Zvýšenie kvality vzdelávania na ZŠ Sama Cambela v Slovenskej Ľupči
Základná škola Sama Cambela
Žiadateľom o NFP v rámci predkladaného projektu je . Je to plnoorganizovaná škola, ktorá zabezpečuje základné vzdelanie pre deti z obce Slovenská Ľupča, ako aj pre žiakov z obcí Podkonice, Lučatín, Moštenica a Hiadeľ. Škola zabezpečuje sústavnú starostlivosť aj pre deti zo špeciálno – pedagogickými potrebami. Výchovno – vzdelávací proces zabezpečuje 34 pedagogických a odborných zamestnancov, vrátane asistentov učiteľa, špeciálnych pedagógov, výchovnej poradkyne a vychovávateliek. Škola, ktorej hlavná budova bola rekonštruovaná v r. 2006 disponuje učebňami vybavenými multimediálnym zariadením, počítačovými učebňami, knižnicou, výdajňou stravy, telocvičňou a športovým areálom.
Súčasťou školy je aj Školský klub detí, spolupracujúci aj s Centrom voľného času a Základnou umeleckou školou. Rok 2006 bol medzníkom v histórii školy, ktorá získala čestný názov Základná škola Sama Cambela po významnom rodákovi – jazykovedcovi Dr. Samovi Cambelovi.
Výchovno-vzdelávací proces na škole, tak isto ako aj na ostatných školách prechádza neustálymi zmenami s cieľom vytvoriť pre žiakov čo najprijateľnejšie a najkvalitnejšie prostredie na vzdelávanie, ktoré umožní dosahovanie čo najlepších študijných výsledkov všetkých jej žiakov. Dané procesy úpravy a prispôsobovania podmienok výchovno – vzdelávacieho procesu pre výučbu na škole sa uskutočňuje v súlade s princípmi inkluzívneho vzdelávania.
Inovatívny prístup v oblasti vzdelávania, ktorý zdôrazňuje právo každého dieťaťa na kvalitné vzdelávanie je základnou myšlienkou tvorby prostredia, v ktorom bude možné uspokojovať rôznorodé vzdelávacie potreby každého žiaka a tým dosiahnuť zlepšené študijné výsledky žiakov. Daný zámer má škola v záujme dosiahnuť prostredníctvom predkladaného projektu s názvom „
Projekt sa bude realizovať prostredníctvom troch hlavných aktivít, v rámci ktorých bude na jednej strane dochádzať ku zvyšovaniu čitateľských, prírodovedných a matematických zručností a gramotností žiakov a na druhej strane ku podpore rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických pracovníkov. Projekt sa bude implementovať od 09/2019 do 08/2021. V rámci aktivity pre žiakov bude cez zvýšený počet hodín vyučovania v čase mimoškolskej činnosti a formou extrahodín dochádzať ku upevňovaniu a rozširovaniu teoretických a praktických vedomostí žiakov. Pedagógovia budú rozvíjať svoje kompetencie cez organizovanie troch pedagogických klubov.
Cieľovou skupinou projektu bude 250 žiakov školy z 17 tried a 11 pedagogickí pracovníci školy. Obsah jednotlivých aktivít a ich uskutočnenie smeruje ku naplneniu cieľa projektu „, ktorý priamo podporuje Špecifický cieľ výzvy - 1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov.
Ako sa čerpal tento projekt
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Aktivita č. 2 - Podpora rozvoja kľúčový…
|
Typ
Podpora rozvoja kľú…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
02.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
07.07.2021
|
Názov
Aktivita č. 3 - Riadenie/koordinácia pr…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
02.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov
Aktivita č. 1 - Tvorba, inovácia, reali…
|
Typ
Tvorba, inovácia, r…
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
02.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
30.06.2021
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.09.2019
|
Skutočný začiatok
02.09.2019
|
Plánovaný koniec
01.08.2021
|
Skutočný koniec
31.08.2021
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie
|
Hodnota
21,0 (počet)
|
Cieľ
4,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
347,0 (počet)
|
Cieľ
250,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií
|
Hodnota
21,0 (počet)
|
Cieľ
11,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov, ktorí absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti
|
Hodnota
347,0 (počet)
|
Cieľ
175,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov
Počet účastníkov zapojených do aktivít na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti, ktorým sa zlepšili kompetencie a zručnosti 6 mesiacov po absolvovaní programu
|
Hodnota
0,0 (počet)
|
Cieľ
20,0 (počet)
|
Naposledy aktualizované
20.09.2022
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
Základná škola Sama Cambela
|
IČO
35677856
|
Názov
Indícia, n. o.
|
IČO
45736286
|
Názov
lkar, a.s.
|
IČO
00678856
|
Názov
Učebné pomôcky, s.r.o.
|
IČO
31641199
|
Názov
Ing. Tomáš Gír - TomsHardware
|
IČO
44860625
|
Názov
Indícia, s.r.o.
|
IČO
50206621
|
Názov
BARANČIA, s.r.o.
|
IČO
36009644
|
Názov
ADVIK, s.r.o.
|
IČO
31617531
|