Zlepšenie dostupnosti k sieti TEN-T v regióne Horné Považie - III. etapa
Žilinský samosprávny kraj
je zlepšiť dostupnosť k infraštruktúre TEN-T a cestám I. triedy v regióne Horné Považie. projektu je rekonštruovať a modernizovať cestu II/583 za účelom zlepšenia dostupnosti k sieti TEN-T a cestám I. triedy v regióne Horné Považie. Cesta II. triedy 583 je dlhá 44,645 km. Začína sa v Žiline a končí v Párnici okres Dolný Kubín. Cesta II/583 sa zo západnej strany napája prostredníctvom cesty I/11 na základnú TEN-T sieť – Balticko – jadranský koridorkonkrétne na úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Tento úsek sa ďalej napája na úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. Z východnej strany sa cesta II/583 napája na súhrnnú sieť TEN-T, konkrétne na úsek R3 Dolný Kubín – D1.
II/583 je potrebné z dôvodu odstránenia identifikovaných problémov, potreby zvýšenia plynulosti dopravy, zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Realizáciou projektu dôjde k Rovnako sa skvalitní dopravná infraštruktúra, a tým i kvalita dopravnej obsluhy a dopravných prepojení. Pri spracovaní projektovej dokumentácie na základe, ktorej sa bude realizovať rekonštrukcia a modernizácia úsekov cesty, boli zapracované aj pripomienky z bezpečnostného auditu. Z hľadiska dopravnej funkcie, ktorú táto cesta plní dôjde k zlepšeniu a k skvalitneniu dopravného prepojenia regiónov Horné Považie, Orava a Kysuce, v spojení s krajským mestom Žilina a sekundárnych a terciárnych uzlov s infraštruktúrou TEN-T vrátane multimodálnych uzlov. Zvýši sa plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky pričom cesta II/583, ktorá je hlavná obchádzková trasa v prípade kolízie resp. uzávery cesty I. triedy na ťahu ZA - MT (hlavne úsek pod Strečnom). Realizáciou navrhovaných aktivít dôjde
k výmene asfaltových vrstiev, vyznačeniu prechodov pre peších, rekonštrukcii nespevnenej krajnice, zosilneniu vozovky, rekonštrukcii priepustov, vo vybraných úsekoch cesty II/583 dôjde k výmene celej konštrukcie vozovky, k rekonštrukcii mostov, verejnému osvetleniu prechodov pre peších a sanácií zosuvu vozovky.
Výsledkom realizácie hlavnej aktivity projektu bude ponad rieku Varínka a súvisiace Realizáciou navrhovaných prác sa v danom bode. Po riadnom a úplnom realizovaní navrhovaných prác sa zároveň
ponad Biely potok k pozemku č. 15035. Vybuduje sa 212m oporného múru, ktorým sa stabilizuje zosuv vozovky, ďalej sa prestavajú 2 mosty.
v katastrálnom území Varín, Krasňany, Belá, Terchová vrátane rekonštrukcie a modernizácie v rozsahu uvedenom v rozpočte projektu.
počas celého obdobia udržateľnosti bude zabezpečená žiadateľom v súlade s platnou slovenskou legislatívou a to vlastnými kapacitami žiadateľa. Predmetné cesty sú vo ŽSK v súlade s platnou slovenskou legislatívou . Správa ciest ŽSK vykonáva činnosti v pôsobnosti celého ŽSK v oblasti cestnej dopravy. Jej činnosť vyplýva z plnenia povinnosti podľa osobitných zákonov a ďalších predpisov (cestný zákon 135/1961 Z. z. zákon o premávke na pozemných komunikáciách 315/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov, technických predpisov MDVaRR SR). počas celej doby referenčného obdobia bude zabezpečovať ŽSK zo svojho rozpočtu. ŽSK každý rok schvaľuje svoj rozpočet, pričom berie do úvahy financie potrebné na zabezpečenie prevádzky a údržby ciest v jej vlastníctve. ŽSK má potrebné finančné krytie na zabezpečenie prevádzky a udržateľnosti výstupov projektu. Správa ciest ŽSK, ktorá vykonáva činnosti v pôsobnosti celého ŽSK v oblasti cestnej dopravy je príspevková organizácia, ktorá je svojim rozpočtom napojená na rozpočet ŽSK.na modernizovaných úsekoch ciest, na vykonané práce sa bude vzťahovať a teda možnosť uplatniť bezplatné odstránenie vady počas záručnej doby. Technické zabezpečenie realizácie projektu bude riešené dodávateľsky. Prevádzková a technická udržateľnosť výstupov projektu počas celého obdobia udržateľnosti bude zabezpečená žiadateľom v súlade s platnou slovenskou legislatívou. ŽSK má potrebné finančné krytie na zabezpečenie prevádzky a udržateľnosti výstupov projektu.
Názov | Typ | Plánovaný začiatok | Skutočný začiatok | Plánovaný koniec | Skutočný koniec |
---|---|---|---|---|---|
Názov
Rekonštrukcia a modernizácia cesty II/5…
|
Typ
B. RIUS_bez UMR_Rek…
|
Plánovaný začiatok
01.06.2022
|
Skutočný začiatok
03.06.2022
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
28.06.2024
|
Názov
Podporné aktivity
|
Typ
Podporné aktivity
|
Plánovaný začiatok
01.10.2020
|
Skutočný začiatok
01.01.2020
|
Plánovaný koniec
01.12.2023
|
Skutočný koniec
24.05.2024
|
Názov | Hodnota | Cieľ | Naposledy aktualizované | Riziko |
---|---|---|---|---|
Názov
Úspora času v cestnej doprave na cestách II. a III. triedy
|
Hodnota
26,684 €
|
Cieľ
26,684 €
|
Naposledy aktualizované
11.01.2024
|
Riziko
Áno
|
Názov
Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (II. a III. triedy)
|
Hodnota
1,4 (km)
|
Cieľ
1,58 (km)
|
Naposledy aktualizované
11.01.2024
|
Riziko
-
|
Názov | IČO |
---|---|
Názov
MBM-GROUP, a.s.
|
IČO
36740519
|