Rozvojom gramotností k úspešnému uplatneniu v živote
Základná škola Márie Medveckej,Medvedzie 155, Tvrdošín
Hlavným cieľom projektu je zvýšenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu s cieľom zlepšiť študijné výsledky žiakov v oblasti matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti, a to aj v nadväznosti na výsledky žiakov v Programe medzinárodného hodnotenia PISA.
Predkladaný projekt sa skladá z troch hlavných aktivít. : tvorba, inovácia, realizácia vzdelávacích programov zameraných na zvýšenie prírodovednej, matematickej, environmentálnej, jazykovej, IKT gramotnosti vrátane rozvoja podnikateľských zručností a ekonomického myslenia bude realizovaný prostredníctvom , na ktorú sa neuplatňuje vzdel. poukaz a nie je zaradená vo výchovnom programe školy. Vytvorili sme sieť mimoškolskej činnosti, v ktorej sa budeme individuálne venovať každému dieťaťu, podľa jeho potrieb a preferencií v zmysle zásad inklúzivného vzdelávania. Pripravená mimoškolská činnosť pokrýva rozvoj každej z vyššie uvedených gramotností a každú vzdelávaciu oblasť podľa platných štátnych vzdelávacích programov.
Pre rozvoj sme pripravili štandardy týchto činností: Mimoškolská činnosť- SQ4R, Asertívnej diskusie, Tvorivé čitateľské dielničky, Tvorivé písanie I. II., Algoritmus mentálneho rozvoja, Čítanie s porozumením I., II., Debatný I., II., , Projektívneho myslenia I., II., SFUMATO, Koučing v procese zvyšovania úrovne čitateľskej gramotnosti, Učíme sa navzájom - rozvoj metakognície.
Pre rozvoj sme pripravili štandardy krúžkovej činnosti: Chémia pre život, Rozvoj kritického myslenia v oblasti environmentálnej výchovy, Gramotností pre život, Technika I., II., Robotika I., II., Kompetencie pre život, Mediálna pedagogika pre najmenších, Kurzorické písanie, Peer education.
Pre rozvoj sme pripravili štandardy krúžkov: Matematika okolo nás I., II., Finančná gramotnosť pre najmenších, Finančná gramotnosť ako súčasť prípravy pre život, Rozvoj analytického myslenia, Neštandardné riešenia štandardných úloh I., II., Kognitívny tréning I., II, Hejného matematika pre najmenších, Myšlienkové mapy pre najmenších, Komparatívny rozvoj I., II., Digitálna gramotnosť, IKT pre najmenších,
Pre rozvoj : krúžok- Fiktívna firma (pre žiakov 9.ročníka, vzbudenie záujmu o tvorivú činnosť, definovanie si cieľa, stratégie, vízie), Kreatívneho myslenia.
Systém mimoškolskej činnosti, ktorý navrhujeme vychádza z humanisticko- kreatívnej koncepcie, ktorá je základom tzv. fínskeho modelu vzdelávania a prináša nadštandardné výsledky v medzinárodných komparáciách.
Pedagogické princípy, ktoré v rámci EU uplatňujú vzdelávacie systémy štátov s nadpriemernými výsledkami sa vyznačujú dôrazom na individuálnu voľbu v ďalšom rozvoji sebarealizácie dieťaťa a optimistickým pohľadom na schopnosti dieťaťa (tzv. dynamické pedagogické testovanie predpokladov).
Systém mimoškolskej činnosti, ktorý predkladáme sa skladá zo 44 aktivít mimoškolskej činnosti k zvyšovaniu gramotnosti a je prispôsobený konkrétnym potrebám každého žiaka (fínsky model). Našu školu navštevuje viac ako 500 žiakov. Počet účastníkov(žiaci ZŠ, včetne žiakov so ŠVP) jednej z podaktivít je 10 žiakov. Chceme zabezpečiť individuálny prístup ku každému žiakovi a uplatniť najnovšiu metódu mimoškolského vzdelávania - metóda sprevádzania, ktorá prináša najvyššiu efektivitu práve pri počte do 10 žiakov.
Pre naplnenie cieľov hlavnej aktivity 1 budeme potrebovať 15 ks elektronických čítačiek kníh, ktoré budú využívať žiaci a učitelia zapojení do každej z hlavných aktivít projektu. Čítačky si budeme požičiavať a budú slúžiť k čítaniu literatúry, k tvorbe podkladov pre realizáciu aktivít.
podpora rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov vrátane oblastí jazykových a IKT zručností bude realizovaná prostredníctvom dvoch pedagogických klubov s písomným výstupom. Hlavným cieľom pedagogických klubov je zvýšenie úrovne odborných kompetencií pedagogických zamestnancov tak, aby následne dokázali implementovať do edukačného procesu nové metódy a organizačné formy pedagogickej práce, ktoré prispejú k zlepšeniu výsledkov žiakov v individuálnom testovaní, Testovaní 9, PISA.
Prvý pedagogický klub: Počet členov klubu: 10, z toho jeden člen je zároveň koordinátorom činností klubu.
Ide o pedagogický klub s výstupmi.
Počet stretnutí: 2 krát do mesiaca po 3 hodiny.
Pedagogický klub sa bude zameriavať na rozvoj funkčnej gramotnosti v rámci vzdelávacích oblastí, ako prierezovej témy. Cieľom realizácie aktivít pedagogického klubu je zvýšenie odborných kompetencií pedagogických zamestnancov pre ďalšie zvyšovanie čitateľskej gramotnosti u žiakov a zlepšenie výsledkov žiakov v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 5, Testovaní 9.
.
Rozvíjanie gramotnosti žiaka vo vzdelávacom procese je nevyhnutnou reakciou na potreby spoločnosti v treťom tisícročí. To, čo človeku stačilo v minulosti pre úspešné zaradenie sa do spoločnosti, uplatnenie sa na trhu práce a pre ďalší profesijný rozvoj, je odlišné od potrieb a nárokov dnešnej doby. V súčasnosti je veľkou výhodou pre žiaka, ak dokáže riešiť matematické problémy pomocou , má rozvinuté a dokáže vypracovať a realizovať projekt, skúmať a analyzovať funkčné závislosti medzi objektmi. V rámci činností klubu budeme zdieľať najnovšie poznatky z aplikácie metód v rámci ktoré majú dokazateľný vplyv na zlepšenie výsledkov v testovaní žiakov. Týmito úlohami sa budú zaoberať učitelia v rámci klubovej činnosti: , vymieňať si skúseností, tvoriť analýzy z rozvoja funkčnej gramotnosti žiaka, tvoriť Best Practice funkčnej gramotnosti.
Druhým pedagogickým klubom s výstupmi je:
Počet členov klubu: 10 z toho je jeden koordinátorom činností klubu.
Typ pedagogického klubu - s výstupmi.
Činnosti klubu sa budú sústreďovať na zvyšovanie v rámci každej zo vzdelávacích oblastí. Počas zasadnutí klubu (2 zasadnutia mesačne v trvaní 3 hodín) bude prebiehať výmena skúseností a best practice z vlastnej vyučovacej činnosti a medzigeneračná výmena pedagogických skúseností. Súčasťou výstupov budú analýzy a výskumná činnosť k nadstaveniu efektívneho modelu rozvoja čitateľskej gramotnosti tak, aby došlo k naplneniu cieľa: žiaci si zlepšili výsledky v medzinárodnom testovaní PISA, Testovaní 9 a tiež v individuálnom testovaním (vstupné a výstupné testy).
Pri tvorbe koncepcie a metodického základu činnosti pedagogických klubov vychádzame z Národného programu rozvoja vzdelávania (tzv. fínsky model - koncepcia interaktívna a humanisticko-kreatívna).
Každý z pedagogických klubov bude rozvíjať medzipredmetové vzťahy, zastúpenie budú mať pedagógovia zo vzdelávacích oblastí podľa ŠVP. Čitateľská gramotnosť, schopnosť kriticky myslieť, digitálna (matematická) gramotnosť, funkčná gramotnosť a gramotnosti vo všeobecnosti, predstavujú základ pre formulovanie správnych životných postojov a úspešnú socializáciu každého žiaka (predchádzanie prejavov extrémizmu, rizikového správania a naopak posilnenie protektívnych faktorov).
Výstupy z činnosti pedagogických klubov budú uverejnené na portáli ludskezdroje.gov a na webovej stránke školy.
Cieľovou skupinou hlavnej aktivity 2 a hlavnej aktivity 1 sú:- pedagogickí a odborní zamestnanci podľa zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (hlavná aktivita2) a žiaci ZŠ vrátane so ŠVVP (hlavná aktivita1).
Členovia klubov si budú požičiavať elektronické čítačky z 1 hlavnej aktivity a využívať ich k čítaniu odbornej literatúry.
bude zabezpečená pozíciami:
- bude zodpovedať za implementáciu projektu, v súlade sp žiadosťou NFP, s platným systémom finančného riadenia a riadenia EŠIF, platnými právnymi usmerneniami a predpismi SR a z oblasti čerpania fondov EU.
Túto pozíciu bude zastávať projektová manažérka
Mgr. Erika Čajková, ktorá má 3 -ročnú prax z oblasti implementácie projektov EU, spĺňa kvalifikačné predpoklady.
- bude zodpovedať za správne finančné riadenie projektu, zodpovedá za komunikáciu s SO v oblasti finančných vzťahov, predkladanie ŽOP, oprávnenosť výdavkov, sleduje právne predpisy. Túto pozíciu bude zastávať absolvent Technickej univerzity v Košiciach, odbor: ekonomika, Ing. Peter Ľuba. Menovaný má viac než 25 ročnú prax v oblasti finančného riadenia a účtovníctva a absolvoval ďalšie vzdelávanie - manažér vzdelávania, v rámci CŽV.
- Juraj Bernaťák, bude vykonávať administratívnu a odbornú podporu projektu, spracovávať podklady pre implementáciu projektu, zabezpečovať a spracovávať prieskumy trhu pre potreby projektu. Medzi ďalšie činností, ktoré bude vykonávať patrí: administratívna príprava a kontrola podkladov do ŽoP, monitorovacích správ, zabezpečenie spracovania podkladov pre účtovníctvo, štátnu pokladnicu, pre personalistiku, mzdovú agendu, evidenciu majetku a tiež administratívnu agendu, komunikáciu s účastníkmi projektu. Menovaný spĺňa kvalifikačné predpoklady na danú pozíciu.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Pedagogický klub s výstupom
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.12.2021
|
Názov
Riadenie a koordinácia projektu
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Mimoškolská činnosť
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
30.06.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
495,0 (počet)
|
Cieľ
450,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
95,0 (počet)
|
Cieľ
120,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
27,0 (počet)
|
Cieľ
22,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
495,0 (počet)
|
Cieľ
450,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
27,0 (počet)
|
Cieľ
22,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Márie Medveckej,Medvedzie 155, Tvrdošín
|
IČO
37813226
|
Názov
Dávid Vorčák
|
IČO
41964012
|