Pochop môj svet.
Súkromná základná škola pre žiakov s autizmom, Juhoslovanská
čo povedie k zlepšeniu sociálnych kompetencii cieľovej skupiny ako aj vzdelávacích výsledkov, k zvýšeniu sebadôvery zapojených žiakov a ich schopnosti riešiť náročné životné situácie a k zabráneniu predčasného ukončovania školskej dochádzky. Predkladaný projekt priamo nadväzuje na špecifický cieľ:1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Na potreby cieľovej skupiny budú reagovať aktivity, ktoré prispievajú k vyrovnávaniu znevýhodnených žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a zabezpečenie rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese.
V rámci projektu budeme realizovať dve hlavné aktivity:
prispieť k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno-vzdelávacom procese, teda zlepšiť podmienky vzdelávania žiakov s ŠVVP integrovaných do bežných tried s intenzívnejším zapojením ich rodičov do vzdelávacieho procesu.
V rámci aktivity č. 1 plánujeme vytvoriť
Skvalitňovanie diagnostikovania a rediagnostikovania detí a žiakov s cieľom predchádzať neodôvodnenému odkladaniu začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky, školskej neúspešnosti detí a ich zaraďovaniu do špeciálnych tried a škôl, zlepšenie školskej úspešnosti žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami, teda prispôsobiť vzdelávací proces individuálnym možnostiam konkrétneho žiaka na základe podrobnej diagnostiky a dosiahnuť zlepšenie jeho študijných výsledkov s využitím reedukácie.
V rámci aktivity č. 2plánujeme vytvoriťAktivitami projektu sa budú zainteresovaní odborní a pedagogickí zamestnanci venovať adaptácií žiakov, podpore prekonávania ich individuálnych bariér, mentoringu, diagnostike, poradenstvu a systematickej práci so žiakmi ZŠ vrátane žiakov so ŠVVP. Inkluzívny tím základnej školy, vrátane asistenta učiteľa, bude spoločným úsilím uskutočňovať podporu, rozvoj, aplikáciu a kontinuálnu implementáciu princípov inkluzívneho modelu vzdelávania a výchovy. Cieľom inkluzívneho tímu bude eliminácia výskytov predčasného ukončovania školskej dochádzky, zvyšovanie kvality vzdelávania s pozitívnymi dopadmi nielen pre žiakov so ŠVVP ale aj ich spolužiakov, ktorí čelia potenciálnym negatívnym vplyvom svojho okolia v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu prebiehajúceho v školskom zariadení.
Miestom realizácie projektu bude sídlo ZŠ v Košiciach - mestskej časti sídlisko Ťahanovce na Juhoslovanskej ulici č. 2.
Z časového hľadiska bude projekt realizovaný v termíne 09/2019 - 08/2022. Časový harmonogram projektu bol nastavený s ohľadom na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov na jednotlivé aktivity s cieľom úspešné realizovať hlavné výstupy projektu.
Projekt napĺňa nasledovné merateľné ukazovatele:
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu -
: Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu -
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania -
: Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania -
: Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu -
: Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania -
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Aktivita 2: Podpora inklúzie prostrední…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Aktivita 2: Podpora inklúzie prostrední…
|
Typ
Skvalitňovanie diag…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Aktivita 1: Podpora inklúzie prostrední…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
12,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
16.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Súkromná základná škola pre žiakov s autizmom, Juhoslovanská
|
IČO
50900960
|