Popis projektu

Hlavným zámerom predkladaného projektu „“ sú stavebné úpravy existujúcich priestorov a obstaranie a modernizácia materiálno technického vybavenia odborných pracovísk školy s cieľom zvýšenia počtu žiakov školy (ďalej len ) a ďalšie zvýšenie kvality odborného vzdelávania a prípravy v Centre odborného vzdelávania a prípravy pre oblasť automobilového priemyslu inováciou a rozšírením ponuky vzdelávania v rámci praktického vyučovania.

Zvýšenie počtu žiakov na praktickom vyučovaní a zvýšenie kvality poskytovaného celoživotného vzdelávania docielime prostredníctvom rozšírenia portfólia nových odborných zručností a kompetencií v súlade s rozvojovými trendmi trhu práce. Vzhľadom na celkovú modernizáciu výrobných prostriedkov na strane zamestnávateľov považujeme za nesmierne dôležité, aby aj SSOŠA Duálna Akadémia štandardom svojho materiálno technického vybavenia mohla flexibilne reagovať na požiadavky trhu práce. Modernizácia vybavenia školy zároveň zabezpečí lepšiu prepojiteľnosť teoretickej a praktickej prípravy prebiehajúcej v škole a praktickej prípravy prebiehajúcej u zamestnávateľov.

Všetky plánované aktivity projektu budú zároveň uplatňovať prvky inkluzívneho vzdelávania.

Projektom  reagujeme na požiadavky zamestnávateľov: zvýšiť flexibilitu ponuky vzdelávania a zdokonaliť teoretické znalosti a praktické zručnosti žiakov i dospelých v rámci celoživotného vzdelávania, ich odbornú spôsobilosť z oblasti strojárstva, elektrotechniky, automobilového priemyslu, automatizácie a robotiky, nakoľko po odborníkoch daných technických oblastí neustále rastie dopyt zamestnávateľov.

Prioritou školy je dosahovať takú úroveň výstupov odborného vzdelávania a prípravy, aby sa absolventi po skončení štúdia mohli plnohodnotne začleniť do technickej praxe a samotnej výroby bez ďalšieho školenia a následných rekvalifikácií a zvýšila sa ich adaptabilita a flexibilita v praxi.

Rekonštrukciou traktu praktického vyučovania a zlepšením materiálno-technického vybavenia COVP vytvoríme kreatívne technické prostredie pre rozvoj kľúčových kompetencií absolventov školy a celoživotného vzdelávania v kontexte trhu práce a zatraktívnime technické odbory štúdia, rozhodujúce pre ich začlenenie sa do praxe.

Projekt svojím zameraním nadväzuje na aktuálne zameranie SSOŠA Duálna Akadémia. Modernizácia a doplnenie materiálno-technického vybavenia školy vo vzťahu k študijným odborom v skupinách 24 Strojárstvo a ostatná kovospracúvacia výroba II., bude znamenať posilnenie systému odborného vzdelávania v regióne a prípravy a zvýšenie jeho atraktívnosti odborného vzdelávania v kontexte atraktívnej ponuky vzdelávania celoživotného vzdelávania zameranej na aktuálne potreby na trhu práce.

Rekonštrukciou traktu praktického vyučovania a modernizáciou materiálno-technického vybavenia školy a jej COVP dôjde k zlepšeniu podmienok pre uplatnenie absolventov odborného vzdelávania a prípravy pre potreby trhu práce, nakoľko títo absolvujú vzdelávanie a prípravu na moderných zariadeniach porovnateľných so skutočným pracovným prostredím u zamestnávateľov a budú tak priamo uplatniteľní na trhu práce.

Modernizáciou materiálno-technického vybavenia školy a jej COVP dôjde tiež k zvýšeniu atraktivity školy a jej COVP z pohľadu spolupráce so zamestnávateľmi, nakoľko navrhované modernizované pracoviská umožnia prehĺbenie spolupráce so zamestnávateľmi, úradmi práce, alebo tretím sektorom v oblasti odborného vzdelávania a prípravy.

V dôsledku modernizácie materiálno-technického vybavenia školy dôjde aj k zvýšeniu atraktívnosti školy z pohľadu žiakov, pričom vyšší záujem o štúdium v podporených odboroch v spojení s prehĺbením spolupráce so zamestnávateľmi v rámci systému duálneho vzdelávania požadujúcimi moderné vybavenie školy bude znamenať zvýšenie počtu žiakov školy a tým aj zvýšenie počtu žiakov zúčastňujúcich sa praktického vyučovania priamo u zamestnávateľa v systéme duálneho vzdelávania.

Projekt sa v súlade s výzvou bude realizovať v súlade s plánom organizácie stavebných prác, na ktoré bude nadväzovať Hlavná aktivita 1: Rekonštrukcia a modernizácia traktu praktického vyučovania a súvisiacej infraštruktúry ( a na ňu nadväzujúca súvisiaca Hlavná aktivita 2: Zvýšenie energetickej efektívnosti traktu praktického vyučovania a súvisiacej infraštruktúry (, po zrealizovaní HA1 a HA2 bude zrealizovaná Hlavná aktivita 3: Modernizácia materiálno-technického vybavenia odborných pracovísk SSOŠA Duálna Akadémia (, ktoré sú vo vecnom súlade s typmi oprávnených aktivít IROP a vyhlásenej výzvy.

Projekt je v súlade s regionálnymi stratégiami odborného vzdelávania a prípravy, a prispieva k integrovanému prístupu k aktivitám IROP a OPĽZ (bližšie v časti Príspevok projektu k integrovaným operáciám).

Inovačné odborné vzdelávanie pre trh zabezpečíme komplexnou rekonštrukciou traktu praktického vyučovania a modernizáciou a inováciou technicko-materiálnych podmienok praktického vyučovania obstaraním moderného strojového a technologického vybavenia, čím vytvoríme kreatívne technické prostredie pre rozvoj kľúčových kompetencií absolventov školy a účastníkov celoživotného vzdelávania v kontexte trhu práce a zatraktívnime tie technické odbory štúdia, ktoré sú rozhodujúce pre ich začlenenie sa do praxe.

Samozrejmou ambíciou našej školy je využiť synergický efekt viacerých operačných programov, najmä Operačného programu Ľudské zdroje, ako aj účasť na ďalších projektoch a projektových aktivitách týkajúcich sa vzdelávania, školení na nové technológie, nové školské programy a aktivity s tým súvisiace. Pravidelné sledovanie harmonogramov výziev príslušných ministerstiev a organizácií súvisiacich s edukačným procesom a praktickým vyučovaním považujeme za nevyhnutné.

Výchovno-vzdelávací proces v našej škole už dlhodobo rešpektuje zásady inkluzívneho vzdelávania. Cieľom inklúzie je zabezpečiť pre každého žiaka rovnosť šancí pri uplatnení sa na trhu práce. Na rozdiel od segregovaného vzdelávania v špeciálnych školách majú u nás všetci žiaci zabezpečené rovnaké podmienky nielen počas teoretického, ale aj praktického vyučovania. V rámci komplexnej rekonštrukcie traktu praktického vyučovania a priľahlých častí budovy budú aplikované prvky a opatrenia v súlade s princípmi univerzálneho navrhovania podľa čl. 9 a 19 Dohovoru OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím a požiadavky v súlade s vyhláškou MŽP SR č. 532/2002 Z.z. a zavedením bezbariérových riešení do už existujúcich objektov je posilnená inklúzia zamestnancov, žiakov a návštevníkov školy.

V školskom roku 2018/2019 má SSOŠA Duálna akadémia vo vzťahu k oprávneným odborom skupiny 24 Strojárstvo a ostatná kovospracúvacia výroba II. uzatvorené zmluvy o duálnom vzdelávaní s nasledovnými partnermi:

  • VOLKSWAGEN SLOVAKIA, a.s. - 2411 K mechanik nastavovač, 2413 K mechanik strojov a zariadení, 2495K autotronik
  • HSF s.r.o. – pre študijné odbory 2413 K mechanik strojov a zariadení a 2411 K mechanik nastavovač

a zmluvy o spolupráci pri zabezpečení praktického výcviku:

  • SIPRIN, s.r.o.: Zmluva o technickom a organizačnom zabezpečení vzdelávania

(kópie zmlúv v prílohe).

K projektu vydala súhlasné a podporné stanovisko SOPK ako stavovská organizácia s vecnou pôsobnosťou a spolupracujúca stavovská organizácia k študijným odborom skupiny 24 Strojárstvo a ostatná kovospracúvacia výroba II.. Podporné stanovisko vyjadrila aj Rada Zamestnávateľov pre Systém Duálneho Vzdelávania, združujúca zástupcov všetkých stavovských a profesijných organizácií

Projekt podporuje ďalšie zvýšenie kvality odborného vzdelávania a prípravy v existujúcom Centre odborného vzdelávania a prípravy pre oblasť automobilového priemyslu v SSOŠA Duálna akadémia, modernizácia materiálno-technického vybavenia odborných pracovísk umožní rozšírenie ponuky vzdelávania v rámci praktického vyučovania.

Projekt je v súlade s požiadavkami regionálneho trhu práce (škola aktívne spolupracuje so zamestnávateľmi) a SOPK ho podporila súhlasným stanoviskom.

Bližšie informácie uvádzame v samostatnej časti Súlad projektu sa požiadavkami regionálneho trhu práce a konkurencieschopnosti regiónu

Projekt je v súlade s požiadavkami zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe s školstve a školskej samospráve, v znení neskorších predpisov, zákona č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní, ako aj zákonom č. 61/2015 Z.z. o odbornom vzdelávaní a príprave.

Projekt bude realizovaný na SSOŠA Duálna akadémia, ktorá je zaradená do siete škôl a školských zariadení SR, pričom zameranie školy je v súlade so zásadami optimalizácie siete škôl a školských zariadení a podporované študijné programy sú v súlade s IIÚ pre IROP. Pre skupinu odborov 24 Strojárstvo a ostatná kovospracujúca výroba II. bol dosiahnutý IIU v hodnote 60,82, čím boli splnené podmienky oprávnenosti výdavkov v zmysle výzvy.

OVP sú prepojené so stratégiou RIS3 zameranou na prepojenie výskumu a inovácie s bezprostrednými potrebami trhu práce. Súčasťou každej oblasti v RIS3 (hospodárska špecializácia, perspektívna oblasť špecializácie a oblasť špecializácie z hľadiska dostupných vedeckých a výskumných kapacít) je odborné vzdelávanie a príprava nevyhnutnou súčasťou.

Projekt prispieva k integrovanému prístupu k aktivitám IROP a Operačného programu Ľudské zdroje, Prioritná os: 1 – Vzdelávanie, Tematický cieľ: 10 – Investovania do vzdelania, školení a odbornej prípravy, ako aj zručnosti a celoživotného vzdelávania, Investičná priorita: 1.2. Zvyšovanie významu trhu práce v oblasti systémov vzdelávania a odbornej prípravy, uľahčovanie prechodu od vzdelávania k zamestnanosti a zlepšovanie odborného vzdelávania a prípravy a ich kvality, a to aj prostredníctvom mechanizmov na predvídanie zručnosti, úpravy učebných plánov a vytvárania rozvoja systémov vzdelávania na pracovisku vrátane systémov duálneho vzdelávania a učňovského vzdelávania, 1.2.1 – Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce.

Všetky aktivity projektu sú v súlade so štátnymi vzdelávacími programami (ŠtVP) a školskými vzdelávacími programami (ŠkVP) pre odborné vzdelávanie a prípravu. Napĺňajú požiadavky nasledujúcich štátnych vzdelávacích programov z oblasti strojárstva a elektrotechniky:

ŠtVP pre študijné odbory:

Kód a názov

Napĺňajú požiadavky nasledujúcich školských vzdelávacích programov z oblasti strojárstva:

ŠkVP pre študijné odbory:

Názov ŠkVP: mechanik strojov a zariadení; Kód a názov študijného odboru: 2413 K mechanik strojov a zariadení (SDV); stupeň vzdelania ISCED 3A;

Názov ŠkVP: mechanik nastavovač; Kód a názov študijného odboru: 2411 K mechanik nastavovač (SDV); stupeň vzdelania ISCED 3A;

Názov ŠkVP: autotronik; Kód a názov študijného odboru: 2495 K autotronik (SDV); stupeň vzdelania ISCED 3A;

Názov ŠkVP: mechanik automobilových liniek; Kód a názov študijného odboru: 2497 K mechanik automobilových liniek; stupeň vzdelania ISCED 3A;

Projekt je v súlade so zákonom č.568/2009 o celoživotnom vzdelávaní. Modernizáciou materiálovo-technického vybavenia a rekonštrukciou školy a jej COVP dôjde k zvýšeniu atraktivity školy a jej COVP, čo umožní rozvoj ďalšieho vzdelávania.

Výchovno-vzdelávací proces v SSOŠA Duálna akadémia už dlhodobo rešpektuje zásady inkluzívneho vzdelávania. Cieľom inklúzie je zabezpečiť pre každého žiaka rovnosť šancí pri uplatnení sa na trhu práce. Na rozdiel od segregovaného vzdelávania v špeciálnych školách majú u nás všetci žiaci zabezpečené rovnaké podmienky nielen počas teoretického, ale aj praktického vyučovania.

Inklúzia v SSOŠA Duálna akadémia je zabezpečovaná formou školskej integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). V praxi to znamená, že zabezpečujeme rovnaké podmienky nielen pre intaktných žiakov, ale aj pre žiakov so zdravotným znevýhodnením, žiakov zo sociálneho znevýhodneného prostredia, ale v prípade potreby aj pre mimoriadne nadaných žiakov.

V rámci komplexnej rekonštrukcie traktu praktického vyučovania a priľahlých častí budovy budú aplikované prvky a opatrenia v súlade s princípmi univerzálneho navrhovania podľa čl. 9 a 19 Dohovoru OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím a požiadavky v súlade s vyhláškou MŽP SR č. 532/2002 Z.z. a zavedením bezbariérových riešení do už existujúcich objektov je posilnená inklúzia zamestnancov, žiakov a návštevníkov školy.

OVP sú prepojené so stratégiou RIS3 zameranou na prepojenie výskumu a inovácie s bezprostrednými potrebami trhu práce. Súčasťou každej oblasti v RIS3 (hospodárska špecializácia, perspektívna oblasť špecializácie a oblasť špecializácie z hľadiska dostupných vedeckých a výskumných kapacít) je odborné vzdelávanie a príprava nevyhnutnou súčasťou. Pre zvýšenie konkurencieschopnosti SR je nevyhnutná úspešnosť procesu inovácie vzdelávania. Inovácia a vytvorenie materiálnych podmienok na podporu rozvoja kompetencií žiakov pre zvýšenie ich konkurencieschopnosti v ďalších stupňoch vzdelávania, je určujúce aj pre ich uplatnenie sa na trhu práce. V tomto smere je pri inovácii obsahu a metód vzdelávania nevyhnutné brať do úvahy aj potreby trhu práce a vedomostnej spoločnosti a adekvátne tomu prispôsobiť vybavenie učební, laboratórií a dielní.

Zámer projektu sleduje odporúčanie Európskeho parlamentu v oblasti zabezpečenia kvality odborného vzdelávania a prípravy. Je v súlade so stratégiou Európa 2020 a stratégiou podpory RIÚS UMR v rámci PO 2 2.3 – zvýšenie počtu žiakov na praktickom vyučovaní. Modernizáciou materiálno-technického vybavenia odborných učební a dielní vytvoríme priestor na posilnenie kreativity a efektívnosti praktického vyučovania. Synergiou plánovaných aktivít dosiahneme naplnenie špecifického cieľa projektu - zvýšenie počtu žiakov školy na praktickom vyučovaní.

V rámci projektu bol spracovaný energetický posudok, ktorý je vyhotovený pre účely získania stavebného povolenia v zmysle zákona 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov – budovy škôl a školských zariadení jeho vykonávacej vyhlášky MDVRR SR 364/2012 Z. z.. Povinnosťou stavebníka je postupovať v zmysle uvedených predpisov a zabezpečiť normalizované hodnotenie pri kolaudácii stavby aj s energetickým certifikátom a štítkom podľa § 2 odseku 1 vo vyhláške č. 364/2012 Z.z. a v ďalšom pri prevádzke podľa § 2 odseku 6 vo vyhláške č. 364/2012 Z.z..

V rámci hlavnej aktivity „Zvýšenie energetickej efektívnosti traktu praktického vyučovania a súvisiacej infraštruktúry bude v rámci naplnenia merateľných ukazovateľov realizované zateplenie rekonštruovaného traktu, pôvodné výplňové otvory okien za vymenia za plastové okná, zateplí strecha, zrealizuje sa nová hydroizolácia strechy a prebehne celková rekonštrukcia vykurovania a výmeny vzduchu. 

Viac
Subjekt
Duálna akadémia,z.z.p.o.
Miesta realizácie
Bratislava - mestská časť Devínska Nová Ves
Stav
Zmluva uzavretá
Realizácia
01.07.2021 - 01.09.2023
Celková suma
3,961,470 €
Vlastné zdroje
396,147 €
Vyčerpané z projektu
0 €
Druh projektu
RIUS
Operačný program
Integrovaný regionálny operačný program
Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Modernizácia materiálno-technického vyb…
Typ
A. UMR_Obstaranie a…
Plánovaný začiatok
01.07.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.09.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Zvýšenie energetickej efektívnosti trak…
Typ
E. UMR_Zvýšenie ene…
Plánovaný začiatok
01.07.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.09.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Rekonštrukcia a modernizácia traktu pra…
Typ
C. UMR_Prístavba, n…
Plánovaný začiatok
01.07.2021
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
01.09.2023
Skutočný koniec
-
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Odhadované ročné zníženie emisií skleníkových plynov
Hodnota
0,0 (t ekviv. CO2)
Cieľ
24,35 (t ekviv. CO2)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
Áno
Názov
Zníženie ročnej spotreby primárnej energie vo verejných budovách
Hodnota
0,0 (kWh/rok)
Cieľ
16,07 (kWh/rok)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
Áno
Názov
Kapacita podporenej školskej infraštruktúry stredných odborných škôl
Hodnota
0,0 (osoby)
Cieľ
230,0 (osoby)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
-
Názov
Počet podporených SOŠ, ŠH, SPV, SOP (nie COVP)
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Počet podporených COVP
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
-
Názov
Počet renovovaných verejných budov
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
-
Názov
Podlahová plocha renovovaných verejných budov
Hodnota
0,0 (m2)
Cieľ
4123,27 (m2)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
-
Názov
Nové alebo renovované verejné alebo obchodné budovy na území mestského rozvoja / Nové alebo renovované verejné alebo komerčné budovy na území mestského rozvoja
Hodnota
0,0 (m2)
Cieľ
4123,27 (m2)
Naposledy aktualizované
31.12.2020
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.