Skvalitnenie inkluzívnosti vzdelávania v ZŠ Drábova 3, Košice
Základná škola Drábova 3, Košice
Hlavným cieľom projektu je zlepšenie študijných výsledkov vo vzdelaní všetkých žiakov, vrátane žiakov so ŠVVP a vytvorenie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom uplatňovania rovnakého prístupu ku vzdelaniu, čo povedie k zlepšeniu sociálnych kompetencii cieľovej skupiny ako aj vzdelávacích výsledkov, k zvýšeniu sebadôvery zapojených žiakov a ich schopnosti riešiť náročné životné situácie a k zabráneniu predčasného ukončovania školskej dochádzky.
Harmonogram realizácie aktivít projektu je naplánovaný na 36 mesiacov od septembra 2019 do augusta 2022 v Základnej škole Drábova 3, Košice.
Projekt sa realizuje za pomoci dvoch hlavných aktivít:
prispieť k vyrovnávaniu znevýhodnenia žiakov a zabezpečeniu rovnosti príležitostí vo výchovno - vzdelávacom procese, teda zlepšiť podmienky vzdelávania žiakov s ŠVVP integrovaných do bežných tried s intenzívnejším zapojením ich rodičov do vzdelávacieho procesu. V rámci Aktivity č. 1 plánujeme vytvoriť
Skvalitňovanie diagnostikovania a rediagnostikovania detí a žiakov s cieľom predchádzať neodôvodnenému odkladaniu začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky, školskej neúspešnosti detí a ich zaraďovaniu do špeciálnych tried a škôl, zlepšenie školskej úspešnosti žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami, teda prispôsobiť vzdelávací proces individuálnym možnostiam konkrétneho žiaka na základe podrobnej diagnostiky a dosiahnuť zlepšenie jeho študijných výsledkov s využitím reedukácie.V rámci Aktivity č. 2 plánujeme vytvoriť
Inkluzívne posolstvo hovorí, že inklúzia je lepšie riešenie vzdelávania pre deti s rôznym znevýhodnením a preto musíme prijať posolstvo, že každé dieťa má takú vysokú hodnotu, že treba urobiť všetko potrebné pre jeho prospievanie a kvalitný život.
Oprávnenou cieľovou skupinou projektu sú v súlade so znením OPĽZ a predmetnej výzvy :
Uvádzané merateľné ukazovatele priamo nadväzujú na hlavný cieľ projektu.
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu - 12
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu - 0
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania - 1
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania - 1
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu - 10
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania - 15
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Aktivita č. 2: Podpora inklúzie prostre…
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Aktivita č. 2: Podpora inklúzie prostre…
|
Typ
Skvalitňovanie diag…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Aktivita č.1. Podpora inklúzie prostre…
|
Typ
Aktivity prispievaj…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
01.09.2019
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
-
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
39,0 (počet)
|
Cieľ
15,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
-
|
Cieľ
0,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
-
|
Riziko
-
|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
12,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
10,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
14.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Drábova 3, Košice
|
IČO
35542641
|