Popis projektu

Hlavným cieľom projektu:je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky žiakov v oblasti matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti, a to aj v nadväznosti na výsledky žiakov v Programe medzinárodného hodnotenia PISA.

Predkladaný projekt sa skladá z troch hlavných aktivít. 

tvorba, inovácia, realizácia vzdelávacích programov zameraných na zvýšenie prírodovednej, matematickej, environmentálnej, jazkykovej, IKT gramotnosti vrátane rozvoja podnikateľských zručností a ekonomického myslenia, bude realizovaný prostredníctvom na ktorú sa neuplatňuje vzdelávací poukaz a nie je zaradená vo výchovnom programe školy. Vytvorili sme sieť záujmových programov- animačné programy, v ktorých sa budeme individuálne venovať každému dieťaťu, podľa jeho potrieb a preferencií, v zmysle zásad inklúzivného vzdelávania a v zmysle plnenia strategického programu prijatého vládou SR (jún, 2018) - Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania. Strategický program je zostavený z 3 strategických cieľov, ktoré splníme realizáciou predkladaného projektu. 

Pripravená sieť mimoškolskej činnosti pokrýva rozvoj každej z vyššie uvedených gramotností. 

Rozvoj  budeme realizovať v rámci záujmových programov: Tvorivé písanie I., II.,  Tvorivé čitateľské dielničky, Debatné  posedenie, Rozvoj kritického myslenia v oblasti čitateľskej gramotnosti, Sfumato,  Pojmotvorné mapovanie,

Pre rozvoj sme pripravili štandardy mimoškolskej činnosti: Chémia pre život, Kritické myslenie v oblasti environmentálnej výchovy,  Projektívne myslenie I., II., Bádateľský program.

Pre rozvojsme pripravili štandardy mimoškolskej činnosti: Robotika ,  Technika I., II., Finančná gramotnosť pre najmenších, Finančná gramotnosť - príprava na život, Matematika - zdroj voľnočasových aktivít I., II., Rozvíjanie matematickej gramotnosti Hejného metódou. 

Pre rozvoj sme pripravili štandardy mimoškolskej činnosti: Fiktívna firma, Koučingom k zručnostiam.

Pre realizáciu popísanej mimoškolskej činnosti je nevyhnutné aj zabezpečenie materiálnych didaktických prostriedkov, ktoré zvýšia motiváciu žiakov  k rozvoju gramotností, k pochopeniu prírodných javov a princípov z rôznych oblastí spoločenského života. Len aktívny, motivovaný žiak, ktorý preberie zdopovednosť za vlastné učenie (autoregulatívne učenie), zlepší vlastné výsledky v testovaniach ( PISA, Testovanie 9, a iné).

Materiálne didaktické prostriedky potrebné k naplneniu cieľov projektu:

Pre rozvoj čitateľskej gramotnosti: elektronické čítačky kníh, elektronické knihy, tlačiareň.

Pre rozvoj prírodovednej gramotnosti: bádateľský tablet so senzormi, stavebnice podobné ako Merkur, notebooky.

Pre rozvoj matematickej gramotnosti: kocky drevené podobné ako abacube, magnetické parkety veľké, drievka farebné, robotické stavebnice podobné ako lego, robot programovateľný.

Pre rozvoj podnikateľských zručností a ekonomického myslenia: notebook.

Každý z materiálnych didaktických prostriedkov si budú učitelia požičiavať medzi-sebou, podľa potreby, v rámci hlavnej aktivity 1, ale aj s učiteľmi, ktorí sú zapojení v hlavnej aktivite 2 - pedagogické kluby s výstupom.  Didaktické prostriedky budú slúžiť k naplneniu cieľov projektu v rámci oboch hlavných aktivít.

Systém mimoškolskej činnosti, ktorý navrhujeme vychádza z humanisticko- kreatívnej koncepcie, ktorá je základom tzv. fínskeho modelu vzdelávania a prináša nadštandardné výsledky v medzinárodných komparáciách.

Pedagogické princípy, ktoré v rámci EU uplatňujú vzdelávacie systémy štátov s nadpriemernými výsledkami sa vyznačujú dôrazom na individuálnu voľbu v ďalšom rozvoji sebarealizácie dieťaťa a optimistickým pohľadom na schopnosti dieťaťa (tzv. dynamické pedagogické testovanie predpokladov). 

Systém mimoškolskej činnosti, ktorý predkladáme sa skladá z aktivít mimoškolskej činnosti  zacielenej  k zvyšovaniu gramotnosti a je prispôsobený konkrétnym potrebám každého žiaka (fínsky model).  Počet účastníkov(žiaci ZŠ, včetne žiakov so ŠVP) jednej z podaktivít je 8 žiakov.  Chceme zabezpečiť individuálny prístup ku každému žiakovi a uplatniť najnovšiu metódu mimoškolského vzdelávania -

podpora rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov vrátane oblastí jazykových a IKT zručností bude realizovaná prostredníctvom dvoch  pedagogických klubov  s písomným výstupom.

Hlavným cieľom pedagogických klubov je zvýšenie úrovne odborných kompetencií pedagogických zamestnancov tak, aby následne  dokázali implementovať do edukačného procesu nové metódy a organizačné formy pedagogickej práce, ktoré prispejú k zlepšeniu výsledkov žiakov v individuálnom testovaní, Testovaní 9, PISA.  

Prvý pedagogický klub:  Počet členov klubu: 10, z toho jeden člen je zároveň koordinátorom činností klubu.

Ide o pedagogický klub s výstupmi.

Počet stretnutí: 2 krát do mesiaca po 3 hodiny.

Pedagogický klub sa bude zameriavať na rozvoj funkčnej gramotnosti v rámci  vzdelávacích oblastí, ako prierezovej témy. Cieľom realizácie aktivít pedagogického klubu je zvýšenie odborných kompetencií pedagogických zamestnancov pre ďalšie zvyšovanie čitateľskej gramotnosti u žiakov a zlepšenie výsledkov žiakov v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 5, Testovaní 9.

.

Rozvíjanie gramotnosti žiaka vo vzdelávacom procese je nevyhnutnou reakciou na potreby spoločnosti v treťom tisícročí. To, čo človeku stačilo v minulosti pre úspešné zaradenie sa do spoločnosti, uplatnenie sa na trhu práce a pre ďalší profesijný rozvoj, je odlišné od potrieb a nárokov dnešnej doby. V súčasnosti je veľkou výhodou pre žiaka, ak dokáže riešiť matematické problémy pomocou , má rozvinuté  a dokáže vypracovať a realizovať projekt, skúmať a analyzovať funkčné závislosti medzi objektmi. V rámci činností klubu budeme zdieľať najnovšie poznatky z aplikácie metód v rámci  ktoré majú dokazateľný vplyv na zlepšenie výsledkov v testovaní žiakov.  Týmito úlohami sa budú zaoberať učitelia v rámci klubovej činnosti: , vymieňať si skúseností, tvoriť analýzy z rozvoja funkčnej gramotnosti žiaka, tvoriť Best Practice funkčnej gramotnosti.

Druhým pedagogickým klubom s výstupmi je: 

Počet členov klubu: 10 z toho je jeden koordinátorom činností klubu. 

Typ pedagogického klubu - s výstupmi.

Činnosti klubu sa budú sústreďovať na zvyšovanie v rámci každej zo vzdelávacích oblastí. Počas zasadnutí klubu (2 zasadnutia mesačne v trvaní 3 hodín) bude prebiehať výmena skúseností a best practice z vlastnej vyučovacej činnosti a medzigeneračná výmena pedagogických skúseností. Súčasťou výstupov budú analýzy  a výskumná činnosť k nadstaveniu efektívneho modelu rozvoja čitateľskej gramotnosti tak, aby došlo k naplneniu cieľa:  žiaci si zlepšili výsledky  v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 9 a tiež v individuálnom testovaním (vstupné a výstupné testy).

Pri tvorbe koncepcie a metodického základu činnosti pedagogických klubov vychádzame z Národného programu rozvoja vzdelávania (tzv. fínsky model - koncepcia interaktívna a humanisticko-kreatívna).

Každý z pedagogických klubov bude rozvíjať medzipredmetové vzťahy, zastúpenie budú mať pedagógovia zo vzdelávacích oblastí podľa ŠVP. Čitateľská gramotnosť, schopnosť kriticky myslieť, digitálna (matematická) gramotnosť, funkčná gramotnosť a gramotnosti vo všeobecnosti, predstavujú základ pre formulovanie správnych životných postojov a úspešnú socializáciu každého žiaka (predchádzanie prejavov extrémizmu, rizikového správania  a naopak posilnenie protektívnych faktorov). 

Výstupy z činnosti pedagogických  klubov budú uverejnené na portáli ludskezdroje.gov  a na webovej stránke školy. 

Cieľovou skupinou hlavnej aktivity 2  a hlavnej aktivity 1 sú: 

- pedagogickí a odborní zamestnanci podľa zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (hlavná aktivita2) a žiaci ZŠ vrátane so ŠVVP (hlavná aktivita1).

Členovia klubov si budú požičiavať v prípade potreby didaktické prostriedky z 1 hlavnej aktivity a využívať ich k realizácii výstupov činností pedagogických klubov, Best Practice, OPS a iné.

Uvedené pedagogické kluby sa líšia svojim zameraním, prvý klub sa zameriava na a iné). Druhý klub sa zameriava na ( metódy, stratégie,koncepcie v oblasti čitateľskej gramotnosti).

bude zabezpečená pozíciami:

 bude zodpovedať za implementáciu projektu, v súlade sp žiadosťou NFP, s platným systémom finančného riadenia a riadenia EŠIF, platnými právnymi usmerneniami  a predpismi SR a z oblasti čerpania fondov EU.

Túto pozíciu bude zastávať projektová manažérka

Ing. Zuzana Žideková, ktorá má dlhoročnú prax z oblasti implementácie projektov EU, spĺňa kvalifikačné predpoklady a absolvovala aj štúdium pedagogiky v rámci CŽV. V oblasti projektového riadenia má viac než 10 ročnú úspešnú prax, čo preukázala doložením referencií.  

- bude zodpovedať za správne finančné riadenie projektu, zodpovedá za komunikáciu s SO v oblasti finančných vzťahov, predkladanie ŽOP, oprávnenosť výdavkov, sleduje právne predpisy. Túto pozíciu bude zastávať absolvent Technickej univerzity v Košiciach, odbor: ekonomika, Ing. Peter Ľuba. Menovaný má viac než 25 ročnú prax v oblasti finančného riadenia a účtovníctva a absolvoval ďalšie vzdelávanie - manažér vzdelávania, v rámci CŽV.

- bude vykonávať priebežné sledovanie pokroku projektu, zodpovedať za správne evidovanie výsledkov projektu a vypracovanie monitorovacích správ, doplňujúcich monitorovacích správ a informácií pre SO v rámci riadenia projektu.

Ing. Pavčiaková spĺňa kvalifikačné predpoklady.

-  bude vykonávať administratívnu a odbornú podporu projektu, spracovávať podklady pre implementáciu projektu, zabezpečovať a spracovávať prieskumy trhu pre potreby projektu. Medzi ďalšie činností, ktoré bude vykonávať patrí: administratívna príprava a kontrola podkladov do ŽoP, monitorovacích správ, zabezpečenie spracovania podkladov pre účtovníctvo, štátnu pokladnicu, pre personalistiku, mzdovú agendu, evidenciu majetku a tiež administratívnu agendu, komunikáciu s účastníkmi projektu.

Viac
Subjekt
Základná škola s materskou školou Rabčice 194
Miesta realizácie
Rabčice
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2019 - 01.06.2022
Celková suma
132,386 €
Vlastné zdroje
6,619 €
Vyčerpané z projektu
56,595 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Pedagogické kluby s výstupmi
Typ
Podpora rozvoja kľú…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.06.2022
Skutočný koniec
31.01.2022
Názov
Riadenie a koordinácia projektu
Typ
Tvorba, inovácia, r…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.06.2022
Skutočný koniec
30.06.2022
Názov
Mimoškolská činnosť
Typ
Tvorba, inovácia, r…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.06.2022
Skutočný koniec
30.06.2022
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.06.2022
Skutočný koniec
30.06.2022
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Hodnota
186,0 (počet)
Cieľ
144,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
38,0 (počet)
Cieľ
90,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
Hodnota
22,0 (počet)
Cieľ
20,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Hodnota
186,0 (počet)
Cieľ
180,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
Hodnota
22,0 (počet)
Cieľ
22,0 (počet)
Naposledy aktualizované
14.09.2022
Riziko
-
Názov IČO
Názov
ITSK, s.r.o.
IČO
36556050
Názov
UniKnihy.sk s.r.o.
IČO
36683132
Názov
Indícia, s.r.o.
IČO
50206621
Názov
Základná škola s materskou školou Rabčice 194
IČO
37812076
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.