Online procesy eZdravia
Národné centrum zdravotníckych informácií
Vláda Slovenskej republiky vo svojom programovom vyhlásení pre obdobie 2016 – 2020 v oblasti zdravotnej politiky určila ako jednu zo svojich priorít oblasť rozvoja, obnovy a modernizácie, to je aj nové služby rezortu zdravotníctva pre jednotlivé subjekty sektora. Zámerom národného projektu je prostredníctvom elektronizácie vybraných procesov významne podporiť projekt eZdravie. eZdravie je projekt a nástroj, ktorého cieľom je poskytnúť správne informácie v správny čas na správnom mieste vo všetkých etapách a procesoch starostlivosti o zdravie občanov. eZdravie prepája PZS s cieľom online výmeny zdravotnej dokumentácie. Jednou zo základných požiadaviek projektu eZdravie je centralizácia a elektronizácia procesov, nastolenie nových progresívnych platforiem, unifikovanie postupov s cieľom zvýšenia efektívnosti poskytovanej zdravotnej starostlivosti. V súlade s postupným zavádzaním elektronických služieb zdravotníctva je potrebné efektívne elektronizovať aj samotné tzv. back-endové (administratívne) procesy ako predpoklad, ktorý súvisí s vybudovaním online administratívnych registrov, ktoré sú dnes prevádzkované len obmedzene pre potreby eZdravia.
Celá oblasť problematiky je vo výlučnej kompetencii Ministerstva zdravotníctva SR a NCZI pričom kompetencie a pôsobnosť NCZI ustanovuje § 12 zákona č.153/2013 Z.z..
sú zainteresované strany v rezorte zdravotníctva, ako napríklad zdravotnícki pracovníci, poskytovatelia zdravotnej starostlivosti, prijímatelia zdravotnej starostlivosti a inštitúcie v rezorte zdravotníctva. Rezort zdravotníctva a jeho inštitúcie majú celonárodné pokrytie a zavedenie online procesov v zdravotníctve je potrebné riešiť centrálne a na národnej úrovni.
, ktoré je v zriaďovateľskej pôsobnosti MZ SR. NCZI je subjekt zodpovedný za realizáciu informatizácie a elektronizácie zdravotníctva v Slovenskej republike. národného projektu bude Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu (ďalej len „ÚPPVII"), ktorý je v zmysle ods. § 34a, bodu 1b) Zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov ústredným orgánom štátnej správy pre oblasť informatizácie spoločnosti. V súlade s Operačným programom Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 si bude ÚPPVII uplatňovať maximálne 3 % oprávnených výdavkov projektu pre implementáciu štandardov riadenia informačno-technologických projektov, ktoré zabezpečia aktívnu participáciu na riadení projektu a komplexné riadenie budovania informačnej spoločnosti.
Primárnym projektu je pre nasledujúce entity evidované v cieľových registroch pre eZdravie:
- A) Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti (Ambulancia, Nemocnica, Lekáreň, Laboratórium a iné)
- B) Zdravotnícky pracovník (Lekár, lekárnik, sestra, farmaceut a iné)
- C) Prijímateľ zdravotnej starostlivosti (Občan SR a cudzinec, ktorému je poskytovaná zdravotná starostlivosť na Slovensku)
- D) Pracovno-právny vzťah (vzťah medzi Poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a Zdravotníckym pracovníkom)
- E) Kapitačný vzťah (vzťah medzi Poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a Prijímateľom zdravotnej starostlivosti) a zastupovania Poskytovateľa zdravotnej starostlivosti
- F) Zmluvný vzťah (vzťah medzi Zdravotnou poisťovňou a Poskytovateľom zdravotnej starostlivosti)
- G) Poistný vzťah (vzťah medzi Zdravotnou poisťovňou a Prijímateľom zdravotnej starostlivosti)
Sekundárnym cieľom je vybudovať chýbajúce podporné nástroje, ktoré umožnia dosiahnuť primárny cieľ.
Ústredným motívom navrhovaného riešenia je dosiahnutie nasledujúcich cieľov:
- Pre prijímateľov ZS zabezpečiť čo najskoršie založenie EZKO knižky, aby mohol zdrav. pracovník zapisovať a čítať údaje z EZKO v čo najskoršom čase.
- Skoršie začatie výkonu poskytovania zdravotnej starostlivosti PrZS.
- Celkové zníženie administratívnej záťaže a nákladov vyvolaných z dôvodu chýbajúcej dostatočnej elektronizácie procesov.
budú online konsolidované služby v súlade s uvedeným primárnym a sekundárnym cieľom.
určených na realizáciu národného projektu je .
Predpokladané realizácie predpokladaná .
Projektom budú napĺňané a sledované
- Dodatočný počet úsekov verejnej správy, v ktorých je rozhodovanie podporované analytickými systémami (napríklad pre analýzu rizík),
- Počet nových optimalizovaných úsekov verejnej správy.
Projektom budú riešené :
- 152 - Zdravotné poistenie a zdravotná starostlivosť pre cudzincov
- 117 - Úmrtie
- 151 - Zdravotné poistenie a dohľad nad zdravotnou starostlivosťou
- 109 - Narodenie
- 150 - Zdravotná dokumentácia a poskytovanie informácií
- 140 - Ambulantná starostlivosť lekára prvého kontaktu
- 080 - Zdravotné poistenie
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Nasadenie
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.03.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.04.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Nasadenie - Etapa 3
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.03.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie - Etapa 3
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia - Etapa 3
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn - Etapa 3
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.04.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.04.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Nasadenie - Etapa 2
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie - Etapa 2
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.08.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia - Etapa 2
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.07.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn - Etapa 2
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.03.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Nasadenie - Etapa 1
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.07.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.07.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Testovanie - Etapa 1
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.06.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Implementácia - Etapa 1
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.03.2022
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.05.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Analýza a dizajn - Etapa 1
|
Typ
K. Modernizácia fun…
|
Plánovaný začiatok
01.12.2021
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.04.2022
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.10.2020
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.07.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.10.2020
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
01.07.2023
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet dodatočných centrálnych podporných systémov vnútornej správy v rámci ISVS (ako služieb v cloude SaaS)
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet úsekov verejnej správy, v ktorých je rozhodovanie podporované analytickými systémami (napríklad pre analýzu rizík)
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2021
|
Riziko
-
|
Názov
Počet nových optimalizovaných úsekov verejnej správy
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
31.12.2021
|
Riziko
-
|