvodom pre vypracovanie tejto žiadosti o nenávratný finnačný príspevok je posúdenie údajov spracovávaných v informačných systémoch IS a návrh cieľového riešenia pre projekt zavedenia Manažmentu údajov PPA v rámci programu digitálnej transformácie PPA (DT-PPA).
Informatická podpora v oblasti konania PPA je v súčasnosti riešená v rámci samostatných systémoch pre:
- Integrovaný administratívny kontrolný systém - IACS,
- Agrárny informačný systém - modul finančného riadenia - AGIS MFR,
- Agrárny informačný systém - spoločné organizácie trhu - AGIS SOT,
- Agrárny informačný systém - program rozvoja vidieka - AGIS PRV,
- Agrárny informačný systém - štátna pomoc - AGIS ŠP,
- Systém kontrol na mieste eKNM,
- Informačný systém účtovníctva fondov - ISUF,
- a značného počtu podporných systémov.
Z hľadiska naliehavosti situácie je možné rozdeliť potrebu uskutočnenia projektu na tieto hlavné skutočnosti:
- PPA administruje všetky procesy v jednotlivých moduloch IS PPA. Avšak samotné podania žiadostí prebiehajú stále v papierovej podobe tzn. dochádza k manuálnemu prepisu dát z papierovej do elektronickej podoby. Taktiež samotné rozhodnutia sú vydávané v papierovej podobe čo má za následok zbytočné administratívne a finančné zaťaženie, chybovosť prenosu údajov z papierovej do elektronickej podoby, manuálnu verifikáciu uvedených údajov, predlžovanie procesu konania o žiadosti z titulu doplňovania, opravy údajov v papierovej forme
- IS PPA nie sú integrované na referenčné registre štátu a iné registre profesijných alebo štátnych organizácií. Údaje sú prenášane dávkovým spôsobom a oneskorením.
- Technologická platforma nie je aktuálna a je na hranici výkonových zdrojov.
- Chýbajú bezpečnostné nástroje a aplikácie prevažne v automatizovanej forme a plnohodnotný auditný modul.
Prínosy projektu sú nasledovné:
- Odstránenie chybovosti údajov
- Skrátenie času na opätovné verifikácie údajov
- Aplikovanie princípu „1x a dosť“
- Skrátenie času konania pre žiadateľov (najmä podnikatelia v agrosektore, samostatne hospodáriaci roľníci)
- Štandardizovaná a auditovateľná výmena údajov
Vyššie zmienené fakty sú nielen prínosom pre externé okolie PPA, ale zároveň slúžia aj ako prostriedok na zlepšenie organizačných činností, zvýšenie efektivity služieb, dodržanie súladu s legislatívou SR a EÚ a dosiahnutie dobrej reputácie agentúry v očiach občanov. PPA v súčasnosti nedisponuje plným publikovaním potrebných služieb ako aj prepojením na referenčné a podporné registre. S pribúdaním nových technológií je cieľom PPA integrovať svoje interné IS na externé IS, tak
aby efektívne využili ich dáta s dodržaním zásad bezpečnosti ako je integrita, dôvernosť a dostupnosť dát a služieb.
Pôdohospodárska platobný agentúra (ďalej len „PPA“) ako orgán štátnej správy zabezpečuje administratívne činnosti súvisiace s poskytovaním podpôr pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka formou finančných prostriedkov z fondov Európskej únie – Európskeho poľnohospodárskeho záručného fondu (ďalej len „EPZF“), Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (ďalej len „EPFRV“), Európskeho námorného a rybárskeho fondu (ďalej len „ENRF“) a zo štátneho
rozpočtu (ďalej len „ŠR“).
Úlohou PPA je vykonávanie agend:
- A0003169 – Poskytovanie dotácií,
- A0001157 – Poskytovanie finančného príspevku slovenským častiam euroregiónov a regionálnym rozvojovým agentúram v rámci Integrovanej siete regionálnych rozvojových agentúr,
- A0001164 – Riadenie a realizácia pomoci na podporu regionálneho rozvoja podľa národnej stratégie regionálneho rozvoja,
- A0000791 – Plnenie úloh v zmysle dohody uzatvorenej s pôdohospodárskou platobnou agentúrou.
Inštitúcia pracuje s dátami na úsekoch:
- U00064 – Poľnohospodárstvo,
- U00077 – Rozvoj vidieka.
Prijímateľ PPA reflektuje na vyhlásenú dopytovú výzvu, pretože vlastní údaje, ktorých systematickým riadením bude aktívne prespievať k naplneniu cieľov výzvy. Predmetné údaje budú jednoznačne definované z pohľadu ich väzby k referenčným údajov, mojim údajom, kľúčovým údajom ako aj k otvoreným údajom.
Prijímateľ ako vlastník údajov deklaruje, že realizovaným projektom budú zavedené systematické procesy manažmentu údajov a ich organizačné zabezpečenie.
PPA je rozpočtovou organizáciou zapojenou finančnými vzťahmi na rozpočet Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky (ďalej len „MPRV SR“), a bola zriadená zákonom . Zabezpečuje administratívne činnosti súvisiace s poskytovaním finančných podpôr pre pôdohospodárstvo a rozvoj vidieka z fondov EÚ – Európskeho poľnohospodárskeho záručného fondu (ďalej len „EPZF“), Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (ďalej len „EPFRV“), Európskeho námorného a rybárskeho fondu (ďalej len „ENRF“) a zo štátneho rozpočtu SR (ďalej len „ŠR SR“). Nevyhnutnou podmienkou na to, aby boli Slovenskej republike vyplatené výdavky EPZF financované na základe spoločného riadenia a výdavky EPFRV, je existencia akreditovanej platobnej agentúry.
Hlavné činnosti PPA:
- poskytovanie projektových podpôr,
- poskytovanie priamych podpôr v pôdohospodárstve,
- poskytovanie štátnej a minimálnej pomoci,
- poskytovanie podpory pre EŠIF 2014-2020,
- v rámci oblasti Trhové mechanizmy a agrárne informácie:
o vydávanie licencií,
o poskytovanie vývozných náhrad,
o poskytovanie agrárnych trhových informácií Slovenska,
o vydávanie opatrení a podpora pre trh s poľnohospodárskymi komoditami.
Ostatné činnosti:
- zverejňovanie žiadostí, sprístupňovanie informácií jednotlivých hlavných činností,
- publikovanie informácií,
- oznámenia vo veci kontroly na mieste.
Zvýšenie transparentnosti a otvorenosti vďaka otvoreným údajom
- Občania získajú do služby Moje dáta údaje, ako:
- Zoznam vyplatených faktúr PPA
- Zoznam žiadateľov o podpory a dotácie z PPA
- Register žiadostí o podpory
Zvýšime dostupnosť osobných údajov
- Žiadatelia získajú do služby Moje dáta údaje, ako:
- Údaje z jednotného registra žiadateľov,
- Údaje z registra prijímateľov štátnej a minimálnej pomoci v rezorte pôdohospodárstva,
- Údaje z registra platieb projektových podpôr.
Zvýšime zdieľanie údajov vo verejnej správe:
Ostatným inštitúciám sprístupníme údaje ako:
- Jednotný register žiadateľov,
- Register prijímateľov štátnej a minimálnej pomoci v rezorte pôdohospodárstva, pričom ich vyhlásime ako referenčné údaje.
- Pripojíme sa na Centrálnu integračnú platformu, vďaka čomu si už občania nebudú musieť nosiť doklady, ktoré sú o nich evidované v iných informačných systémoch verejnej správy.
- Vďaka projektu vzniknú a budú prevádzkované nové / prebudované registre a evidencie, ako
- Jednotný register žiadateľov,
- Register prijímateľov štátnej a minimálnej pomoci v rezorte pôdohospodárstva,
- Register platieb projektových podpôr,
- Register udelených licencií na vývoz a dovoz agrárnych produktov.
Žiadateľ sa zaväzuje pre analyzované objekty evidencie realizovať nasledovné aktivity, ktorých výsledkom budú primerané výstupy:
A1: Zavedenie systematického manažmentu údajov a vypracovanie analytických materiálov
A2: Čistenie údajov a dosiahnutie požadovanej kvality dát
A3: Realizácia dátovej integrácie na centrálnu platformu
A4: Vyhlásenie referenčných údajov
A5: Využitie konzumovaných údajov
A6: Automatizované publikovanie otvorených údajov
A7: Zavedenie manažmentu osobných údajov a poskytnutie údajov pre službu „moje dáta“
A8: Zavedenie registra alebo evidencie
A9: Interná integrácia a konsolidácia údajov
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Nasadenie
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.11.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.11.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Nákup HW a krabicového softvéru
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2021
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2021
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie
|
Typ
H. Implementácia ná…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.11.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Nasadenie
|
Typ
H. Implementácia ná…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia
|
Typ
H. Implementácia ná…
|
Plánovaný začiatok
01.01.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.11.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Nákup HW a krabicového softvéru
|
Typ
H. Implementácia ná…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2021
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn
|
Typ
H. Implementácia ná…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2021
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.07.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.07.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.12.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet inštitúcií verejnej správy prepojených s centrálnou platformou pre integráciu údajov a centrálnou platformou pre otvorené dáta
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet úsekov verejnej správy, v ktorých je rozhodovanie podporované analytickými systémami (napríklad pre analýzu rizík)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet dodatočných centrálnych podporných systémov vnútornej správy v rámci ISVS (ako služieb v cloude SaaS)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových datasetov publikovaných vo formáte s vysokým potenciálom na znovupoužitie
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,25 (%)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových optimalizovaných úsekov verejnej správy
|
Hodnota
-
|
Cieľ
2,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|