Dosiahnuté vzdelanie významným spôsobom formuje životy ľudí. Otvára cestu k uplatneniu sa na trhu práce, ovplyvňuje výber životného partnera, vedie k vyššej životnej úrovni a celkovo k vyššej kvalite života. Z tohto dôvodu je problematika zabezpečenia spravodlivého prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu v centre záujmu predkladateľa žiadosti, ZŠ v Seliciach, ako základnej vzdelávacej inštitúcie v obci.
V obci Selice žije viac ako 50 % Rómov (z celkového počtu obyvateľstva). Podstatnú časť z celkového počtu detí v ZŠ žiadateľa teda tvoria rómsky žiaci. Uvedené v koncepte predkladanej žiadosti zohráva kľúčovú úlohu. Miestny Rómovia nepokladajú vzdelávanie za dôležité. V ZŠ žiadateľa je takmer 24% žiakov so sociálne znevýhodneného prostredia. Integrovaných žiakov je 7 s rôznymi diagnózami (narušená komunikačná schopnosť, autizmus, dyslexia, dysgrafia, ľahká mentálna retardácia).
Hlavným cieľom projektu je preto posilnenie dôrazu vo výchovno-vzdelávacom procese v ZŠ žiadateľa vo väzbe na dôslednú ochranu práv detí, na rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a odstraňovanie existujúcich foriem diskriminácie a stigmatizácie v škole. Uvedený hlavný cieľ reflektuje na špecifický cieľ výzvy a v plnom rozsahu napĺňa jeho obsah.
Pre jeho naplnenie sa zrealizuje jedna projektová aktivita „“ vo vzťahu k cieľovej skupine žiakov vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia a integrovaných žiakov pochádzajúcich najmä z rómskych komunít.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Činnosť asistenta učiteľa - ZŠ Selice
|
Typ
Aktivity zamerané n…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
02.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2022
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
-
|
Skutočný začiatok
02.09.2019
|
Plánovaný koniec
-
|
Skutočný koniec
31.08.2022
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet podporených škôl, ktoré uplatňujú inkluzívny model vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Dodatočný počet žiakov so ŠVVP zo SZP zaradených v bežných triedach, v školách ktoré implementujú inkluzívny model vzdelávania 24 mesiacov po skončení projektu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania, ktorým sa zlepšili študijné výsledky 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
3,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet škôl zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
1,0 (počet)
|
Cieľ
1,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet žiakov so ŠVVP v podporených školách zapojených do aktivít zameraných na podporu inkluzívneho modelu vzdelávania
|
Hodnota
7,0 (počet)
|
Cieľ
3,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
12.10.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola s materskou školou Leandera Osztényiho s VJM Selice - Osztényi Leander Alapiskola és Óvoda
|
IČO
36112119
|