Popis projektu

     Inklúzia resp. inkluzívne vzdelávanie predstavuje vytvorenie takých podmienok v škole, aby sa každé dieťa bez výnimky, cítilo v škole dobre, a s radosťou ju navštevovalo. Inkluzívne vzdelávanie predstavuje nový pohľad na vzdelávanie. Nejedná sa len o  skreslenú, predstavu integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, žiakov rôznych národností, kultúr či náboženstva do vyučovacieho procesu v bežných triedach. Našou úlohou je prispôsobenie vzdelávacieho prostredia deťom a ich potrebám, vytvoriť inkluzívne prostredie v škole tak, aby naplnilo ciele inkluzívneho vzdelávania. Jednou z najväčších prekážok začleňovania detí so znevýhodnením do prostredia bežných základných škôl je nedostatok asistentov učiteľa a odborných zamestnancov.

     Základná škola v Lehniciach si kladie za cieľ vytvorenie a obsadenie dvoch pracovných miest na pozícii Asistenta učiteľa ako nástroj integrácie žiakov so ŠVVP do hlavného prúdu vzdelávacieho procesu. AU bude pomáhať skvalitňovať vyučovací proces žiakov so zdravotným znevýhodnením, podieľa sa na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych či kultúrnych bariér. Predstavuje pomoc pri výchove a vzdelávaní žiakov so ŠVVP a to formou poradenstva a asistencie učiteľom. Cieľová skupina pozostáva zo 47 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Jedná sa o žiakov pre ktorých je potrebné zabezpečiť individuálne podmienky na podporu efektívneho vzdelávania v aspekte plnej etablácie do bežného vyučovacie procesu.  Realizácia bude počas vytýčeného horizontu 36 mesiacov implementácie projektu.  

Viac
Subjekt
Základná škola Lehnice
Miesta realizácie
Lehnice
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.10.2019 - 01.09.2022
Celková suma
69,552 €
Vlastné zdroje
3,478 €
Vyčerpané z projektu
19,822 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Asistent učiteľa
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.10.2019
Skutočný začiatok
01.10.2019
Plánovaný koniec
01.09.2022
Skutočný koniec
30.09.2022
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.10.2022
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.10.2022
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
5,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
61,0 (počet)
Cieľ
47,0 (počet)
Naposledy aktualizované
18.10.2022
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Základná škola Lehnice
IČO
36094102
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.