Pomôž mi, aby som to dokázal
Základná škola Valentína Beniaka s materskou školou Chynoran
Problematika starostlivosti o deti so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami je v súčasnej škole mimoriadne aktuálna a upozorňuje na nutnosť riešenia. Vyplýva z nej nevyhnutnosť vytvárať optimálne podmienky pre každého jedinca, čo v praxi znamená vytvoriť v procese edukácie také kurikulum, ktoré zabezpečí naplnenie základných potrieb každého dieťaťa a to individuálnych, sociálnych i emocionálnych.
Cieľom projektu je podporiť spoločné vzdelávanie všetkých žiakov bez ohľadu na ich sociálnu situáciu, vierovyznanie, rodinné zázemie, postihnutie, rasu či etnickú príslušnosť a podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelávaniu rozvíjať kompetencie a zlepšiť výsledky žiakov s osobitým dôrazom na žiakov so špeciálnymi potrebami, a tak zlepšiť ich pripravenosť na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, resp. na ich budúce pôsobenie na pracovnom trhu, a tak prispieť k napĺňaniu cieľa Výzvy aj OP ĽZ.
Hlavná aktivita projektu prostredníctvom činnosti nového špeciálneho pedagóga povedie k zabezpečeniu rovnakých príležitostí a podpore žiakov so ŠVVP vo výchovno-vzdelávacom procese prijatím opatrení na prekonávanie zdravotných a sociálnych bariér žiakov, opatrení na podporu činnosti učiteľa aj žiaka v edukačnom procese, opatrení v socializačnej a inkluzívnej oblasti, opatrení v oblasti prevencie sociálno-patologických javov, ako aj v oblasti profesijného rozvoja žiakov a duálneho vzdelávania.
Cieľovou skupinou projektu sú žiaci Základnej školy Valentína Beniaka s materskou školou Chynorany, 318 detí vo veku od 6 do 15 rokov, dievčatá aj chlapci pochádzajúci z Chynorian a okolia, rôzneho socioekonomického pôvodu, s dosiahnutým vzdelaním ISCED 0 a ISCED 1, zdravotne bezproblémoví aj žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP), kde patria aj žiaci so zdravotným znevýhodnením (so zdravotným postihnutím, chorí alebo zdravotne oslabení, s vývinovými poruchami učenia, s poruchami aktivity a pozornosti).
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Podanie pomocnej ruky
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
05.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
5,0 (počet)
|
Cieľ
4,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
35,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
19.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Valentína Beniaka s materskou školou Chynoran
|
IČO
36125687
|