Popis projektu

UNESCO definuje inkluzívne vzdelávanie ako flexibilný proces s cieľom tvoriť prostredie, v ktorom je možné uspokojiť rôznorodé vzdelávacie potreby každého jedinca bez výnimky. Vďaka podpore žiakov so špecifickými potrebami a prostredníctvom ich plnohodnotnej účasti na vzdelávaní, má inklúzivny prístup predpoklad zvyšovať úspešnosť žiakov so špecifickými potrebami a predchádzať ich dištancovaniu sa od vzdelania. Z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v roku 2015 vyplynulo, že pre žiakov, ktorí majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby (ďalej len ŠVVP) je neoddeliteľnou súčasťou vyučovacieho procesu práve pedagogický asistent. Pomáha im v individuálnom prístupe a je neodeliteľnou súčasťou vyučovacieho procesu. Práve asistent je hlavným článkom pre zabezpečenie inklúzie vo vzdelávaní. Je

Základná škola Cesta na vŕšku 1,Marcelová  napriek tomu, že je situovaná vo vidieckom prostredí, sa snaží neustále napredovať pred ostatnými mestskými a vidieckymi základnými školami v okolí. Kladieme dôraz na poskytovanie kvalitného vzdelávania. Uvedomujeme si absenciu pomoci pri výchove a vzdelávaní a to formou poradenstva a pedagogickej asistencie. Z toho dôvodu ako škola žiadame a vytvárame dopyt po službách tam, kde doteraz neboli poskytované. Sme si vedomí, že asistent je nesporne významným prínosom v edukačnom procese ako pre učiteľa tak aj predovšetkým pre samotných žiakov.

Cieľom projektu je pomoc pri výchove a vzdelávaní žiakov so ŠVVP a to formou poradenstva učiteľom a asistenciou. Aktivity realizované prostredníctvom projektu prispievajú k vyrovnávaniu podmienok pre znevýhodnených žiakov, včasnú diagnostiku, predchádzanie segregácie na školách a spoluprácu s rodičmi a komunitou.  Cieľ predkladaného projektu podporuje

Viac
Subjekt
Základná škola Cesta na vŕšku 1, Marcelová
Miesta realizácie
Marcelová
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2019 - 01.08.2022
Celková suma
121,392 €
Vlastné zdroje
6,070 €
Vyčerpané z projektu
34,597 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
ASISTENTI UČITEĽA
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
12.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov
INKLUZÍVNY TÍM
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
12.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
18,0 (počet)
Cieľ
7,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
4,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.10.2022
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.10.2022
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.10.2022
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.