Popis projektu

Základná škola Družstevná pri Hornáde plánuje realizovať projekt s názvom , ktorým zakomponuje model inkluzívneho vzdelávania do svojho výchovno-vzdelávacieho procesu. Základná škola si dala za cieľ prostredníctvom tohto projektu Naplnením tohto hlavného cieľa škola výrazným spôsobom pomôže svojim žiakom jednak vytvorením vhodných podmienok pre vyrovnanie znevýhodnených žiakov, a zároveň im zabezpečí rovnosť príležitostí.  Škola si dala za úlohu pomôcť svojim žiakom byť úspešnejšími vo svojej škole, zvládať učivo, aktívne sa podieľať na vyučovacom procese, cítiť sa plnohodnotnou súčasťou triedy i celej školy bez pocitu zaostávania a dezorientácie v učive. K 30.09.2018 školu navštevovalo 350 žiakov celkom. Z celkového počtu žiakov  je 162 detí so ŠVVP, z ktorých 84 žiakov je SZP a 78 žiakov zdravotne znevýhodnených (údaje EDUZBER).

Projekt je rozdelený do troch hlavných aktivít, ktorými sú:

  • ktorý pomáha skvalitňovať vyučovací proces žiaka so zdravotným znevýhodnením a zároveň sa podieľa na utváraní rovnosti príležitosti vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér.
  • ktorý vykoná aktivity zamerané na zlepšenie školskej úspešnosti žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,
  • ktorý zabezpečuje individuálne i skupinové psychologické služby,  poradenstvo a konzultácie v procese výchovy a vzdelávania deťom, žiakom, zákonným zástupcom i celému inkluzívnemu tímu základnej školy.

Realizáciou projektu sa znevýhodnenia detí so ŠVVP zminimalizujú a zároveň sa zníži aj ich školský neúspech. Rovnakým prístupom ku vzdelaniu sa žiakom so ŠVVP budú môcť zlepšiť študijné výsledky, a tak sa im otvoria väčšie možnosti pokračovania v ďalšom vzdelávaní. V konečnom dôsledku tak zabezpečí ich celkovú integráciu a lepšie uplatnenie na trhu práce. 

Viac
Subjekt
Základná škola, Hlavná 5, Družstevná pri Hornáde
Miesta realizácie
Družstevná pri Hornáde
Stav
Projekt riadne ukončený (K)
Realizácia
01.09.2019 - 01.08.2022
Celková suma
143,622 €
Vlastné zdroje
7,181 €
Vyčerpané z projektu
40,932 €
Druh projektu
Dopytovo-orientovaný projekt
Operačný program
Operačný program Ľudské zdroje

Ako sa čerpal tento projekt

Názov Typ Plánovaný začiatok Skutočný začiatok Plánovaný koniec Skutočný koniec
Názov
Špeciálny pedagóg
Typ
Aktivity zamerané n…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov
Školský psychológ
Typ
Skvalitňovanie diag…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov
Asistent učiteľa
Typ
Aktivity prispievaj…
Plánovaný začiatok
01.09.2019
Skutočný začiatok
01.09.2019
Plánovaný koniec
01.08.2022
Skutočný koniec
31.08.2022
Názov
Podporné aktivity
Typ
Podporné aktivity
Plánovaný začiatok
-
Skutočný začiatok
-
Plánovaný koniec
-
Skutočný koniec
-
Názov Hodnota Cieľ Naposledy aktualizované Riziko
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
-
Cieľ
0,0 (počet)
Naposledy aktualizované
-
Riziko
-
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
10,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
Hodnota
0,0 (počet)
Cieľ
60,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
1,0 (počet)
Cieľ
1,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
Hodnota
169,0 (počet)
Cieľ
100,0 (počet)
Naposledy aktualizované
11.10.2022
Riziko
-
Táto stránka používa cookies, ktoré nám pomáhajú web ďalej vylepšovať. Zakliknutím políčka „Súhlasím“ prehlasujete, že ste sa zoznámili s našou politikou využívania súborov cookies zverejnenou v dokumente Cookies.