Zlepšenie vzdelávacích výsledkov žiakov so ŠVVP v ZŠ Bernolákova 16, Košice
Základná škola
Cieľom projektu je zlepšiť prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť vzdelávacie výsledky a kompetencie žiakov v
Aktivity projektu, ktorý sa bude realizovať v , prispejú k pripravenosti žiakov na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiakov v základnej škole na strednú a na ich budúce pôsobenie na pracovnom trhu, resp. na prechod na nasledujúci stupeň vzdelávania, a to podporou rovnakého prístupu ku kvalitnému a inkluzívnemu vzdelaniu. Špecifická pozornosť bude venovaná zlepšeniu školského prospechu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v
Hlavnou aktivitou projektu je činnosť troch pedagogických asistentov, jedného špeciálneho pedagóga a jedného školského psychológa v
Pracovnou náplňou pedagogických asistentov budú aktivity zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Zároveň budú rozvíjať spolupráca s rodičmi a komunitou. Svojou prácou sa budú pedagogickí asistenti snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, s dôrazom na žiakov z marginalizovanej rómskej komunity.
Úlohou špeciálneho pedagóga budú jednotlivé aktivity zamerané na odborné činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky, špeciálno-pedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy. Bude spolupracovať s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, bude uskutočňovať odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom. Bude prispievať k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, tvorbu, inováciu, realizáciu vzdelávacích programov zameraných na podporu inkluzívneho vzdelávania, aktivity zamerané na vytváranie vhodných podmienok pre spoločné vzdelávanie žiakov so ŠVVP s ostatnými žiakmi. Svojou prácou sa bude snažiť o zlepšenie školskej úspešnosti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Školský psychológ bude v rámci projektu vykonávať odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, psychologického poradenstva, psychoterapie s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v ZŠ. Bude poskytovať odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom.
Jednotlivé činnosti vykonávané pedagogickými asistentmi, špeciálnym pedagógom a školským psychológom v budú prebiehať:
-vo výchovno-vzdelávacom procese,
-vo voľnočasových aktivitách organizovaných školou,
-v spolupráci s rodinou,
-v oblasti vzdelávacích aktivít.
Cieľovou skupinou projektu sú:
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Činnosť inkluzívneho tímu v ZŠ Bernolák…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
16.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Činnosť pedagogických asistentov v ZŠ B…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
16.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
-
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
25,0 (počet)
|
Cieľ
25,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
5,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
5,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
03.03.2024
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola
|
IČO
35543019
|