Gramotností pre život
Základná škola s materskou školou Rabčice 194
Hlavným cieľom projektu:je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky žiakov v oblasti matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti, a to aj v nadväznosti na výsledky žiakov v Programe medzinárodného hodnotenia PISA.
Predkladaný projekt sa skladá z troch hlavných aktivít.
tvorba, inovácia, realizácia vzdelávacích programov zameraných na zvýšenie prírodovednej, matematickej, environmentálnej, jazkykovej, IKT gramotnosti vrátane rozvoja podnikateľských zručností a ekonomického myslenia, bude realizovaný prostredníctvom na ktorú sa neuplatňuje vzdelávací poukaz a nie je zaradená vo výchovnom programe školy. Vytvorili sme sieť záujmových programov- animačné programy, v ktorých sa budeme individuálne venovať každému dieťaťu, podľa jeho potrieb a preferencií, v zmysle zásad inklúzivného vzdelávania a v zmysle plnenia strategického programu prijatého vládou SR (jún, 2018) - Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania. Strategický program je zostavený z 3 strategických cieľov, ktoré splníme realizáciou predkladaného projektu.
Pripravená sieť mimoškolskej činnosti pokrýva rozvoj každej z vyššie uvedených gramotností.
Rozvoj budeme realizovať v rámci záujmových programov: Tvorivé písanie I., II., Tvorivé čitateľské dielničky, Debatné posedenie, Rozvoj kritického myslenia v oblasti čitateľskej gramotnosti, Sfumato, Pojmotvorné mapovanie,
Pre rozvoj sme pripravili štandardy mimoškolskej činnosti: Chémia pre život, Kritické myslenie v oblasti environmentálnej výchovy, Projektívne myslenie I., II., Bádateľský program.
Pre rozvojsme pripravili štandardy mimoškolskej činnosti: Robotika , Technika I., II., Finančná gramotnosť pre najmenších, Finančná gramotnosť - príprava na život, Matematika - zdroj voľnočasových aktivít I., II., Rozvíjanie matematickej gramotnosti Hejného metódou.
Pre rozvoj sme pripravili štandardy mimoškolskej činnosti: Fiktívna firma, Koučingom k zručnostiam.
Pre realizáciu popísanej mimoškolskej činnosti je nevyhnutné aj zabezpečenie materiálnych didaktických prostriedkov, ktoré zvýšia motiváciu žiakov k rozvoju gramotností, k pochopeniu prírodných javov a princípov z rôznych oblastí spoločenského života. Len aktívny, motivovaný žiak, ktorý preberie zdopovednosť za vlastné učenie (autoregulatívne učenie), zlepší vlastné výsledky v testovaniach ( PISA, Testovanie 9, a iné).
Materiálne didaktické prostriedky potrebné k naplneniu cieľov projektu:
Pre rozvoj čitateľskej gramotnosti: elektronické čítačky kníh, elektronické knihy, tlačiareň.
Pre rozvoj prírodovednej gramotnosti: bádateľský tablet so senzormi, stavebnice podobné ako Merkur, notebooky.
Pre rozvoj matematickej gramotnosti: kocky drevené podobné ako abacube, magnetické parkety veľké, drievka farebné, robotické stavebnice podobné ako lego, robot programovateľný.
Pre rozvoj podnikateľských zručností a ekonomického myslenia: notebook.
Každý z materiálnych didaktických prostriedkov si budú učitelia požičiavať medzi-sebou, podľa potreby, v rámci hlavnej aktivity 1, ale aj s učiteľmi, ktorí sú zapojení v hlavnej aktivite 2 - pedagogické kluby s výstupom. Didaktické prostriedky budú slúžiť k naplneniu cieľov projektu v rámci oboch hlavných aktivít.
Systém mimoškolskej činnosti, ktorý navrhujeme vychádza z humanisticko- kreatívnej koncepcie, ktorá je základom tzv. fínskeho modelu vzdelávania a prináša nadštandardné výsledky v medzinárodných komparáciách.
Pedagogické princípy, ktoré v rámci EU uplatňujú vzdelávacie systémy štátov s nadpriemernými výsledkami sa vyznačujú dôrazom na individuálnu voľbu v ďalšom rozvoji sebarealizácie dieťaťa a optimistickým pohľadom na schopnosti dieťaťa (tzv. dynamické pedagogické testovanie predpokladov).
Systém mimoškolskej činnosti, ktorý predkladáme sa skladá z aktivít mimoškolskej činnosti zacielenej k zvyšovaniu gramotnosti a je prispôsobený konkrétnym potrebám každého žiaka (fínsky model). Počet účastníkov(žiaci ZŠ, včetne žiakov so ŠVP) jednej z podaktivít je 8 žiakov. Chceme zabezpečiť individuálny prístup ku každému žiakovi a uplatniť najnovšiu metódu mimoškolského vzdelávania -
podpora rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov vrátane oblastí jazykových a IKT zručností bude realizovaná prostredníctvom dvoch pedagogických klubov s písomným výstupom.
Hlavným cieľom pedagogických klubov je zvýšenie úrovne odborných kompetencií pedagogických zamestnancov tak, aby následne dokázali implementovať do edukačného procesu nové metódy a organizačné formy pedagogickej práce, ktoré prispejú k zlepšeniu výsledkov žiakov v individuálnom testovaní, Testovaní 9, PISA.
Prvý pedagogický klub: Počet členov klubu: 10, z toho jeden člen je zároveň koordinátorom činností klubu.
Ide o pedagogický klub s výstupmi.
Počet stretnutí: 2 krát do mesiaca po 3 hodiny.
Pedagogický klub sa bude zameriavať na rozvoj funkčnej gramotnosti v rámci vzdelávacích oblastí, ako prierezovej témy. Cieľom realizácie aktivít pedagogického klubu je zvýšenie odborných kompetencií pedagogických zamestnancov pre ďalšie zvyšovanie čitateľskej gramotnosti u žiakov a zlepšenie výsledkov žiakov v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 5, Testovaní 9.
.
Rozvíjanie gramotnosti žiaka vo vzdelávacom procese je nevyhnutnou reakciou na potreby spoločnosti v treťom tisícročí. To, čo človeku stačilo v minulosti pre úspešné zaradenie sa do spoločnosti, uplatnenie sa na trhu práce a pre ďalší profesijný rozvoj, je odlišné od potrieb a nárokov dnešnej doby. V súčasnosti je veľkou výhodou pre žiaka, ak dokáže riešiť matematické problémy pomocou , má rozvinuté a dokáže vypracovať a realizovať projekt, skúmať a analyzovať funkčné závislosti medzi objektmi. V rámci činností klubu budeme zdieľať najnovšie poznatky z aplikácie metód v rámci ktoré majú dokazateľný vplyv na zlepšenie výsledkov v testovaní žiakov. Týmito úlohami sa budú zaoberať učitelia v rámci klubovej činnosti: , vymieňať si skúseností, tvoriť analýzy z rozvoja funkčnej gramotnosti žiaka, tvoriť Best Practice funkčnej gramotnosti.
Druhým pedagogickým klubom s výstupmi je:
Počet členov klubu: 10 z toho je jeden koordinátorom činností klubu.
Typ pedagogického klubu - s výstupmi.
Činnosti klubu sa budú sústreďovať na zvyšovanie v rámci každej zo vzdelávacích oblastí. Počas zasadnutí klubu (2 zasadnutia mesačne v trvaní 3 hodín) bude prebiehať výmena skúseností a best practice z vlastnej vyučovacej činnosti a medzigeneračná výmena pedagogických skúseností. Súčasťou výstupov budú analýzy a výskumná činnosť k nadstaveniu efektívneho modelu rozvoja čitateľskej gramotnosti tak, aby došlo k naplneniu cieľa: žiaci si zlepšili výsledky v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 9 a tiež v individuálnom testovaním (vstupné a výstupné testy).
Pri tvorbe koncepcie a metodického základu činnosti pedagogických klubov vychádzame z Národného programu rozvoja vzdelávania (tzv. fínsky model - koncepcia interaktívna a humanisticko-kreatívna).
Každý z pedagogických klubov bude rozvíjať medzipredmetové vzťahy, zastúpenie budú mať pedagógovia zo vzdelávacích oblastí podľa ŠVP. Čitateľská gramotnosť, schopnosť kriticky myslieť, digitálna (matematická) gramotnosť, funkčná gramotnosť a gramotnosti vo všeobecnosti, predstavujú základ pre formulovanie správnych životných postojov a úspešnú socializáciu každého žiaka (predchádzanie prejavov extrémizmu, rizikového správania a naopak posilnenie protektívnych faktorov).
Výstupy z činnosti pedagogických klubov budú uverejnené na portáli ludskezdroje.gov a na webovej stránke školy.
Cieľovou skupinou hlavnej aktivity 2 a hlavnej aktivity 1 sú:
- pedagogickí a odborní zamestnanci podľa zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (hlavná aktivita2) a žiaci ZŠ vrátane so ŠVVP (hlavná aktivita1).
Členovia klubov si budú požičiavať v prípade potreby didaktické prostriedky z 1 hlavnej aktivity a využívať ich k realizácii výstupov činností pedagogických klubov, Best Practice, OPS a iné.
Uvedené pedagogické kluby sa líšia svojim zameraním, prvý klub sa zameriava na a iné). Druhý klub sa zameriava na ( metódy, stratégie,koncepcie v oblasti čitateľskej gramotnosti).
bude zabezpečená pozíciami:
bude zodpovedať za implementáciu projektu, v súlade sp žiadosťou NFP, s platným systémom finančného riadenia a riadenia EŠIF, platnými právnymi usmerneniami a predpismi SR a z oblasti čerpania fondov EU.
Túto pozíciu bude zastávať projektová manažérka
Ing. Zuzana Žideková, ktorá má dlhoročnú prax z oblasti implementácie projektov EU, spĺňa kvalifikačné predpoklady a absolvovala aj štúdium pedagogiky v rámci CŽV. V oblasti projektového riadenia má viac než 10 ročnú úspešnú prax, čo preukázala doložením referencií.
- bude zodpovedať za správne finančné riadenie projektu, zodpovedá za komunikáciu s SO v oblasti finančných vzťahov, predkladanie ŽOP, oprávnenosť výdavkov, sleduje právne predpisy. Túto pozíciu bude zastávať absolvent Technickej univerzity v Košiciach, odbor: ekonomika, Ing. Peter Ľuba. Menovaný má viac než 25 ročnú prax v oblasti finančného riadenia a účtovníctva a absolvoval ďalšie vzdelávanie - manažér vzdelávania, v rámci CŽV.
- bude vykonávať priebežné sledovanie pokroku projektu, zodpovedať za správne evidovanie výsledkov projektu a vypracovanie monitorovacích správ, doplňujúcich monitorovacích správ a informácií pre SO v rámci riadenia projektu.
Ing. Pavčiaková spĺňa kvalifikačné predpoklady.
- bude vykonávať administratívnu a odbornú podporu projektu, spracovávať podklady pre implementáciu projektu, zabezpečovať a spracovávať prieskumy trhu pre potreby projektu. Medzi ďalšie činností, ktoré bude vykonávať patrí: administratívna príprava a kontrola podkladov do ŽoP, monitorovacích správ, zabezpečenie spracovania podkladov pre účtovníctvo, štátnu pokladnicu, pre personalistiku, mzdovú agendu, evidenciu majetku a tiež administratívnu agendu, komunikáciu s účastníkmi projektu.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Pedagogické kluby s výstupmi
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2022
|
Skutočný koniec
31.01.2022
|
Názov
Riadenie a koordinácia projektu
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2022
|
Skutočný koniec
30.06.2022
|
Názov
Mimoškolská činnosť
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2022
|
Skutočný koniec
30.06.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.06.2022
|
Skutočný koniec
30.06.2022
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
186,0 (počet)
|
Cieľ
144,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
38,0 (počet)
|
Cieľ
90,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
22,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
186,0 (počet)
|
Cieľ
180,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
22,0 (počet)
|
Cieľ
22,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
ITSK, s.r.o.
|
IČO
36556050
|
Názov
UniKnihy.sk s.r.o.
|
IČO
36683132
|
Názov
Indícia, s.r.o.
|
IČO
50206621
|
Názov
Základná škola s materskou školou Rabčice 194
|
IČO
37812076
|