Zem bez odpadkov
Občianske združenie Zem bez odpadkov
Cieľom projektu „Zem bez odpadkov“ je zamerať pozornosť širokej škály verejnosti na nevyhnutnosť potreby predchádzania vzniku odpadu, ovplyvnenie spotrebiteľov pri hľadaní ekologickejších výrobkov, menšieho množstva obalov a venovať vyššiu prioritu opakovanému použitiu a recyklácii. V rámci projektu navštívime verejné podujatia – napr. dni obce, športové akcie, vinobranie, atď. – kde je priestor na oslovenie mladších aj starších ročníkov. V stánku „Zem bez odpadkov“ bude vytvorené mini kino, kde budú mať návštevníci možnosť pozrieť si filmy s ekologickou tematikou. Filmy majú informatívny a edukačný charakter, s cieľom upovedomiť divákov o tom, v akom stave sa nachádza životné prostredie a vyzvať ich k zamysleniu sa. Pre dospelých bude pripravená krátka brožúra s užitočnými typmi, ako znížiť množstvo odpadu v domácnosti, aké ekologickejšie produkty používať, ako opätovne využiť nepotrebné veci a akým spôsobom správne triediť odpad. Deti dostanú eko-omaľovánku, ktorú majú možnosť vyfarbiť a následne spätne poslať fotku vyfarbeného obrázku, čo ich posunie do zlosovania. Projekt poníma celý problém nakladania s odpadmi komplexne – od prvotného uvedomenia sa a snahe o zníženie jeho produkcie, až po konečnú recykláciu, v prípade ak odpad nevyhnutne vznikol. Realizáciou projektu sa naplní špecifický cieľ 1.1.1 Zvýšenie miery zhodnocovania odpadov so zameraním na ich prípravu na opätovné použitie a recykláciu a podpora predchádzania vzniku odpadov.
Popis prezentovaných informácii
Brožúra bude zameraná na poskytnutie konkrétneho návodu a presných tipov, ako znížiť množstvo odpadov v každodennom živote v domácnosti. Obsah brožúry bude postavený na modeli 5 R (Refuse, Reduce, Reuse/Repair, Recycle, Rot), ktorý vo svojej knihe „Domácnosť bez odpadu“ uvádza autorka Bea Johnson. Aj návštevníci, ktorí sa doteraz nezaujímali o udržateľný životný štýl, dostanú týmto do ruky veľmi konkrétny a praktický návod, ako začať so znižovaním odpadov. Súčasťou brožúry budú aj pracovné listy, do ktorých si návštevník bude môcť zaznačiť užitočné tipy, ktoré získa počas prednášok alebo prostredníctvom ostatných informačných aktivít zaradených do programu (eko výstava, prednášky, info tabule).
Prehľad obsahu brožúry
- Čo je to odpad
- Aké typy odpadov vznikajú v domácnosti
- Čo je to model 5 R
- Nákres modelu 5 R v obrátenom trojuholníku
- Vysvetlenie každého „R“ samostatne
- Pracovné listy ku každému „R“ samostatne – priestor na zapisovanie poznámok
- Zoznam produktov, predmetov, vecí, ktoré návštevník môže prestať kupovať, môže obmedziť ich množstvo, stručný prehľad info ako triediť odpad (sklo, papier, plast, komunál...)
- Posledná strana prázdna na zapisovanie poznámok
- Zdroje uvedených informácii
Počet: 1760 ks spolu pre všetkých 8 podujatí – výpočet uvádzame nižšie
Farebnosť: farebná titulná strana, vnútro čiernobiele
Formát: A5
Počet strán: cca 12
Obrázky: minimum, jedna grafika – obrátený trojuholník zobrazujúci model 5 R, na titulnej strane logo občianskeho združenia a fotka alebo obrázok získaný z fotobanky cez grafické štúdio
Použitá literatúra: Domácnosť bez odpadu, Bea Johnson, internet – info budú vybraté a použité po konzultácii s odborným garantom projektu
Výpočet počtu brožúr
- plánovaný počet osôb zapojených do informačných aktivít 15 000
- počet plánovaných podujatí 8 ks
- v priemere 1875 osôb zapojených do informačných aktivít na jednom verejnom podujatí (15 000/8)
- v priemere 937 dospelých – polovica z priemerného počtu (1875/2)
- v priemere 937 detí – polovica z priemerného počtu (1875/2)
- ak sa každý tretí dospelý návštevník dostane ku stanu, kde budú umiestnené brožúry alebo k hosteske/animátorovi, ktorý ich bude rozdávať, rozdáme 312 brožúr (937/3)
- rátame, že nie každý návštevník si zoberie brožúru, rátajme s odhadom, že 70% návštevníkov si brožúru zoberie, tzn. že na jednom podujatí budeme potrebovať cca 220 brožúr
- pre všetky podujatia je to 220 brožúr x 8 podujatí = 1760 brožúr
Spôsob distribúcie - Brožúra bude distribuovaná zdarma počas priebehu podujatí, na ktorých budú realizované informačné aktivity v súlade s projektom
Brožúra bude distribuovaná viacerými cestami:
a) prostredníctvom osobného kontaktu – poverená hosteska bude v dohodnutých časoch rozdávať brožúru dospelým návštevníkom spolu s krátkou informáciou o akú tlačovinu ide
b) umiestnenie na dostupnom mieste – vyhradený stojan/stôl v stane určenom na premietanie a v stane určenom na prednášky a diskusie, každý návštevník stanu/okoloidúci si bude môcť zobrať výtlačok
c) umiestnenie na stoličkách/laviciach pred začiatkom prezentácie – pre každého návštevníka prednášky 1 ks na jeho mieste
Spôsob financovania brožúry - Výrobu, tlač a distribúciu brožúry plánujeme financovať zo zdrojov poskytnutých z nenávratného finančného príspevku v prípade schválenia projektu. Výber grafického štúdia a tlačiarne prebehne prostredníctvom verejného obstarávania (V projekte uvedené ako VO4 na strane 11) najneskôr dva mesiace po schválení projektu, resp. v dostatočnom predstihu pred prvým podujatím, na ktorom má byť brožúra distribuovaná.
Príprava a distribúcia brožúry - Obsahovú časť (texty) pripraví odborný garant Ing. Timea Ubréži v súlade s vyššie popísaným obsahom brožúry. V spolupráci s Account manažérom/koordinátorom projektu vypracujú zadanie pre grafické štúdio, ktoré zabezpečí editovanie textov, spracovanie grafiky podľa priložených návrhov (obrátený trojuholník, pracovné listy) a vypracuje návrh titulnej strany vrátane návrhu fotografii z fotobanky. Po schválení vzorky brožúry zo strany odborného garanta a zo strany Account manažéra/koordinátora projektu prebehne tlač objednaného počtu brožúr a následné uskladnenie v skladových priestoroch občianskeho združenia. Pred každým podujatím pripraví account executve/vedúci produkcie požadovaný počet brožúr a zabezpečí prevoz na miesto podujatia, kde bude brožúra distribuovaná vyššie popísanými spôsobmi. Garantom odborných tém v brožúre bude Ing.Timea Ubréži.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.05.2020
|
Skutočný začiatok
11.06.2020
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
14.05.2021
|
Názov
Informačné aktivity v oblasti odpadov
|
Typ
A. Podpora nástrojo…
|
Plánovaný začiatok
01.05.2020
|
Skutočný začiatok
01.07.2020
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
29.08.2022
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet zrealizovaných informačných aktivít
|
Hodnota
7,0 (počet)
|
Cieľ
7,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
26.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet osôb zapojených do informačných aktivít
|
Hodnota
15000,0 (počet)
|
Cieľ
15000,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
26.09.2022
|
Riziko
Áno
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Občianske združenie Zem bez odpadkov
|
IČO
50544446
|
Názov
Fibra print s.r.o.
|
IČO
35960078
|
Názov
PATRIOT real, s. r. o.
|
IČO
43963684
|
Názov
Mária Bendová - FACTORY
|
IČO
47400234
|
Názov
ESEM Solutions s.r.o.
|
IČO
47414685
|
Názov
FixDistribution s. r. o.
|
IČO
47441429
|
Názov
ProEvent Agency s. r. o.
|
IČO
50917463
|