Mosty inkluzívneho vzdelávania
Základná škola Cesta na vŕšku 1, Marcelová
UNESCO definuje inkluzívne vzdelávanie ako flexibilný proces s cieľom tvoriť prostredie, v ktorom je možné uspokojiť rôznorodé vzdelávacie potreby každého jedinca bez výnimky. Vďaka podpore žiakov so špecifickými potrebami a prostredníctvom ich plnohodnotnej účasti na vzdelávaní, má inklúzivny prístup predpoklad zvyšovať úspešnosť žiakov so špecifickými potrebami a predchádzať ich dištancovaniu sa od vzdelania. Z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v roku 2015 vyplynulo, že pre žiakov, ktorí majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby (ďalej len ŠVVP) je neoddeliteľnou súčasťou vyučovacieho procesu práve pedagogický asistent. Pomáha im v individuálnom prístupe a je neodeliteľnou súčasťou vyučovacieho procesu. Práve asistent je hlavným článkom pre zabezpečenie inklúzie vo vzdelávaní. Je
Základná škola Cesta na vŕšku 1,Marcelová napriek tomu, že je situovaná vo vidieckom prostredí, sa snaží neustále napredovať pred ostatnými mestskými a vidieckymi základnými školami v okolí. Kladieme dôraz na poskytovanie kvalitného vzdelávania. Uvedomujeme si absenciu pomoci pri výchove a vzdelávaní a to formou poradenstva a pedagogickej asistencie. Z toho dôvodu ako škola žiadame a vytvárame dopyt po službách tam, kde doteraz neboli poskytované. Sme si vedomí, že asistent je nesporne významným prínosom v edukačnom procese ako pre učiteľa tak aj predovšetkým pre samotných žiakov.
Cieľom projektu je pomoc pri výchove a vzdelávaní žiakov so ŠVVP a to formou poradenstva učiteľom a asistenciou. Aktivity realizované prostredníctvom projektu prispievajú k vyrovnávaniu podmienok pre znevýhodnených žiakov, včasnú diagnostiku, predchádzanie segregácie na školách a spoluprácu s rodičmi a komunitou. Cieľ predkladaného projektu podporuje
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
ASISTENTI UČITEĽA
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
12.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
INKLUZÍVNY TÍM
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
12.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
18,0 (počet)
|
Cieľ
7,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
4,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Cesta na vŕšku 1, Marcelová
|
IČO
37866796
|