Popis projektu

Hlavným cieľom projektu je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky žiakov v oblasti matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti, a to aj v nadväznosti na výsledky žiakov v Programe medzinárodného hodnotenia PISA. 

Predkladaný projekt sa skladá z troch hlavných aktivít. : tvorba, inovácia, realizácia vzdelávacích programov zameraných na zvýšenie prírodovednej, matematickej, environmentálnej, jazykovej, IKT gramotnosti vrátane rozvoja podnikateľských zručností a ekonomického myslenia  bude realizovaný prostredníctvom , na ktorú sa neuplatňuje vzdel. poukaz a nie je zaradená vo výchovnom programe školy. Vytvorili sme sieť mimoškolskej činnosti, v ktorej sa budeme individuálne venovať každému dieťaťu, podľa jeho potrieb a  preferencií v zmysle zásad inklúzivného vzdelávania. Pripravená mimoškolská činnosť pokrýva rozvoj každej z vyššie uvedených gramotností a každú vzdelávaciu oblasť podľa platných štátnych vzdelávacích programov.

Pre rozvoj  sme pripravili štandardy týchto činností: Mimoškolská činnosť- SQ4R, Asertívnej diskusie, Tvorivé čitateľské dielničky,  Tvorivé písanie I. II., Algoritmus mentálneho rozvoja, Čítanie s porozumením I., II., Debatný I., II., , Projektívneho myslenia I., II., SFUMATO, Koučing v procese zvyšovania úrovne čitateľskej gramotnosti, Učíme sa navzájom - rozvoj metakognície.

Pre rozvoj sme pripravili štandardy krúžkovej činnosti: Chémia pre život, Rozvoj kritického myslenia v oblasti environmentálnej výchovy, Gramotností pre život, Technika I., II., Robotika I., II., Kompetencie pre život, Mediálna pedagogika pre najmenších, Kurzorické písanie, Peer education.

Pre rozvoj  sme pripravili štandardy krúžkov:  Matematika okolo nás I., II., Finančná gramotnosť pre najmenších, Finančná gramotnosť ako súčasť prípravy pre život,  Rozvoj analytického myslenia, Neštandardné riešenia štandardných úloh I., II., Kognitívny tréning I., II, Hejného matematika pre najmenších, Myšlienkové mapy pre najmenších, Komparatívny rozvoj I., II., Digitálna gramotnosť,  IKT pre najmenších, 

Pre rozvoj : krúžok- Fiktívna firma (pre žiakov 9.ročníka, vzbudenie záujmu o tvorivú činnosť, definovanie si cieľa, stratégie, vízie), Kreatívneho myslenia.

Systém mimoškolskej činnosti, ktorý navrhujeme vychádza z humanisticko- kreatívnej koncepcie, ktorá je základom tzv. fínskeho modelu vzdelávania a prináša nadštandardné výsledky v medzinárodných komparáciách.

Pedagogické princípy, ktoré v rámci EU uplatňujú vzdelávacie systémy štátov s nadpriemernými výsledkami sa vyznačujú dôrazom na individuálnu voľbu v ďalšom rozvoji sebarealizácie dieťaťa a optimistickým pohľadom na schopnosti dieťaťa (tzv. dynamické pedagogické testovanie predpokladov). 

Systém mimoškolskej činnosti, ktorý predkladáme sa skladá zo 44 aktivít mimoškolskej činnosti  k zvyšovaniu gramotnosti a je prispôsobený konkrétnym potrebám každého žiaka (fínsky model). Našu školu navštevuje viac ako 500 žiakov.  Počet účastníkov(žiaci ZŠ, včetne žiakov so ŠVP) jednej z podaktivít je 10  žiakov.  Chceme zabezpečiť individuálny prístup ku každému žiakovi a uplatniť najnovšiu metódu mimoškolského vzdelávania - metóda sprevádzania, ktorá prináša najvyššiu efektivitu práve pri počte do 10 žiakov.

Pre naplnenie cieľov hlavnej aktivity 1 budeme potrebovať  15 ks elektronických čítačiek kníh, ktoré budú využívať žiaci a učitelia zapojení do každej z hlavných aktivít projektu. Čítačky si budeme požičiavať a budú slúžiť k čítaniu literatúry, k tvorbe podkladov pre realizáciu aktivít.

podpora rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov vrátane oblastí jazykových a IKT zručností bude realizovaná prostredníctvom dvoch  pedagogických klubov  s písomným výstupom. Hlavným cieľom pedagogických klubov je zvýšenie úrovne odborných kompetencií pedagogických zamestnancov tak, aby následne  dokázali implementovať do edukačného procesu nové metódy a organizačné formy pedagogickej práce, ktoré prispejú k zlepšeniu výsledkov žiakov v individuálnom testovaní, Testovaní 9, PISA.  

Prvý pedagogický klub:  Počet členov klubu: 10, z toho jeden člen je zároveň koordinátorom činností klubu.

Ide o pedagogický klub s výstupmi.

Počet stretnutí: 2 krát do mesiaca po 3 hodiny.

Pedagogický klub sa bude zameriavať na rozvoj funkčnej gramotnosti v rámci  vzdelávacích oblastí, ako prierezovej témy. Cieľom realizácie aktivít pedagogického klubu je zvýšenie odborných kompetencií pedagogických zamestnancov pre ďalšie zvyšovanie čitateľskej gramotnosti u žiakov a zlepšenie výsledkov žiakov v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 5, Testovaní 9.

.

Rozvíjanie gramotnosti žiaka vo vzdelávacom procese je nevyhnutnou reakciou na potreby spoločnosti v treťom tisícročí. To, čo človeku stačilo v minulosti pre úspešné zaradenie sa do spoločnosti, uplatnenie sa na trhu práce a pre ďalší profesijný rozvoj, je odlišné od potrieb a nárokov dnešnej doby. V súčasnosti je veľkou výhodou pre žiaka, ak dokáže riešiť matematické problémy pomocou , má rozvinuté a dokáže vypracovať a realizovať projekt, skúmať a analyzovať funkčné závislosti medzi objektmi. V rámci činností klubu budeme zdieľať najnovšie poznatky z aplikácie metód v rámci ktoré majú dokazateľný vplyv na zlepšenie výsledkov v testovaní žiakov.  Týmito úlohami sa budú zaoberať učitelia v rámci klubovej činnosti: , vymieňať si skúseností, tvoriť analýzy z rozvoja funkčnej gramotnosti žiaka, tvoriť Best Practice funkčnej gramotnosti.

Druhým pedagogickým klubom s výstupmi je:

Počet členov klubu: 10 z toho je jeden koordinátorom činností klubu. 

Typ pedagogického klubu - s výstupmi.

Činnosti klubu sa budú sústreďovať na zvyšovanie v rámci každej zo vzdelávacích oblastí. Počas zasadnutí klubu (2 zasadnutia mesačne v trvaní 3 hodín) bude prebiehať výmena skúseností a best practice z vlastnej vyučovacej činnosti a medzigeneračná výmena pedagogických skúseností. Súčasťou výstupov budú analýzy  a výskumná činnosť k nadstaveniu efektívneho modelu rozvoja čitateľskej gramotnosti tak, aby došlo k naplneniu cieľa:  žiaci si zlepšili výsledky  v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 9 a tiež v individuálnom testovaním (vstupné a výstupné testy).

Pri tvorbe koncepcie a metodického základu činnosti pedagogických klubov vychádzame z Národného programu rozvoja vzdelávania (tzv. fínsky model - koncepcia interaktívna a humanisticko-kreatívna).

Každý z pedagogických klubov bude rozvíjať medzipredmetové vzťahy, zastúpenie budú mať pedagógovia zo vzdelávacích oblastí podľa ŠVP. Čitateľská gramotnosť, schopnosť kriticky myslieť, digitálna (matematická) gramotnosť, funkčná gramotnosť a gramotnosti vo všeobecnosti, predstavujú základ pre formulovanie správnych životných postojov a úspešnú socializáciu každého žiaka (predchádzanie prejavov extrémizmu, rizikového správania  a naopak posilnenie protektívnych faktorov). 

Výstupy z činnosti pedagogických  klubov budú uverejnené na portáli ludskezdroje.gov  a na webovej stránke školy. 

Cieľovou skupinou hlavnej aktivity 2  a hlavnej aktivity 1 sú: 

- pedagogickí a odborní zamestnanci podľa zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (hlavná aktivita2) a žiaci ZŠ vrátane so ŠVVP (hlavná aktivita1).

Členovia klubov si budú požičiavať elektronické čítačky z 1 hlavnej aktivity a využívať ich k čítaniu odbornej literatúry.

bude zabezpečená pozíciami:

- bude zodpovedať za implementáciu projektu, v súlade sp žiadosťou NFP, s platným systémom finančného riadenia a riadenia EŠIF, platnými právnymi usmerneniami  a predpismi SR a z oblasti čerpania fondov EU.

Túto pozíciu bude zastávať projektová manažérka

Mgr. Erika Čajková, ktorá má 3 -ročnú prax z oblasti implementácie projektov EU, spĺňa kvalifikačné predpoklady.

- bude zodpovedať za správne finančné riadenie projektu, zodpovedá za komunikáciu s SO v oblasti finančných vzťahov, predkladanie ŽOP, oprávnenosť výdavkov, sleduje právne predpisy. Túto pozíciu bude zastávať absolvent Technickej univerzity v Košiciach, odbor: ekonomika, Ing. Peter Ľuba. Menovaný má viac než 25 ročnú prax v oblasti finančného riadenia a účtovníctva a absolvoval ďalšie vzdelávanie - manažér vzdelávania, v rámci CŽV.

- Juraj Bernaťák, bude vykonávať administratívnu a odbornú podporu projektu, spracovávať podklady pre implementáciu projektu, zabezpečovať a spracovávať prieskumy trhu pre potreby projektu. Medzi ďalšie činností, ktoré bude vykonávať patrí: administratívna príprava a kontrola podkladov do ŽoP, monitorovacích správ, zabezpečenie spracovania podkladov pre účtovníctvo, štátnu pokladnicu, pre personalistiku, mzdovú agendu, evidenciu majetku a tiež administratívnu agendu, komunikáciu s účastníkmi projektu. Menovaný spĺňa kvalifikačné predpoklady na danú pozíciu.

Viac
Subjekt
Základná škola Márie Medveckej,Medvedzie 155, Tvrdošín
Miesta realizácie
Tvrdošín
Stav
Zmluva uzavretá
Realizácia
01.09.2019 - 01.08.2022
Celková suma
194,680 €
Vlastné zdroje
9,734 €
Vyčerpané z projektu
83,226 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Pedagogický klub s výstupom
Typ
Podpora rozvoja kľú…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.12.2021
Názov
Riadenie a koordinácia projektu
Typ
Tvorba, inovácia, r…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov
Mimoškolská činnosť
Typ
Tvorba, inovácia, r…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
30.06.2022
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Hodnota
495,0 (počet)
Cieľ
450,0 (počet)
Naposledy aktualizované
20.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
95,0 (počet)
Cieľ
120,0 (počet)
Naposledy aktualizované
20.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
Hodnota
27,0 (počet)
Cieľ
22,0 (počet)
Naposledy aktualizované
20.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
Hodnota
495,0 (počet)
Cieľ
450,0 (počet)
Naposledy aktualizované
20.09.2022
Riziko
-
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
Hodnota
27,0 (počet)
Cieľ
22,0 (počet)
Naposledy aktualizované
20.09.2022
Riziko
-
Názov IČO
Názov
Základná škola Márie Medveckej,Medvedzie 155, Tvrdošín
IČO
37813226
Názov
Dávid Vorčák
IČO
41964012
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.