"Rozlišovanie bez rozdielov"
Základná škola Lehnice
Inklúzia resp. inkluzívne vzdelávanie predstavuje vytvorenie takých podmienok v škole, aby sa každé dieťa bez výnimky, cítilo v škole dobre, a s radosťou ju navštevovalo. Inkluzívne vzdelávanie predstavuje nový pohľad na vzdelávanie. Nejedná sa len o skreslenú, predstavu integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, žiakov rôznych národností, kultúr či náboženstva do vyučovacieho procesu v bežných triedach. Našou úlohou je prispôsobenie vzdelávacieho prostredia deťom a ich potrebám, vytvoriť inkluzívne prostredie v škole tak, aby naplnilo ciele inkluzívneho vzdelávania. Jednou z najväčších prekážok začleňovania detí so znevýhodnením do prostredia bežných základných škôl je nedostatok asistentov učiteľa a odborných zamestnancov.
Základná škola v Lehniciach si kladie za cieľ vytvorenie a obsadenie dvoch pracovných miest na pozícii Asistenta učiteľa ako nástroj integrácie žiakov so ŠVVP do hlavného prúdu vzdelávacieho procesu. AU bude pomáhať skvalitňovať vyučovací proces žiakov so zdravotným znevýhodnením, podieľa sa na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych či kultúrnych bariér. Predstavuje pomoc pri výchove a vzdelávaní žiakov so ŠVVP a to formou poradenstva a asistencie učiteľom. Cieľová skupina pozostáva zo 47 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Jedná sa o žiakov pre ktorých je potrebné zabezpečiť individuálne podmienky na podporu efektívneho vzdelávania v aspekte plnej etablácie do bežného vyučovacie procesu. Realizácia bude počas vytýčeného horizontu 36 mesiacov implementácie projektu.Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Asistent učiteľa
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.10.2019
|
Skutočný začiatok
01.10.2019
|
Plánovaný koniec
01.09.2022
|
Skutočný koniec
30.09.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
61,0 (počet)
|
Cieľ
47,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
18.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Lehnice
|
IČO
36094102
|